Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[EL] Calex lampen niet fatsoenlijk te dimmen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-04 09:45
Wij hebben 7 dimbare 4 Watt LED-lampen van Calex aangesloten op een Busch-Jaeger tipdimmer 6526 U.
Het dimmen op zich gaat goed, maar de lampen knipperen veelvuldig.
Ik heb contact opgenomen met de verkoper van de dimmer en krijg nu dit bericht terug:

"Kunt u de dimmer proberen in combinatie met een ander merk ledlampen?
Calex is in 99 van de 100 gevallen slecht tot niet dimbaar.
Wij kennen geen 1 dimmer die met dit merk werkt."

Is dat een bekend iets?
De lampen waren niet bepaald goedkoop en om ze nu al af te schrijven :/ .

Specs

Alle reacties

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

En wat zegt Calex er zelf over dan? Heb je die ook al benaderd? Wat voor dimmer vereisen zij?

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02:04
Heb zelf een aantal Calex lampen boven onze eettafel, deze dim ik met een Fibaro Dimmer 2 (+ de bypass) en heb af en toe ook last van flikkering. Ligt er een beetje aan op welk percentage ik dim, op 30% kan hij knipperen om het bijvoorbeeld vervolgens op 29% of 31% wel te doen.

Zonder bypass was het helemaal drama. Ervaring hier dus ook niet heel goed met het dimmen van deze lampen.

• Munki
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Ik zat er laatst nog aan te denken om een snoerdimmer te installeren en zag ook ergens staan dat Calex lampen hier niet goed op werken.. Geen idee waarom dat is, ben wel benieuwd. Het zijn inderdaad geen goedkope lampen...

[Voor 4% gewijzigd door Munki op 26-03-2020 15:06]

• Tjark
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:41

Tjark

DON'T PANIC

En je hebt de potentiometer al versteld? (https://www.goedkopermetl...395196038_handleiding.pdf )

De verlichting flikkert:
ƒ minimale helderheid instellen,
ƒ potentiometer (faseaansnijding / faseafsnijding) omzetten,
ƒ nuldraad aansluiten.
De dimmer schakelt niet in:
ƒ nuldraad aansluiten.

*insert signature here

• Fabske
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 02-04 12:29
Ik had ook moeite met een dimmer te vinden voor mijn Calex Filament led lampen.
Ik heb Calex toen een mailtje gestuurd een kreeg keurig een spreadsheet terug met welke dimmers hun getest hadden en welke wel en niet werkte.

Ik heb een werkende van de lijst gekocht en kan de lampen prima dimmen zonder flickering over het hele bereik.

Waar ik nog wel steeds last van heb zijn de "ToonFrequent (http://www.toonfrequent.nl/)" signalen op het lichtnet.
Overdag werkt de dimmer goed, maar zodra de straatlantaarns aangaan zie ik om het kwartier oid een "databericht" langskomen als hele snelle flickering.

[Voor 10% gewijzigd door Fabske op 26-03-2020 15:35]

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Schopje naar het duurzame energie forum, daar zijn ledlampen meer op zijn plek.

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-04 09:45
Calex heb ik nog niet benaderd. Op hun website adviseren zij een fase-afsnijdingsdimmer en in het bijzonder hun eigen draaidimmer.

@Tjark
Ja, dat heb ik geprobeerd. Ook is een nuldraad aangesloten.

Onze lampen knipperen veel vaker dan om het kwartier. Ook niet echt in een vast patroon volgens mij.

Specs

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True