Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisweyn
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-05-2020
mijn eerste diy build komt nu snel er aan en ga werken met enkel fans en de meegeleverde wraith prism cooler maar wil nu eens jullie mening over dat ik al dan niet 1 of meerder fans naar intake breng
...

ik heb de coolermaster h500p mesh white, dus heb front intake 2 maal 200mm
dan heb ik achteraan 1 maal 140mm out
en aan de top heb ik 3 maal 120mm out
...

ja ik hou er rekening mee dat de wraith prism lucht aanzuigt voor cpu te koelen en dus warme lucht rond de cpu blaast dus het het beste is dat daar alle lucht snel word weggevoerd. de enigste twijfel die ik nog heb is of ik de 140mm achteraan niet zou verandere naar intake en dan enkel de top 3 maal 120mm als out

geef je meningen maar ;)
...

Beste antwoord (via Jorisweyn op 29-03-2020 09:52)

Verwijderd

Jorisweyn schreef op zondag 29 maart 2020 @ 01:35:
ja ik heb de fans al gekocht hoor eigenlijk is de vraag of de 140 achteraan intake of out moet zijn, warmte stijgt dus boven 3 x 120 zal wel genoeg zijn voor da afvoer denk ik
Dan inderdaad wat @unfor ook zegt die 140mm achteraan gewoon als exhaust doen. En gezien je dan waarschijnlijk meer exhaust als intake hebt, kun je alle exhaust fans wat langzamer laten draaien. Hierdoor kun je toch de hoeveelheid lucht die je PC in en uitgaat wat balanceren (van negative pressure naar balanced of eventueel zelfs positive pressure).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou denk ik één 120mm van boven weghalen. Dan heb je 2x 200mm voorop, met 1x 140mm achter en 2x 120mm boven. Dat lijkt me goed genoeg.

Mocht je toch merken dat de temperaturen niet goed zijn, of er komt ontzettend veel stof in je PC, dan kun je altijd nog spelen met een andere configuratie. Gebrek aan airflow zul je in ieder geval niet hebben met de hoeveelheid fans die je nu op het oog hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisweyn
ja ik heb de fans al gekocht hoor eigenlijk is de vraag of de 140 achteraan intake of out moet zijn, warmte stijgt dus boven 3 x 120 zal wel genoeg zijn voor da afvoer denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Fan achterin altijd out-take.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorisweyn schreef op zondag 29 maart 2020 @ 01:35:
Dan inderdaad wat @unfor ook zegt die 140mm achteraan gewoon als exhaust doen. En gezien je dan waarschijnlijk meer exhaust als intake hebt, kun je alle exhaust fans wat langzamer laten draaien. Hierdoor kun je toch de hoeveelheid lucht die je PC in en uitgaat wat balanceren (van negative pressure naar balanced of eventueel zelfs positive pressure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorisweyn
allright ja das een heel goed idee de 200mm fans draaien sowieso al lager dus zal dan nog vrij stil zijn, ben niet van plan om cpu zwaar te overclocken dus temps zullen aardig meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de stock Wraith Prism koeler gebruikt zou ik sowieso niet overclocken.
Pagina: 1