Wat voor PSU connector is dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLaurens
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 14:04
Hoi Tweakers!

Iets in mijn systeem is onstabiel waardoor mijn hard disks nog wel eens stop draaien. Ik vermoed een probleem met stroomtoevoer omdat ik een kleine 120W pico PSU heb. Nu voordat ik deze vervang voor veel geld, wil ik eerst de kabel vervangen. Echter zit ik met een kleine connector op de PSU die ik niet herken. Mijn vraag of jullie deze kunnen identificeren.

Zie afbeeldingen hieronder!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndSmwjGM5LDC2od9vr7q86T9JwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7XtVk0ajwVeSF3CtAhzaI95.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1uwkTEnd6c_ZWJ06wFp8uNBgsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGxQFkjbroxRuEfH5qatC4cN.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Mijn eerste gedachte was de powerconnector voor de 3.5" FDD.
Die ziet er net zo uit, maar heeft maar 4 pins.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:48
Hoe het ding heet, geen idee. Maar de kabel loopt van de PSU naar de SATA power connector? Met dezelfde indeling? Dan lijkt het me gewoon een kleinere stekker die hetzelfde doet. Gekozen vanwege de ruimtebesparing. Voor je de kabel gaat vervangen, zou ik hem eens doormeten.

Sowieso is de vraag wat er fout gaat lastig met zo weinig informatie. Op welk moment is je systeem instabiel? Is dat bij het opstarten of zomaar in idle of onder load? Hoeveel trekt je systeem maximaal en zijn de PSU daarop berekend? Zowel de pico als de adapter.

Overigens als je de kabel wilt vinden, zou ik eens kijken naar het model/serienummer op de pico en daar op zoeken. Dan kom je vast wel iets tegen van welke connector het is.

Addicted to silent computing