Externe speaker SCART naar 3.5mm vs HDMI audio extractor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TFBlunt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10 16:11
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een media center oplossing voor mijn kleine televisie in de slaapkamer. Ik wil vooral graag Youtube/Twitch kijken. Tot voor kort gebruikte ik hiervoor een Raspbery Pi met Kodi. Nadat Kodi echter voor de zoveelste keer mijn Youtube API key had gedelete was ik er wel klaar mee. Dus heb ik gisteren maar een Chromecast besteld :)

Nu moet ik wel mijn setup iets aanpassen. Ik wil graag een externe speaker gebruiken, want de speakers van de TV zijn erg slecht. De Chromecast heeft in tegenstelling tot de Pi geen 3.5mm aansluiting waarmee ik het geluid richting de speaker op mijn nachtkastje kan sturen.

Mijn huidige setup is als volgt:In tegenstelling tot de specs in de pricewatch heeft de televisie geen 3.5mm out. De beschikbare aansluitingen zijn HDMI en SCART.

Ik heb een SCART naar 3.5mm adapter gevonden, maar ik twijfel of ik deze kan gebruiken terwijl ik de HDMI gebruik als input. Is dit überhaupt een optie?

Alternatief is een HDMI audio extractor, maar zijn deze allemaal nogal aan de prijs. Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via TFBlunt op 28-03-2020 11:59)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

SCART kan ook een uitgang zijn, volgens de handleiding is dit ook het geval. Echter lees ik de tabel in de handleiding zo dat met input HDMI (Chromecast) de output "analoge tv" is en dus niet de audio die je wilt. Overigens iets wat je meer ziet, HDMI in gaat lang niet altijd over SCART OUT. De Audio Extractor gaat sowieso werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:13
Die SCART en HDMI zijn vrijwel zeker inputs en geen outputs. Heb je dus niet veel aan. Weet je zeker dat er geen koptelefoon aansluiting op je tv zit?

• TFBlunt
Thanks! Er zit helaas echt geen koptelefoonaansluiting op :(

De pricewatch heeft een paar goede foto's van de achterkant van de TV. De ronde aansluiting is de power in.

De TV heeft ook nog een USB aansluiting en een kaartingang. De USB aansluiting is voor gebruik met een USB stick voor het afspelen van lokale media.

[ Voor 68% gewijzigd door TFBlunt op 26-03-2020 17:16 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

SCART kan ook een uitgang zijn, volgens de handleiding is dit ook het geval. Echter lees ik de tabel in de handleiding zo dat met input HDMI (Chromecast) de output "analoge tv" is en dus niet de audio die je wilt. Overigens iets wat je meer ziet, HDMI in gaat lang niet altijd over SCART OUT. De Audio Extractor gaat sowieso werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Audio extractor gaat werken idd, al vraag ik me af in hoeverre. Die GC spuugt ook 5.1 geluid uit, jouw speaker is mono. Geen idee wat je dan overhoudt, vermoed half geluid.
Ik snap wat je probeert te doen. Wat ik zelf zou doen: een HDMI audio extractor op Ali halen voor 1/10e van wat ze bij allekabels vragen. Dat proberen, en anders een andere TV kopen. Die TV is HD ready en vanaf 200 euro heb je iets wat helemaal voldoet: categorie: Televisies en heb je ook full HD.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TFBlunt
Dankjulliewel allemaal! Ik ga het met een HDMI audio extractor proberen. Zal laten weten of dat mijn probleem heeft opgelost.

De HDMI audio extractor doet inderdaad goed zijn werk! Het geluid is nu gedeeld tussen mijn externe speaker en de TV. Het volume van beide is los te bedienen, dus ik heb het volume van de TV simpelweg op 0 gezet.

Bedankt voor de hulp allemaal!

[ Voor 50% gewijzigd door TFBlunt op 28-03-2020 11:59 ]

Pagina: 1