Ubuntu Focal mist VIA Usb PCI Express card bij cold boot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een nieuwe Ryzen 3900x gebouwd met daarin een extra PCI-Express kaart met USB die ik gebruik voor PCI passthrough naar een VM op de machine. Bij een cold boot is de USB kaart nergens te zien (dmesg, lspci, etcetera). Als ik dan een shutdown -r now doe en even wacht op de reboot werkt alles als een malle.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
* Ubuntu Focal
* USB PCI https://azerty.nl/product...-insteekkaart-usb-3-0-4-x (VIA Chipset)
* Moederbord - https://azerty.nl/product...atx-moederbord-socket-am4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
* Laatse bios
* Ander PCI slot
* demsg en lspci napluizen

Heeft iemand enig idee waar ik verder moet zoeken om nader tot de oorzaak te komen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Volgens mij is Ubuntu Focal (20.04) nog in ontwikkeling, zou je niet een bugreport kunnen doen?
Heb je ook met een oudere versie van Ubuntu getest om te zien of dat wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Ik ging er vanuit dat gezien de release date van 23 April, 2020 er al veel "final" zou zijn. Op welke launchpad zou ik dit aanhangig zou kunnen maken?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Probeer hier eens: Ubuntu Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Thanks!