Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Smithslook
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09-2021
Beste,

Ik wil zonnepanelen plaatsen en na wat orienteren kom ik op het volgende uit:

12 x AEG 360W MONO FULL BLACK/ HALF CEL
3 x APS QS1 Micro omvormers

Ik wil het plaatsen in landscape opstelling (2x6)

Nu heb ik de volgende vragen nav deze opstelling:

_Hoe zou ik de rails (Clickfit Evo) moeten aarden.
_Hoe zou ik alle kabels praktisch bij elkaar kunnen brengen in een IP67 kabeldoos.

De locatie waar de kabel binnen de woning in gaat is midden op het dak.

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdf8pnK51V8EimJxDJ53j6JjG7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/koeYszcDvEVnsQ9vuQNkWH7q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Smithslook op 27-03-2020 12:24 ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vraag even aan @-JB- ?
-JB- in "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 8"

De QS-1, aarden de rails intern ook dmv van de AC aansluiting, volgens mij.
Vanwaar de keuze voor micro omvormers?

[ Voor 10% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-03-2020 12:50 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:11
Winkelman heeft AC verbindingskabels om de QS1 omvormers aan elkaar te koppelen van 4m (ipv de standaard 2m). Daarmee moet je een eind komen.
Dr zijn van APS zelf ook speciale stekkers om de verbinding tussen de 'omvormerkabels' en je 230v (bijv. YMVK) te maken. Meestal ook verkrijgbaar bij de webshops die de omvormers verkopen als AC Male en AC Female connectors.

Ik zou eerst de 3 omvormers aan elkaar verbinden, om vervolgens vanaf een van de buitenste omvormers naar binnen te gaan. Ook als je daarvoor weer naar het midden van je dak toe moet.

Wat de aarding betreft verzorgen de APS omvormers dat inderdaad. Echter weet ik niet hoe dat met de kunstof tussenstukken van Flatfix Fusion door werkt naar de rest van je installatie.
Heb je ValkPro+ ook overwogen? Verschil in prijs was bij mij een paar tientjes in het voordeel van ValkPro+.

[ Voor 39% gewijzigd door -JB- op 27-03-2020 13:07 ]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L