corsair H150i pro 360 plaatsing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-01 10:58
Ik heb vandaag mijn Corsair H150i waterkoeling binnen gekregen. ik ben nu op zoek naar een kast.
in lijn met die gedachte vroeg ik mij af wat de beste plaatsing is van de radiator.
ik hoor;
- boven met slangen aan de achterkant links
- boven met slangen aan de voorkant Rechts
- voorkant met slangen aan de onderkant (ivb lucht)
- voorkant met slangen aan de bovenkant (kan niet anders slangen zijn te kort)

mijn vraag is, waar moet ik op letten en wat is het beste?

kasten die ik op het oog heb voor mijn 3950x zijn fractal meshy S2(kan boven en voor), fractal meshy C(kan alleen voor). andere kasten heb ik nog niet bekeken. kasten moeten budget vriendelijk blijven.

Dank voor het advies en meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
Ik had hem bovenin zitten, maar het verschilt natuurlijk per kast (indeling)
Als je wat tijd over hebt: https://www.youtube.com/r...amers+nexus+corsair+h150i

Ik had eigenlijk net zelf ook een vraag gepost hier i.v.m. een corsair koeler.
Hoor jij als je met het reservoir/radiator schud (voorzichtig) dat er lucht in het systeem zit.
Soort klotsend geluidje van het water dat er inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
@dannx1986
ja is normaal er zit enige lucht in voor expansie denk ik ;)

[ Voor 11% gewijzigd door maks11223344 op 27-03-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
@dannx1986

klopt hoor ik ook, vandaar ook mijn vraag. ik weet dat er beetje lucht in hoort te zitten maar als je de radiator met de slangen naar boven plaatst dan komt die lucht dus boven in en zuigt de pomp dus lucht. dat heb je nooit als je hem met de slangen naar beneden plaatst. op kort termijn zal het weinig uitmaken denk ik maar op langere termijn 4 jaar hoeft het maar een keer wel uit te maken. tis overigens mjin eerste waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 07:29
Zou het zoveel uitmaken? Als de radiator bovenaan geplaatst is heb je toch hetzelfde effect dan?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tja
ikbenben schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 23:12:
Zou het zoveel uitmaken? Als de radiator bovenaan geplaatst is heb je toch hetzelfde effect dan?
dat is de kern van de vraag, maakt het uit, wat is best practise en wat vinden jullie.
tis immers mijn eerste koeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
tja schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:49:
[...]

dat is de kern van de vraag, maakt het uit, wat is best practise en wat vinden jullie.
tis immers mijn eerste koeler.
ik zou je radiator gewoon lekker bovenaan monteren hoe je je er ook geen zorgen om te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb hem bovenin, om snel de warmte weg te krijgen en hem in pull config. Voordeel, warmte is direct uit de kast en door de pull configuratie is hij snel schoon te maken met stof ophoping. Nadeel is dat de warmte van de GPU er voor zorgt dat hij sneller warm is, wat weer wordt opgelost door de outtake fan aan de achterkant sneller te laten lopen. Qua temperatuur maakt het dus niet echt uit. De CPU blijft goed koel maar zal warmer zijn dan wanneer hij voor in zit door de warmte van de GPU. Onder load is mijn CPU 1,5 graad warmer dan bij een plaatsing voor in de kast.
Voordelen:
  • Warme direct uit de kast.
  • Eenvoudig stofvrij te houden zonder te moeten demonteren.
Nadelen:
  • CPU is 1,5 graad warmer dan bij plaatsing voorin
  • Moest de fan's vervangen omdat er te weinig ruimte was (15mm dik in plaats van 25mm dik).
De tweede optie was voorin. Dit had een betere koeling voor de CPU maar er trad iets anders op, mijn GPU werd veel sneller warm waardoor deze sneller aan zijn max kwam, dit doordat de warmte mijn kast in werd geblazen, verder gin hij veel sneller slechter koelen doordat er stof tussen de fan's en radiator kwam. In zowel push als pull moest ik hem iedere 2 maanden uitbouwen om hem schoon te maken.
Voordelen:
  • CPU werd minder snel warm, onder full load scheelde dat 1.5 graad.
Nadelen
  • Stof ophoping tussen radiator, kast en fan's waardoor stofvrij en schoonhouden een crime was.
  • GPU zat sneller aan zijn max wat behoorlijk wat performance scheelde doordat lucht al heel warm was voordat deze in de GPU werd gezogen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 07:29
In dit filmpje hebben ze het uitgebreid getest en volgens hun is de beste plaatsing vooraan.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Pagina: 1