Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop jonge student

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Krisnata
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-11 18:56
Hallo,
We hebben een oude vaste computer die nog dienst doet maar werkt trager en het geluid is al jaren stuk. Onze dochter is 13 jaar en in de huidige situatie denk ik dat ze een laptop zal nodig hebben om eventueel thuis les te volgen. De laptop moet dienen voor schoolwerk, smartschool, youtube, surfe mailen.

[b]Wat ga je met je laptop doen?[/b
Schoolwerk, smartschool, mailverkeer,...

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Surfen mailen schoolwerk smartschool, online lessen volgen (in de huidige situatie), picasa

Wat is je budget?
Max 800 euro

[b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee is toch niet de bedoeling

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen idee van merk

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2020 al gelezen; daar zitten best aardige laptops tussen binnen jouw budget.

Allicht, maar misschien kan je die info nog posten; enkele maanden geleden was je (toevallig) ook al naar een laptop op zoek. Welke modellen / ideeen heb je daar eventueel nog van opgeschreven als optie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
800 euro is een erg hoog budget. Ik vind het eigenlijk zonde om zoveel uit te geven. Moet de laptop de desktop ook vervangen?

In beide gevallen zou ik eens op V&A kijken of desnoods een kijkje nemen bij een winkel die refurbished laptops aanbiedt. Een i5 vanaf de 2xxx serie is prima. Zorg er ook voor dat de laptop minimaal 8GB RAM en 256GB SSD (dus geen HDD) heeft.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gezien haar leeftijd zou ik eens naar een 2e hands laptop kijken.
Die kan ze nog een keer kwijt raken of laten stuiteren voordat het écht financieel pijn gaat doen.

Zat goede refurbished laptops te vinden her en der.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Krisnata
Op vraag en aanbod is er niet zoveel in mijn regio. Hartje West Vlaanderen ;)
Ik had er 1 gevonden in eigen regio via een 2de handssite maar die persoon haakte af op laatste moment. Is ook niet evident met de huidige maatregelen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hier een 13-jarige met een 11inch Macbook Air uit 2013, werkt prima en snel.

Extern scherm aangesloten en Shadow.tech voor het gamen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Gaat je dochter hem enkel thuis gebruiken of ook meenemen naar school of vriendjes?
Gaat ze vaak de batterij gebruiken of altijd bij stopcontact.
Wilt ze een losse muis of liever touchpad.
Heeft ze nog eigen voorkeuren?

Voor rest:
Alles met een i3 van 8000 serie of nieuwer (amd ryzen 3 2200g of nieuwer) voldoet al.
Wil je graag dat ze er hele middelbare mee doet zou je kunnen denken aan een i5/ryzen 5.
Zorg dat je er eentje pakt met een grafische chip, want videokaart heeft ze weinig behoefte aan.

Ik zou 8 GB ram bekijken, zodat alles vloeiend loopt.
Voor rest natuurlijk minimaal 128 GB SSD, zodat de laptop lekker snel is.

• Krisnata
Bedankt allemaal,
Wij kochten toch een nieuwe laptop in de lokale winkel. De asus notebook, vanboven rechts op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJg0AZUYDBR2mNIf6704XF-FXHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVVwx8SqIFSDJQpVnEeATxjB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Krisnata op 27-03-2020 21:55 ]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:15

Yucon

*broem*

Veel plezier ermee!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mooi dat je al voor die prijs een SSD van 512GB hebt.
Pagina: 1