Toon posts:

Uit Amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring met hardware laten verschepen uit Amerika?
Zo ja, wat zijn de extra kosten?
Hoe lang duurde het?
Kwaliteit van het product bij aankomst? (beschadiging aan de doos ed)

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
wachten op de Radeon duurt lang he? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

ervaar het zelf tenminste wel zo Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
ja schoenen en dat zijn harde waren...
kwam nog iets van 60 piek shipping handling en tax bij... doos was beetje gedeukt maar ok

I’m not like the OTTERS

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb ooit een 6035 Alpha cooler besteld bij 3Dfxcool. Verzendkosten waren maar $3.50 (tientje ongeveer) en hij kwam onbeschadigd aan ...

PC Specs

Verwijderd

Keer een joystick besteld van $ 50. Kwam via DHL: nog eens $ 50 verzendkosten.

Waren nog wat kosten a fl. 30,-, maar deze heeft DHL niet gefactureerd, want te duur voor hun.

Doos met jostick was vrij groot, doos eromheen nog groter (hoe is het mogelijk!!!), met veel niet eetbare schuimpjes, perfect.
Je moet er alleen niet aandenken dat er wat misgaat met zo'n produkt. Ga ook voor de Radeon, dan maar effe nagels bijten!!!!!!!!

Of Arctic Silver voor $ 16.80 all in, gewoon in enveloppie met van die lug gaatjes.

Verwijderd

Ik heb wel eens wat cd's besteld, daar kwam echter wat belasting overheen.
Ook wat coolers bij Computernerd, dat ging goed.
Laatst nog een shirtje van OpenDVD bij copyleft.net. Binnen twee weken binnen. Alles was onbeschadigd.

Verwijderd

Topicstarter
[Bomberman] 3,50????

Eignelijk zou je meerdere dingen tegelijk moeten kopen om zo de verschepingskosten (zeker hoger dan 3,50) te verdelen.

En inderdaad, ik wil mijn Radeon in Amerika gaan kopen.
Misschien nog mensen die niet kunnen wachten??

Verwijderd

Ik denk dat ik wel eens me ram op i-net ga halen. Ik ga een DDR systeem bouwen als de AMD 760 uitkomt en micron bied al samples aan en gaathet spul online verkopen voor 150dollar. ram is nie zo groot dus niet zo dure shipping. en das goedkoper dan PC133 hier op dit moment! Me wacht btw nog steeds op de KYRO

ThaVInnY

Verwijderd

moet je voor de gein eens de NL prijzen met de amerikaanse prijzen vergelijken

sjonge jonge....dan wil ik m'n hele comp. daar wel kopen....alleen die shipping he Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/cry.gif

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hou er wel rekening mee dat als de Customs (kan ff niet op het woord komen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif ) de boel onderschept je WEL INVOERKOSTEN moet betalen!

Ik bestel regelmatig DVD's in de VS/Canada en het is me wel eens gebeurd dat er zo'n kaartje opzat met verschuldige invoerkosten. (En die kan je maar beter netjes betalen want anders heb je gigantisch gezeik aan je broek hangen).

Denk.. meld ut ff..

Oh ja, veel amerikaanse websites (en ook gewoon in de amerikaanse winkels) hebben hun prijzen EXCL BTW (VAT) staan! Over het algemeen (ligt aan welke staat) is de VAT ongeveer 6%, kan iets meer zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Coppermine, ik wil er zelf ook nog 1 importeren, namelijk de Radeon 64 mbVIVO Retail, ik heb nu die 32 mb en die bevalt zo goed, dat ik voor m'n andere pc er ook 1 wil hebben.
Degene die ik nu heb heeft geen video out/in en dat wil ik voor m'n andere pc wel hebben, ik wil namelijk wat aan videoedeting gaan doen.
Ik heb de 64 mb'VIVO in de UK gezien voor 270 pond, niet echt goedkoop dus, maar ik kan vandaag via een collega goedkoop een digitale camera kopen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Niet op voorraad.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
[Coppermine], shipping-kosten waren echt $3,50 ... in de US versturen kost bij 3Dfxcool $1,50, bij international shipping kwam daar $2,- bij. Dat van die Douane wist ik trouwens niet, das minder ...

PC Specs

Verwijderd

stel je koop een processor bij een winkel van 500,- bij een amerikaanse zaak wat zou ik dan in het totaal ongeveer kwijt zijn om die proc. hier te krijgen? en hoe lang duurt zoiets?

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 13:38
jullie vergeten nog 1 klein dingetje...de garantie. Stel je kaartje gaat kapot na 6 maanden. Dan mag je ook nog eens verzendkosten gaan betalen om hem terug te sturen. En je moet ze ook nog eens bellen om het allemaal te regelen.

Verwijderd

Als die prijsverschillen echter zo groot zijn (ik denk dat dat wel meevalt met de dollar op +/- 2,50) ben ik benieuwd wat de GeForce2Ultra gaat kosten. In Amerika komt deze kaart in oktober uit voor $500. Dat zou dus fl 1250,- zijn. Ben benieuwd.

Verwijderd

Heb zelf vorig jaar een Abit BM6 + Cel 366 gekocht. Was zo'n vooraf getest setje dat gegarandeerd op 550 liep. Was een goede prijs en werkte direct prima.

Had wel duidelijk de verzendkosten geregeld, de meeste leverancier doen alleen UPS of DHL en dat wordt te duur. Dit was gewoon US Postal service pakketje, prijs kun je gewoon op www.usps.gov ofzo zien en die prijs betaal je gewoon.

Ik had geluk, geen invoerrechten op BTW betaald. Daarom was het allemaal flink goedkoper dan in NL. Met btw en invoerrechten (reken op 30%) was het waarschijnlijk duurder geweest.

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

invoerbelasting op computer hardware is 19% niet meer of minder, staat op www.douane.nl Ik heb van de week een Radeon 8500 gepre-orderd. Als het pakje onderschept wordt en ik moet die belasting betalen ben ik er in totaal ongeveer 1000 voor kwijt. Als dit niet het geval is betaal ik er 860 piek voor. Toch netjes voor een gloednieuwe kaart. Ze verschepen hem op 2-10-2001 (voorlopig) Ik krijg hem met UPS.

Iemand toevallig ervaring met Betstellingen via UPS vanuit Amerika ?

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 16:49 schreef Selachii het volgende:
Iemand toevallig ervaring met Betstellingen via UPS vanuit Amerika ?
Heb er gewerkt... Gaat soms wel goed en soms niet... Kun je nix van zeggen eigenlijk......

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik zit ook sterk te denken om hardware uit de vs te halen, als ik nu een geforce 3 haal ben ik 660 piek kwijt (exclusief) en zon 800 piek incl....dat scheelt toch wel flink wat geld, ik weet alleen niet direct wat de verzendkosten zijn, ik zie net iig dat ik over computeronderdelen iig geen doaunerechten hoef te betalen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

geen douane rechten idd, maar wel invoerbelasting (19%).
Ik heb gekocht bij http://www.ebgames.com Internationale verzendkosten zijn daar $55,-
Mistered
Heb er gewerkt... Gaat soms wel goed en soms niet... Kun je nix van zeggen eigenlijk.....
Weet jij hoe zij het regelen met invoerbelasting bij UPS ?

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 17:17 schreef Selachii het volgende:
Weet jij hoe zij het regelen met invoerbelasting bij UPS ?
Als je dat verschuldigd bent, schiet UPS het voor en moet je het hun terugbetalen, dat geldt trouwens ook voor DHL (ook gewerkt ;-)

Je moet gewoon van te voren even aan het bedrijf vragen waar je iets koopt wat de transportkosten zijn en hoe ze verzenden, als het per koerier gaat moet je sowieso altijd invoerrechten en eventueel BTW betalen, maar je weet redelijk zeker dat je je spullen ontvangt (zelf in het verleden vaker in de US spullen gekocht en via DHL laten bezorgen). UPS is vaak trager, ligt aan de service die ze gebruiken (de klant)...

Eigenlijk is het heel moeilijk van te voren te zeggen wat je nu precies kwijt bent.. Je kunt ook de douane even bellen en/of op hun site kijken. Elk artikel heeft een douanenummer en aan de hand daarvan worden de invoerrechten/BTW bepaald...

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
geen douane rechten idd, maar wel invoerbelasting (19%).
Dat had ik al doorgerekend in die 800 piek, het enige variabele bedrag zijn dan nog de verzend kosten ($55 vind ik wel een beetje veel btw, ik heb wel eens eerder dingen uit de vs gehaald maar nooit met zulke hoge verzendkosten)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

yup ik had bijna een pc van Alienware bestelt maar toen kwam ik er dus achter dat ik nog lekker 19% moest betalen... dus een pc van 4500 (zonder monitor )
werd al snel zon 6000 piek...
dus maar niet gedaan...

Imperfectionist.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ik heb net paar reepjes OCZ ICE geheugen en een 1.4Tb AYHJAR bested bij OCZstore. $35.- verzend en geen Tax!
als het goed is binnen 5 werk dagen thuis.

met dat 35 $ verzend is het goedkoper dan in Nederland.

Verwijderd

Ik had voor 145 USD geheugen besteld bij crucial.com
Vandaag, een week later, factuur van 90 FL gehad van de duoane... ga ik toch es ff napluizen hoor: 77 FL BTW en 15 FL administratie kosten...

EDIT: Volgens belastingdienst.nl moet ik hier dus de volle 19% BTW op betalen :\

Verwijderd

Ik heb het vandaag nog op het proefwerk economie gehad : invoerrechten en invoerkosten.... bah, VS had dan prtectionisme enzow...
Hmmmzzz, wachten op de Radeon 8500 ?? is ie dan niet in NL uit ?? (weet ik veel, maar ik wil dat ding hebben !!!)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

tssk tssk oude topics van een jaar terug oprakelen..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

laat de verkoper in america de spullen opsturen als GIFT (kado's), dan ben je vrijgesteld van alle invoerkosten.

Als het via EMS verstuurd zou zijn (Express Mail Servie, bvb FedEx, DHL, TNT etc) dan worden ze niet eens door douane nagecheckt: Express...meaning: bij je thuis binnen een week!!! :)

s6

Verwijderd

o ja, als je mensen kent die op reizen zijn in asia. Laat ze eentje voor je halen. kost zo'n 20-30% minder.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Waarom haal je nou zo'n oude topic omhoog :?
Pagina: 1