USB stick leeg, maar toch 8.09 GB volgens de eigenschappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
26-03-2020

Mijn USB stick wordt niet meer gelezen, zodra ik em in de PC steek, komt wel de verkenner, echter zonder enige bestanden.
Via eigenschappen , zie ik dat er 8,09 GB aan data opstaat en dat het een FAT32 is.
Ook kan ik een bestand op de USB stick saven, echter laat de verkenner het bestand niet zien. sla ik dat zelfde bestand nogmaals op, meldt Windows: "Bestand bestaat reeds, wilt u het bestand overschrijven"

Via een recover programma (EaseUS) worden na het scannen wel alle mappen en bestanden getoond, helaas moet je het programma eerst kopen voordat de bestanden terug worden geplaatst.

Het lijkt of de bestanden verborgen zijn maar in de opties voor de verkenner staan de optie "verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" aan.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn bestanden weer zichtbaar/terug krijg?????

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Wel heb ik maandag of dinsdag j.l. het dos-commando attrib -r /s gebruikt (naar mijn mening had ik dat ook op de C:\ uitgevoerd.(P.s. ook kreeg ik bij ieder langskomend bestand de melding: access denied)

Wat ook vreemd is: eerder als ik de USB stick in de PC stak, werd deze aangegeven met driveletter (F:) en naam Kingston. Nu wordt de USB stick weergegeven als driveletter (D:) en als naam: USB-station..
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Formatteer dat ding eens? Volgens mij heeft EaseUS ook (gratis) een partition & disk manager.

Klinkt gewoon alsof er een bitje is omgevallen en daardoor het halve filesysteem om zeep heeft geholpen op die stick.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de USB stick opnieuw formatteer, ben ik toch zeker alles kwijt? MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:10:
Ja, dus hopelijk had je al een backup. Je kan een recovery tool proberen op je USB-stick.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 26-03-2020 19:11 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:12
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:10:
Klopt. Wijze les voor de volgende keer: zorg ervoor dat je nooit data alleen op een USB stick hebt staan.
Die dingen gaan altijd stuk op het foute moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Probeer het eens met Recuva, da's gratis. Dikke kans dat alles er gewoon is maar er iets mis is met de weergave.

Je kan ook een disk image van je USB-stick maken en daarna je stick formatteren, dan heb je in elk geval een backup van alle data die er op zou moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recuva kun je gratis downloaden, dan scannen. Als je de bestanden wilt terugzetten moet je het programma kopen. Maar hoe maak ik een image? Johnkeates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Testdisk is wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:32:
Recuva kun je gratis downloaden, dan scannen. Als je de bestanden wilt terugzetten moet je het programma kopen. Maar hoe maak ik een image? Johnkeates
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt maar bij de makers is er gewoon en gratis versie die het doet https://www.ccleaner.com/recuva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Johnkeates, ik kwam ieder maal uit bij recoverIt (ben nu Recuva aan het proberen, ik hou je op de hoogte.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel wat bestanden terug (alleen in de formaten: Docx, xlsx, pdf en jpg) bestanden.
De bestanden zijn genummerd [00000001.pdf] enz. Dus ik moet bestand, voor bestand, gaan openen, ik ga morgen verder.....Pffff.
Pagina: 1