Toon posts:

Proces has locked pages

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hallo,

Heeft iemand nog meer last van een blauwe scherm met bovenstaande bericht ?

Ik draai windows 2000 op een abit ka7-100 mobo met een geforce2 v7700 gts 32mb kaart + 256 mb ram + logitech optical wheel mouse + detonator 12.41 drivers en directx8.0 en voor die mobo ook via drivers.

Af en toe als ik Flashpoint wil spelen of iets dergelijks, dan krijg ik abrupt een blauwe scherm met daarop "proces has locked pages".
Komt dit door mijn videokaart ofzo ?

Op dit moment weet ik even niet meer waar het aan kan liggen.

Verwijderd

Locked pages wil volgens mij zeggen dat bepaalde dingen in het geheugen in gebruik zijn en niet geswapped kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
En wat kan ik het beste daaraan doen dan ?
Vind het niet echt zo byzonder geweldig dat ik dat krijg , gaat mijn game-ervaring achteruit :(

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Fresh install? regsweep? ALle onnodige progejs niet laten opstarten bij het opstarten?
Deze dingen willen wel eens helpen.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

TJA die ken ik ! heb er zelf een poosje last van gehad als ik in mediaplayer zat en via alt+tab naar een ander proggie wou. BAM direct blauw met de locked pages melding en reboot. Heb het alleen via fresh install kunnne verhelpen. Ben er ondertussen wel achter dat het meestal met dubbele reg entrys / software te maken heeft. DWZ als je drivers verandert haal dan de oude echt totaal weg met regclean want anders blijven ze toch de zooi verneuken !!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is registry gerelateerd ?

Zijn er programma's die een reg. kan checken op conflicten e.d.

Het is namelijk wel zo dat als ik normaal ga werken zonder te gamen,dan loopt 'ie nooit vast, maar als ik een spel wil spelen dan is de kans op een blue screen best groot tijdens het gamen.
Ligt het dan aan videokaart drivers ?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Microsoft heeft zo'n programmaatje gereleased dat je register kan opschonen (regclean, weet zo gauw niet waar je hem kunt downloaden... maar probeer www.microsoft.com eens :) ).

Het overnieuw installeren van nVidia drivers wil ook weleens helpen. Ga naar configscherm > software en klik op 'nVidia Windows 2000 Display Drivers'. Herstart je systeem en installeer de standaard VGA-driver. De uninstall van nVidia heeft als het goed is alles goed opgeruimd (dus register entries en bestanden). Herstart windows nogmaals en installeer de gewenste detonator drivers...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu even Ashampoo Winoptimizer 2000 gedownload en heb mijn registry (voor zover ik weet) opgeschoont.

weer even een ALL export gedaan en van de 40mb heb ik nu 39.9
niet echt schokkend :)
Pagina: 1