Bootloop omdat de interne SSD niet meer herkend wordt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Goedemiddag. In een ultieme poging om mijn laptop nog tot leven te brengen, plaats ik dit topic. Ik heb een mooi Vizio laptopje (i7 3e generatie, 256GB ssd) van behoorlijk wat jaartjes oud (5 a 6 jaar denk ik) die ik laatst wilde opschonen. Link: https://www.anandtech.com...15-something-new-and-edgy

Tijdens dit opschonen en herinstalleren van een aantal applicaties ging er iets mis (volgens mij viel de externe harde schijf waarvan ik een installatie voor een programma startte uit, I know, niet heel slim).

Hierdoor is de laptop in een bootloop gekomen. Als ik in de BIOS kom, zie ik dat er geen internal ssd meer herkend wordt. Is er nog iets wat ik kan doen?

Zoals jullie waarschijnlijk aan dit bericht wel kunnen lezen, ben ik nou niet echt een expert op dit gebied. Ik heb uiteraard wel gezocht op Google wat ik zou kunnen doen, maar heb niet echt iets kunnen vinden wat een oplossing zou kunnen bieden.

Mocht ik nog meer informatie kunnen verschaffen, laat het me weten.

Alvast heel hartelijk dank voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bootloop van? Windows? Linux?

Je zegt dat de BIOS al geen SSD herkent, dan is het al een stuk "erger"; heb je de SSD al uitgebouwd rn opnieuw ingestoken? Of aan een andere machine gehangen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
boot loop? of deze melding:

Reboot and select proper Boot device. Or insert Boot Media in selected Boot device and press a key.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miepz
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-02-2022
wat je zou kunnen doen is de ssd in een andere pc hangen en dan kijken in schijf beheer of je daar wat ziet .
maar dit klinkt als niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
MAX3400 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:09:
Bootloop van? Windows? Linux?

Je zegt dat de BIOS al geen SSD herkent, dan is het al een stuk "erger"; heb je de SSD al uitgebouwd rn opnieuw ingestoken? Of aan een andere machine gehangen?
Windows. Dat heb ik nog niet gedaan, inderdaad een goed idee om dat eens te proberen!
Tens schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:11:
boot loop? of deze melding:

Reboot and select proper Boot device. Or insert Boot Media in selected Boot device and press a key.
Ik krijg geen enkele melding. Dus steeds opnieuw het Vizio logo.
miepz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:12:
wat je zou kunnen doen is de ssd in een andere pc hangen en dan kijken in schijf beheer of je daar wat ziet .
maar dit klinkt als niet grappig.
Check, ga ik doen!

UPDATE 16:35: Heb inmiddels de interne SSD kunnen verwijderen. Ik kan in mijn desktop echter geen plek vinden om 'm te plaatsen. Klopt het dat ik 'm met zo'n dingetje wel kan testen? https://www.cheaptech.nl/usb-30-naar-sata-3-adapter.html

In ieder geval een fijn weekend allemaal! En bedankt voor de hulp tot nu toe :)

[ Voor 57% gewijzigd door DrBos op 27-03-2020 16:44 ]