Traag / haperig beeld philips 58PUS7304/12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baran86
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-04-2020
Hallo,

Ik heb nu bijna 2 maanden de Philips the one 58PUS7304/12.
Mooie tv met mooi beeld.
Ik merk alleen als ik tv kijk, met uitzondering van youtube en netflix, dat het beeld traag en haperig is. Als iemand loopt of beweegt gaat er echt zo een waas achteraan.
Heb al met verschillende instellingen gespeeld, ip tv is bekabeld, alle motion geneuzel uitgezet. Maar het probleem lost zich niet op. Waarom is het beeld wel vloeiend als ik netflix of YouTube kijk maar niet als ik normale zenders kijk? Weet iemand waar dit aan kan liggen? UTP kabel? Modem? Andere instellingen?
Please help me out!! Ik word hier dood ongelukkig van☹️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 23:56
Je geeft aan dat je bekabeld IPTV kijkt. Ligt het niet aan de kwaliteit van de streams van je zenders? Heb je ook kabel van bijv. Ziggo, zodat je kan testen of het beeld daar wel vloeiend loopt? Desnoods alleen NPO 1/2/3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Iptv is in vele gevallen van zeer slechte kwaliteit. Compressed, lage resolutie en bitrate. Tel daarbij op dat op een UHD tv ook meer upscaling plaats vindt en het beeldformaat vaak groter is dan eerst wat het erger maakt.

Wat is de kwaliteit van de streams? SD? Kijk je via een externe box of rechtstreeks op de tv? Dit bepaald ook hoe/wat de upscaling doet. De enige oplossing is een betere kwaliteit bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baran86
Ik heb uiteraard er aan gedacht dat het ook aan de ip tv kan liggen. Daarom heb ik zo juist een proefabonnemt op NLziet genomen om naar het verschil te kijken. Het verschil is echt echt minimaal tot bijna niet.
Zou kabel van Ziggo oid anders zijn? Wat bedoel je met npo 1/2/3? Is dat ook bij Ziggo??

Hebben jullie toevallig nog tips voor instellingen van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 17:02

Macabre

Euhh...

Wat je eens kunt testen (indien het aan motion settings zou kunnen liggen) is om deze juist eens op Vloeiend te zetten, je krijgt dan gegarandeerd artifacten maar dan kun je wel zien of het hier aan ligt.

Update:
Youtube en Netflix starten als ik me niet vergis op een ander beeldprofiel dan je HDMI ingang.

[ Voor 20% gewijzigd door Macabre op 27-03-2020 12:26 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij Philips kun je onder motion spelen met perfect natural motion presets en perfect clear motion aan/uit zetten. Dat eerste is interpolatie en het 2e frame insertion. Je kan ook het omgekeerde doen door in game mode te gaan en daardoor alle processing uit te zetten. Probeer verder via verschillende bronnen af te spelen. Via de native-tv-apps, een externe box of cast. Als je het via een app doet pas de kwaliteit in 'over de app' aan in 'hoog'. Op de tv zelf zou de beste resultaten moeten geven wat betreft upscaling en motion. De P5 beeldprocessor neemt dan alles voor z'n rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baran86
Wat een goede tips!! Bedankt allemaal👍👍
Pagina: 1