Toon posts:

Hmmz, probleem met geheugen of toch video?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys ff een probleempje voorde zaterdagavond>:)

Ik heb de volgende specs:
PIII 733mhz
ASUS cuv4x mobo
1024 SB
KYRO 64mb
512 winbond intern geheugen
Windows 2000 pro nl

Ok hier komt het probleem,ik had in deze config dus eerst 2 x 64mb in staan en heb die dus vervangen door eerst 256mb winbond(no problemo) en later nog eens 256mb erbij gedaan.
W2K start lekker snel op en nog niks aan de hand maar..........ik wil dus een game opstarten en dan gaat ie dus grafisch over de nek en je ziet er geen fatsoenlijk beeld meer.Dit was geen prob toen er 256mb geheugen in zat:?.Heb het geheugen in alle standen en mogelijke combi's geplaatst maar geen effect.Ik haal er 1 bank er van af en geen probs meer.Heb het toen geprobeerd met 384 mb en hetzelfde gelazer.
Het probleem is over als er niet meer als 256mb in zit.

Wat kan het probleem zijn??Ik denk zelf dat het de videokaart is, maar zeker weten doe ik het niet.Kom nou niet aan met dat de kyrokaart sux want daar heb ik niks aan, ik heb geen geld over om een GF3 te kopen

Kom maar op met jullie oplossingen.

MzzL Stingray

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoi, je onderwerp /titel was nogal onduidelijk. Heb hem iets aangepast ;).

Verwijderd

Topicstarter
:o sorry was het vergeten....thx voor de service;+

MzzL Stingray

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:27
probeer eens een bios update.

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan;( no reaction

MzzL Stingray

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
probeer geheugen dimms in andere volgorde ?...

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd, zelfs andere merken geprobeerd,in alle soorten en combinaties.
Zou het misschien zijn dat mn kyrokaart niet overweg kan met meer als 256mb?? of is dit nu een domme "vraag"?

MzzL Stingray

• Carel
Op zondag 05 augustus 2001 10:14 schreef NWG_Stingray het volgende:
Ook al geprobeerd, zelfs andere merken geprobeerd,in alle soorten en combinaties.
Zou het misschien zijn dat mn kyrokaart niet overweg kan met meer als 256mb?? of is dit nu een domme "vraag"?

MzzL Stingray
Het is geen domme vraag, je weet het maar nooit met pc's
Heb je niet een ander kaartje liggen ?, het zal niet direct met je videokaart te maken hebben, maar met en combinatie ven bepaalde dingen en software..
Probeer de agp apparture size te veranderen, direct x te veranderen en de video driver nog eens...
Lukt het nog niet, probeer dan eerst een een andere videokaart, want ik zou het dan ook ff niet meer weten

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus ff net een ATI Radeon erin gepropt(ff van een m8 gejat)en het geheugenprobleem is over.Al vind ik de perfomance niet echt jofel de benchmark 2000 is maar 3250 en met mn kyro 2900.

MzzL Stingray

• Carel
Dan moet je toch met driver gaan kloten denk ik, zet die apg appatrure size eens anders bijvoorbeeld, soms geeft een bepaald getal daarmee problemen kwa video, had ik ook, zet ik hem op 128, dan flipt de hele boel, vraag me niet waarom,maar de pixels springen in her rond met spellen, op 256 gaat het gewoon goed, het zijn allemaal van die eigennaardige dingen vaak..

Verwijderd

Topicstarter
AGP wat???en hoe doe ik dat,ben geen wizzkid zoals jullie :)

Eehh help....??????plz,plz,plz

MzzL Stingray

Verwijderd

"apg appature size"

kan je instellen in je bios.

Lees anders je mobo boek er op na

GreetZ

Dweezerroy

Verwijderd

Topicstarter
:( Nope geen reactie of verbetering.
Whats next

MzzL Stingray

Verwijderd

Installeer DirectX 8.0
Waarschijnlijk werk je met een oudere versie waardoor hij lastig gaat doen

Verwijderd

Dit is geen domme vraag, hoor... ik heb zelf ook wel es wat :P

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste versie van D8 ook al gedaan....niks ik ga er sterk aan twijfelen of het mn KYRO1 kaart is:( , maar wat ik dan niet snap dat ie met 256mb het wel doet.

MzzL Stingray
Pagina: 1