Koelste pentium of pentium mmx

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14
Ik ben bezig een dual pentium of pentium mmx servertje te bouwen. Ik heb het moederbord al, daar kun je pentiums en mmx varianten in doen. Ik wil graag een stil servertje, dus een koelblok + 80mm @ 5 volt moet meer dan voldoende zijn.

Ik heb er nu 2x p120@100 met aardige koelers (standaard socket 7). Die dingen zijn gewoon hopeloos, ze worden zo verschrikkelijk warm.

Mijn vraag: wat is het koelste processortje tussen de p75 en en 233mmx?

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Een P166MMX? En dan het voltage verlagen naar 2.5 volt (van 2.8)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

De traagste lijkt mij, ik heb een p75 hier staan met passieve koeling en een 233mmx die ik ooit gehad heb heeft heel weinig actieve koeling. Met een grote heatsink kan je dat ook wel passief maken volgens mij en anders een casefannetje van 8 cm op 5 volt erop zetten, die hoor je toch niet.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
mijn p166mmx draait nu op 200 met mijn ex athlon coolermaster en daar komt enkel koele lucht vanaf :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Huh, weird, in mijn IBM (PC330) zit een Intel P166, 3,3 Volt. En daar zit alleen een koelblok op, en er zit voorin de kast een 8cm x 8cm fan, die een beetje door de kast blaast.

Ding wordt ECHT niet warm hoor.

Verwijderd

gewoon een p1 200 mmx pakken en daar een standaard p3/t-bird op zetten. Past perfect en het koelblok wordt amper warm, dus je kunt gewoon je actieve koeling uitzette.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
Een Pentium 75, 90 en 100 kan zonder problemen met een passieve koeling draaien, gewoon een koelblok erop en klaar.

Verwijderd

Alle pentium 1's kunnen zonder actieve koeling.
Gewoon een pentium1 233mmx en daar een beetje groot koelblok op is genoeg :)

• gcb
Op zaterdag 04 augustus 2001 22:15 schreef bakdozium het volgende:
Alle pentium 1's kunnen zonder actieve koeling.
Gewoon een pentium1 233mmx en daar een beetje groot koelblok op is genoeg :)
Dat dacht ik dus ook, alle pentiums met een beetje koeling. Maar die p120's gaan echt hard vast lopen als ze niet gedownclocked en gekoeld worden.

Zou het er iets mee te maken hebben dat ze met z'n tweeen naast elkaar zitten? Zoveel zullen ze elkaar toch niet opwarmen?

Verwijderd

Er is zo'n site waar je de vermogens van alle processoren kun nazoeken.
Volgens mij produceert een 166 Classic het minste aan warmte, maar ik weet het niet meer helemaal zeker.

Verwijderd

dan doe je er een 80 mm fan op 5 volt bij die hoor je niet en als dat niet goed gaat heb je rare pentium's ;)

• gcb
Op zaterdag 04 augustus 2001 22:19 schreef bakdozium het volgende:
dan doe je er een 80 mm fan op 5 volt bij die hoor je niet en als dat niet goed gaat heb je rare pentium's ;)
:P dat idee had ik ook... wordt eigenlijk alleen maar bevestigd. Dus opzoek naar normale pentiumpjes dan maar

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
uhm, p120 worden heet?? hier iig niet, mijn p120 heeft met linux zowat een half jaar zonder actieve koeler gedraaid, alleen zo'n dun frut heatsinkje...
nu zit er een socket 370 koeler op, zelfs als op me p3 zit >:)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-08 15:15

botoo

💀 too old to die young

Toen ik afgelopen maandag (jawel in de warme periode) terug kwam op m'n werk, stond de fileserver te piepen. Je raad het al, oververhitting, de fan was stukgelopen. natuurlijk was het wel opgemerkt, maar aangezien het alarm telkens 5 min. uitging en de server op een niet hoorbare plek van de andere werkers staat (idd op _mijn_ kantoor) hadden ze het maar gelaten voor wat het was ;(

Het grote geluk was dat het een oude Pentium 233 is met een bovenmaats koelblok onder de kap. Toen de fan ermee nokte bleef de server dagenlang gewoon doordraaien, ook tijdens de warmte 8-), weliswaar onder protest, maar toch...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Pentium MMX-jes zijn zeer koel, ik had een 166MMX, deze liep zonder problemen op 262,5 (verder wou het mobo niet,ik hem voor een natuurkunde expiriment op 350 gehad maar dat was niet eerlijk, want dat was met een vette waterkoeling) dus zou die op 166 wel erg koel moeten zijn geweest...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Hey Lambertus, die P166MMX van jou is zekers COOL!

Ik heb em op mijn DFI'tje gehad met een veel te hoge temperatuuruitmeting:

2,5x100 @ 2.9V @ 31 graden

en een performance die bijna net zo hoog was als een K6/2-350 :)

Als je nog een celeron-look-alike P166MMX kan vinden is dat de coolste die erop kan...

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:47
P166MMX of 200MMX heb ik hier allebei draaien zonder actieve koeling, zorg inderdaad voor een beetje een fatsoenlijk koelblok, wat tandpasta ertussen en hoppa, een stille PC (behalve de hardeschijf dan)

Red een boom, eet een bever

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je moet een MMX hebben. Er zijn twee verschillende packages. Je hebt de oude pentium 75/100/166 etc. package, die is gewoon 1 plaatje zegmaar, maar de nieuwere MMX package is net zoiets als de Celeron S370's, daar zie je van boven ook de pinnetjes (die aan de onderkant zitten) en de core is een verhoogd stukje in de midden...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

offtopic:
Die Gabriel iemand heeft inmiddels een supergaaf systeem gekocht >:)

De oude 166mmx van mun pa had alleen een superklein heatsinkje + een minifannetje.. die hoorde je totaal niet.

Verwijderd

Hier staat nog wel een 166mmx MET koeling
.. mbm wil alleen niet werken ..nergens een temp sensor trouwens...

Maarjah, dan maar met een klein beetje risico oc'en... moet wel ff goed gaan lijkt me... Quake 2 proberen te installen daar :) (yep zit een echt voodoo 1 in ;) )

Verwijderd

Pentium MMX-jes zijn zeer koel, ik had een 166MMX, deze liep zonder problemen op 262,5 (verder wou het mobo niet,ik hem voor een natuurkunde expiriment op 350 gehad maar dat was niet eerlijk, want dat was met een vette waterkoeling) dus zou die op 166 wel erg koel moeten zijn geweest...
Ik heb een p200mmx ook op 262,5 draaien, maar deze wouw ook niet verder dooor het mobo :( . Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :?
Pagina: 1