Wordpress spam reacties probleem via media (afbeeldingen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrie79
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-10 01:52
Een collega vroeg aan mij of ik even naar zijn WordPress website wilde kijken.
De website was net door de provider geblokkeerd vanwege veel binnenkomende spam.
En is nu net even gedeblokkeerd om het spam probleem te kunnen verhelpen.

Het is een WordPress website die gebruik maakt van JetPack en thema Sydney (weet niet of het probleem daar mee te maken heeft of niet).

Het merkwaardige is dat de website heel veel spam reacties binnen krijgt, terwijl reacties niet zijn ingeschakeld. Ik constateerde dat het mogelijk is om reacties te plaatsen bij oude afbeeldingen die op de website staan (niet bij nieuwere afbeeldingen).

Wanneer je de url van een oude afbeelding intikt kan je daarbij een reactie plaatsen, bijvoorbeeld:
*snip* niet relevant / spam

Mijn vraag hoe kan ik uitschakelen of voorkomen dat reacties bij urls van deze oude afbeeldingen geplaatst kunnen worden?

(Heb wel net ingesteld dat je ingelogd moet zijn voordat je een reactie kan plaatsen, maar hoe schakel ik de mogelijkheid helemaal uit?)

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 26-03-2020 17:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die vragen die er staan wanneer je hier een topic start staan er niet voor niets he? ;)
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Wat, behalve Worpress en JetPack gebruik je verder aan plugins? Is dat alles? En wat heb je zelf al geprobeerd, gezocht, gevonden? Zie ook onze Quickstart.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 26-03-2020 17:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je ISP zal het niet boeien hoeveel spam je WP website krijgt, maar als je een datalimiet hebt en teveel URL directs in en naar je comments krijgt dan is je website niet meer bereikbaar.

Naast updaten van WP, je templates, al je plugins, uitzetten van reacties, en verhogen beveiliging is het naast terugzetten van een oudere backup handig om bijvoorbeeld Wordfence te draaien. Maar als je een exploit te pakken hebt is een nieuwe WP website maken wel aan te raden

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrie79
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-10 01:52
Bedankt voor de reacties, heb het probleem gevonden.
Het is mogelijk om per afbeelding in te stellen of je daar een reactie bij mag plaatsen.
Ik zag die optie niet, omdat je eerst bij scherminstellingen moet aanvinken dat hij dit weergeeft (vinkje bij discussie). Moet alleen nog even bij zo'n 100 plaatjes uitvinken dat er reacties bij geplaatst mogen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28
Jurrie79 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:24:
Bedankt voor de reacties, heb het probleem gevonden.
Het is mogelijk om per afbeelding in te stellen of je daar een reactie bij mag plaatsen.
Ik zag die optie niet, omdat je eerst bij scherminstellingen moet aanvinken dat hij dit weergeeft (vinkje bij discussie). Moet alleen nog even bij zo'n 100 plaatjes uitvinken dat er reacties bij geplaatst mogen worden.
Kun je dit wel voor alle niet te plaatsen afbeeldingen uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hipnie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
PageFault schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:18:
[...]

Kun je dit wel voor alle niet te plaatsen afbeeldingen uitzetten?
Hier ben ik ook benieuwd naar.
Iemand al een oplossing gevonden?
Pagina: 1