PEAQ Laptop begint met afsluiten tijdens opstartprocedure

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom D
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-04-2020
Mijn vraag

Goedendag allen,

Mijn PEAQ laptop vertoont sinds ongeveer twee weken problemen met het opstarten. Wanneer ik de laptop aanzet begint deze met de afsluitprocedure, alsof het lijkt dat de laptop niet juist is afgesloten of de afsluitprocedure niet in zijn geheel is doorlopen. Vervolgens kan ik na circa 2 minuten de laptop weer opstarten waarna deze ongeveer 3 minuten nodig heeft om in te loggen, voorheen was dit enkele seconden.

Hopelijk is dit een bekend probleem en is er iemand die mij verder kan helpen.

Bij voorbaat dank!

Tom D

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de laptop voorzien van de meest recente windows update en er zijn verder geen updates beschikbaar. Verder heb ik ook de laptop, wanneer ik hem afsluit, voldoende tijd gegeven om de gehele afsluitprocedure af te ronden. Het probleem blijft zich echter voordoen en ik weet me even geen raad...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vitalityx0
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-07-2024
Kun je hem in Safe mode wel booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laat je de laptop volledig afsluiten voordat je hem dichtklapt? Anders denk ik namelijk dat ie gewoon in stand-by gaat terwijl je Windows verteld hebt af te sluiten. Dan gaat ie dus door met afsluiten nadat je hem uit stand-by haalt.

Je kunt dat voorkomen door Windows niet in stand-by te laten gaan bij het sluiten van het deksel (zoek naar deksel in de settings).

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 27-03-2020 21:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom D
Room42 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:56:
Laat je de laptop volledig afsluiten voordat je hem dichtklapt? Anders denk ik namelijk dat ie gewoon in stand-by gaat terwijl je Windows verteld hebt af te sluiten. Dan gaat ie dus door met afsluiten nadat je hem uit stand-by haalt.

Je kunt dat voorkomen door Windows niet in stand-by te laten gaan bij het sluiten van het deksel (zoek naar deksel in de settings).
Dank voor uw reactie, helaas heeft dit het probleem niet verholpen. Ik geef de laptop inderdaad genoeg tijd om af te sluiten voordat ik het deksel sluit. Ook heb ik de instelling die u adviseert aangepast maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Wanneer ik de laptop zelf bewust in stand-by modus zet en hem daarna weer ontgrendel ondervind ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom D
vitalityx0 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:40:
Kun je hem in Safe mode wel booten?
Hoe bedoeld u in safe mode booten? Mijn besturingssysteem is windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vitalityx0
  • Registratie: Augustus 2017