Al mijn opgeslagen wachtwoorden kwijt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinZandee
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-02-2021
Dag, ik heb op Google een keer mijn geschiedenis verwijderd, maar daarbij ben ik denk ik dus ook AL MIJN OPGESLAGEN WACHTWOORDEN kwijtgeraakt. Ik kom daar nu (pas) achter. Is er ergens een manier dat ik dit weer terug kan draaien, want ik heb heel erg veel Google accounts, waar ik de email adressen etc. ook niet van weet.

Ik heb al veel gegoogled, maar kan niks vinden. Is er iemand die een oplossing o.i.d. weet? Desnoods met Google contact opnemen ofzo.. I don't knoww. Iemand help!!!

Edit 1: Ook met het knopje "Resetten en opruimen" worden de wachtwoorden niet teruggedraaid.

[ Voor 8% gewijzigd door JustinZandee op 27-03-2020 10:55 ]

Beste antwoord (via F_J_K op 28-03-2020 17:28)

• JustinZandee
GELUKKIG HEB IK ALLES WEER TERUG! Op mijn oude laptop stond álles nog opgeslagen. Ik ben nu alles in ieder geval in een Excel bestandje aan het zetten. Heb je nog tips voor eventuele passwordmanagers o.i.d, laat het dan alsjeblieft weten.

Bedankt iedereen voor de hulp <3

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54
Geschiedenis verwijderd in Google?
Neem aan dat je Chrome bedoelt?
Contact opnemen met Google heeft hierom geen nut overigens, omdat het me niet lijkt dat die gegevens op afstand beschikbaar staan.
Als je zou weten welke accounts je hebt, dan kun je van daaruit verder en heeft contact opnemen wel wat meer nut.
Vaak moet je een andere account opgeven mocht je je gegevens kwijt raken zodat je aan de hand daarvan weer een wachtwoord op kunt geven.

Daarnaast is het volgens mij niet mogelijk om dat terug te krijgen. Het is ook een bewuste knop.
Binnen Edge kun je wel aangeven wat je wel en niet wil verwijderen.

Daarnaast is dit wellicht een goed moment om een password manager te gaan gebruiken? Dan heb je altijd je accounts en wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:50
Arunia schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:57:
Contact opnemen met Google heeft hierom geen nut overigens, omdat het me niet lijkt dat die gegevens op afstand beschikbaar staan.
Als je zou weten welke accounts je hebt, dan kun je van daaruit verder en heeft contact opnemen wel wat meer nut.
Vaak moet je een andere account opgeven mocht je je gegevens kwijt raken zodat je aan de hand daarvan weer een wachtwoord op kunt geven.

Daarnaast is het volgens mij niet mogelijk om dat terug te krijgen. Het is ook een bewuste knop.

Daarnaast is dit wellicht een goed moment om een password manager te gaan gebruiken? Dan heb je altijd je accounts en wachtwoorden.
Om hierop in te haken, je hebt het ook over "erg veel Google accounts". Ik gok zodat je dan een uniek mail adres per dienst hebt? Het is niet nodig om hiervoor meerdere adressen aan te maken. Je kan hiervoor het plus teken gebruiken: hatsjoe+facebook@gmail.com waarbij hatsjoe@gmail.com je normale adres is.
Daarnaast kan je ook puntjes in je mail adres gebruiken, h.a.t.s.j.o.e@gmail.com is voor Gmail het zelfde als hatsjoe@gmail.com. Handig als je ergens meerdere accounts wilt registreren en het plus teken niet toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 15:33
By default staat passwords uitgevinkt als je je geschiedenis gaat verwijderen.

Je kan dit nog proberen:
https://www.repairwin.com...asswords-settings-chrome/

Werkt alleen als je version history aan hebt staan.

En lastpass oid gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:54
@Hatsjoe Heb dat wel eens proberen te gebruiken, maar de eerste site (geen idee welke) pakte dat niet. Toen maar meteen gestopt, maar als het werkt is het ook wel fijn om te zien waar SPAM vandaan komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinZandee
Arunia schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:57:

Ik heb inderdaad meerdere Google accounts, maaar ik weet dus de precieze emailadressen zelf niet meer, dus dat is een beetje mijn probleem nu. Al die websites kan ik gewoon "Wachtwoord vergeten" drukken, maar ik heb iets van 15 Gmail accounts, waarvan ik dus de X@gmail.com niet meer weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinZandee
chengbondkwok schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:05:
By default staat passwords uitgevinkt als je je geschiedenis gaat verwijderen.

Je kan dit nog proberen:
https://www.repairwin.com...asswords-settings-chrome/

Werkt alleen als je version history aan hebt staan.

En lastpass oid gebruiken :)
Ik ga even kijken naar die site. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:50
Arunia schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:07:
@Hatsjoe Heb dat wel eens proberen te gebruiken, maar de eerste site (geen idee welke) pakte dat niet. Toen maar meteen gestopt, maar als het werkt is het ook wel fijn om te zien waar SPAM vandaan komt. :P
Ik gebruik het overal en werkt (bijna) altijd, het is immers een toegestane teken binnen de email RFC (RFC2822). In de gevallen dat het niet werkt ben ik creatief met puntjes. Zeker fijn om te weten welke sites spam veroorzaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:03
En neem voor de toekomst een password manager ala lastpass. Werkt ideaal op alla aparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 15:33
JustinZandee schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Ik ga even kijken naar die site. Thanks.
En probeer anders ook op https://passwords.google.com/ te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinZandee
Dat heb ik al gedaan :P Ik ga nu ff die repairwincom guide volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maar je hebt toch een backup waaruit je het een en ander terug kunt halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18
Je hebt iets van 15 mail accounts zeg je, die kan je terug vinden in je mail toch? Dan kan je lekker overal waar je wilt inloggen password reset doen en dat meteen opslaan in je vers geïnstalleerde password manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Usernames en Wachtwoorden altijd op meer plekken opbergen. Je kunt dat ook gewoon opschrijven in een agenda of zo als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinZandee
sypie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:37:
Maar je hebt toch een backup waaruit je het een en ander terug kunt halen?
Neen. Geen backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinZandee
Archie_T schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:10:
Je hebt iets van 15 mail accounts zeg je, die kan je terug vinden in je mail toch? Dan kan je lekker overal waar je wilt inloggen password reset doen en dat meteen opslaan in je vers geïnstalleerde password manager.
Dat is dus het probleem. Ik ben overal uitgelogd en ben dus de naam van de emailadressen vergeten. Dus de x@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:09
Sorry, maar naar mijn mening zijn 15 verschillende gmail accounts een beetje overkill.

Je moet gegarandeerd nog wel 1 adres weten en daarvan het wachtwoord kunnen resetten.
Dan ga je ouderwets zoeken naar emails afkomstig van je andere accounts die je dan hersteld.
Is een rot klus, dat geef ik toe. Maar daar gaat het wel op uitdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18
JustinZandee schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:38:
[...]

Dat is dus het probleem. Ik ben overal uitgelogd en ben dus de naam van de emailadressen vergeten. Dus de x@gmail.com
Je hebt je mail alleen maar in de browser staan? Niet ergens op een smartphone/ tablet of ander apparaat? Ja, dan wordt het uitzoeken, je weer vast nog wel een adres.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JustinZandee
GELUKKIG HEB IK ALLES WEER TERUG! Op mijn oude laptop stond álles nog opgeslagen. Ik ben nu alles in ieder geval in een Excel bestandje aan het zetten. Heb je nog tips voor eventuele passwordmanagers o.i.d, laat het dan alsjeblieft weten.

Bedankt iedereen voor de hulp <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die laatste twee posts wil ik nog even benadrukken ja:
1) neem een password manager (en een uniek password per dienst)
2) backup! En bedenk dat 1 backup = geen backup. Details te vinden in allerhande bestaande topics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1