KVM: 1PC van meerdere locaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:06
Ik heb een vraagje over KVM (keyboard/mouse/video). Ik heb een stevige game pc op zolder staan. Deze gebruik ik om mijn simrace rig aan te sturen. Alle perfirals hangen hieraan en dat werk prima.

Nu wil ik in de woonkamer een werkhoekje maken met een monitor en muis en PC. Het liefst wil ik hiervoor mijn PC op zolder aansluiten. Dat betekent dat ik vanuit mijn PC op zolder, video (en eventueel audio) en keyboard en mouse naar beneden moet krijgen. Bijvoorkeur zonder kabels te trekken. Het signaal moet over 2 verdiepingen en zonderal te veel lag. Ik heb een degelijk wifi mesh netwerk met goede signaal sterkte overal.

Ik kan verschillende KVM oplossingen vinden die 2 pc's op 1 monitor//mouse/keyboard aansluiten, maar andersom helaas niet. Ook draadloos is een uitdaging. En naruutlijk moet het geen duizenden euro's gaan kosten.

Iemand een idee voor een oplossing (configuratie of product) waarmee ik dat kan realiseren?

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom "KVM" achtige oplossingen? Zolang je beneden wil zitten (en zelfs een redelijke smartphone hebt met bluetooth) zou je toch (theoretisch) je smartphone op de WiFi hangen, je PC overnemen met RDP / TeamViewer / VNC / whatever en dan een keyboard & muis via bluetooth koppelen en je monitor met een USB -> HDMI ofzo?

Ik ben een beetje zoekende naar wat je "verwacht" te kunnen beneden. Gamen kan je wel vergeten (gezien de enorme doorvoer van data tenzij je iets doet als Nvidia game streaminig). En over wat voor resoluties / informatie / etc hebben we het wat je gaat doorvoeren? Hoeveel latency / lag mag er maximaal zijn als je beneden naar boven connect?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Haal gewoon een NUC of andere mini PC waarmee je de machine op zolder over kunt nemen via RDP. De kwaliteit is (bij een goede WiFi/netwerk verbinding) prima en inclusief audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

EValentino schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:54:
Haal gewoon een NUC of andere mini PC waarmee je de machine op zolder over kunt nemen via RDP. De kwaliteit is (bij een goede WiFi/netwerk verbinding) prima en inclusief audio.
De vraag is dan nog hoe nodig het is die PC over te nemen. :)
Gewoon Windows 10 op die NUC zetten en dat ding als dedicated werkmachine gebruiken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:20:
[...]

De vraag is dan nog hoe nodig het is die PC over te nemen. :)
Gewoon Windows 10 op die NUC zetten en dat ding als dedicated werkmachine gebruiken.
Zeker waar, dat kan natuurlijk ook. Echter geeft TS aan dat hij specifiek op de machine op zolder wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

EValentino schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:14:
[...]
Zeker waar, dat kan natuurlijk ook. Echter geeft TS aan dat hij specifiek op de machine op zolder wil werken.
Daarom dus de vraag: Waarom.
Wat maakt die PC bijzonder dat hij daar op moet werken.

Misschien is een licht PCtje beneden wel logischer, goedkoper en praktischer. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:19:
[...]

Daarom dus de vraag: Waarom.
Wat maakt die PC bijzonder dat hij daar op moet werken.

Misschien is een licht PCtje beneden wel logischer, goedkoper en praktischer. :)
Daar doelde ik ook op met een NUC, gewoon een goedkoop en simpel Celeron, Pentium of i3 exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:06
Tnx guys voor de reacties. Ik zat natuurlijk te denken aan een veel te moeilijke oplossing. Rdp had ik nog helemaal niet aan gedacht. Maar dat is dit fantastische forum dan ook voor.... Ik heb nog een raspberry pi 3 liggen. Ik ga remmina eens proberen. Zo van wat ik ervan lees, gaat dat precies doen, wat ik nodig heb.

Update: na een avondje klooien heb ik het voor elkaar. Om even terug te komen op de vraag van max3400: wat zijn mijn verwachtingen; ik wil mijn desktop remote aan kunnen, en ik wil wat games (oa civ vi) op redelijk Resolutie en met beperkte lag kunnen spelen.
Mijn setup pc: ryzen 5 2700/ gtx 1080ti/ 16gb. Lan connected cat 6.

Zo heb ik het aangepakt:
1- setup remote desktop op mijn pc
2- Setup een rpi3 met raspian en remmina
4- connect met rpi naar pc desktop
Dit werkte zonder enige problemen. Gamen is echter not done. Te veel lag /screen tearing/etc.
3- setup steam link op rpi3 en geconnect met mn steam account.
Gaming met bijna al mn steam games werkt als een trein. Resolutie is iets lager maar prima op een 1440p monitor.
Next step: ik wil een wake on lan opzetten, zodat ik de pc boven remote kan aanzetten. Liefst via remmina maar weet nog niet of dit werkt... anders wordt het powerwake ofzo...

[ Voor 59% gewijzigd door boozt77 op 28-03-2020 06:53 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1