Mijn huidige systeem is alweer een jaar of vijf, zes oud en toe aan een algemene upgrade.
Alles zit in een Coolermaster Silencio 352 kast (dus micro-ATX of mini-ITX) met een bequiet L9-600W voeding. Opslag is bij de tijd dus gaat lekker gewoon mee.
Ik zoek een?
Upgrade van in ieder geval CPU (en door overstap naar AMD dus ook Moederbord) en videokaart. Die mag de twee AOC's aansturen, dus multimonitor is verplicht. Er wordt op gespeeld, maar framerate is niet vreselijk boeiend (m.n. Paradox Titles zoals EUIV, Crusader Kings en Cities Skylines).
Wat is je budget?
Rond de 600 euro in totaal.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit aan deze configuratie te denken:
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie ook hierboven: met name gewoon bureauwerk, wat development inclusief VM's en dus wat gamen. Een en ander liefst zo stil mogelijk.
Er zit nu 16GB DDR-4 in mijn machine en als ik het goed zie zou die overgezet kunnen worden (dat bespaart me rond de 90 euro als ik het in de pricewatch goed heb opgezocht).
Vraag is met name of de betreffende config multimonitor lekker zou werken en of jullie alternatieven voor het moederbord/grafische kaart zouden voorstellen? Voeding wil ik liever nog niet vervangen, maar als het prijstechnisch mogelijk is kan dat uiteraard wel.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 243,84 | € 243,84 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-H170N-WIFI | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | AOC AGON AG241QX Rood, Zwart | € 329,- | € 329,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 572,84 | ||
Alles zit in een Coolermaster Silencio 352 kast (dus micro-ATX of mini-ITX) met een bequiet L9-600W voeding. Opslag is bij de tijd dus gaat lekker gewoon mee.
Ik zoek een?
Upgrade van in ieder geval CPU (en door overstap naar AMD dus ook Moederbord) en videokaart. Die mag de twee AOC's aansturen, dus multimonitor is verplicht. Er wordt op gespeeld, maar framerate is niet vreselijk boeiend (m.n. Paradox Titles zoals EUIV, Crusader Kings en Cities Skylines).
Wat is je budget?
Rond de 600 euro in totaal.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit aan deze configuratie te denken:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-M Pro VDH Max | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5500 XT MECH 4G OC | € 188,- | € 188,- |
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie ook hierboven: met name gewoon bureauwerk, wat development inclusief VM's en dus wat gamen. Een en ander liefst zo stil mogelijk.
Er zit nu 16GB DDR-4 in mijn machine en als ik het goed zie zou die overgezet kunnen worden (dat bespaart me rond de 90 euro als ik het in de pricewatch goed heb opgezocht).
Vraag is met name of de betreffende config multimonitor lekker zou werken en of jullie alternatieven voor het moederbord/grafische kaart zouden voorstellen? Voeding wil ik liever nog niet vervangen, maar als het prijstechnisch mogelijk is kan dat uiteraard wel.