Beste,
Ik had voorgenomen een compleet verhaal te type en was hier ook bijna mee klaar.
Maar omdat ik niks kan heb ik per ongeluk mijn browser afgesloten......
Nu even in het kort.
8 jaar geleden had ik een PC aangeschaft, zie hieronder de specs.
-Processor AMD FX(tm)-4170
-Memory 8192MB RAM -- Corsair DDR3 (CMX8GX3M2A1333C9
-Hard Drive 1 TB
-Motherboard ASrock 970 Extreme4
-Video Card Sapphire Radeon HD 7850 OC 2GB
-Monitor Benq v2220
-Operation System Windows 7 Ultimate 64-bit -- Dit is natuurlijk windows 10 geworden
In 8 jaar tijd is mijn PC nagenoeg hetzelfde gebleven, er is alleen één hdd van 1 TB en een monitor (Samsung LS24R650FDUXEN) bijgekomen.
Nu game ik aanzienlijk minder dan 8 jaar geleden, maar de laatste maanden ben ik dit weer met mate aan het oppakken (al zal het nooit meer zo erg worden).
Games die ik de laatste tijd aan het spelen ben zijn;
- Assetto Corsa
- Killing Floor 2
- Hellblade: Senua's Sacrifice
- Rise of the Tomb Raider
- Dying Light
Misschien als mijn PC het toelaat wil ik F1 2020 aanschaffen bij release.
Zelf heb ik weinig verstand van hardware (dit was 8 jaar geleden ook al), dit is ook de reden waarom ik jullie hulp vraag.
Graag wil ik weten of het een mogelijkheid / of überhaupt de moeite waard is om mijn PC te upgrade.
In de toekomst wil ik ook nieuwere spellen spelen, maar ik ben ook te vrede als dit mogelijk is op de aller laagste settings.
Ik denk zelf aan een nieuwe processor / ssd / meer ram.
Ik heb alleen geen zin om 300+ euro hier aan te besteden (liever rond de 200 euro).
Een ssd is voor mij ook geen must have ( ik ben zelf ook traag dus vindt het niet erg om wat langer te wachten).
Wat is nu een aanschaf wat de prestaties het meest verbeterd?
Vriendelijke Groet,
Patrick
p.s. ik heb nu toevallig een AMD processor en videokaart, dit betekent niet dat ik perse AMD wil hebben.
14:57 Update: iets meer informatie bij specificaties PC
18:24 Update:Ik heb toevallig eenzelfde videokaart gevonden V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 is zou het helpen om deze eventueel te kopen (dus 2 videokaarten) + een nieuwe processor?
is dit überhaupt mogelijk met de rest van mijn pc?
18:34 Update: ik zie nu dat de gelinkte videokaart niet OC is. is AMD crossfire dan nog wel een mogelijkheid?
18:47 Update: Misschien ben ik nu iets te enthousiast bezig, maar ik bedacht mij net dat als ik een 2de videokaart wil (losstaande of het überhaupt mogelijk is) mijn voeding het ook aan moet kunnen.
Mijn voeding is xfx xps-650w-3xs oftewel 650 W. de OC versie gebruikt dus 255,5 W max.
zie bron: https://nl.hardware.info/...eon-hd-7850-oc-2gb.147441
Als ik dit ook voor de normale versie tel dan kom ik al op 511 W uit. dat betekend dan dat ik 139 W overhoud voor de rest van mijn systeem, ik betwijfel of dat genoeg is.
Ik had voorgenomen een compleet verhaal te type en was hier ook bijna mee klaar.
Maar omdat ik niks kan heb ik per ongeluk mijn browser afgesloten......
Nu even in het kort.
8 jaar geleden had ik een PC aangeschaft, zie hieronder de specs.
-Processor AMD FX(tm)-4170
-Memory 8192MB RAM -- Corsair DDR3 (CMX8GX3M2A1333C9
-Hard Drive 1 TB
-Motherboard ASrock 970 Extreme4
-Video Card Sapphire Radeon HD 7850 OC 2GB
-Monitor Benq v2220
-Operation System Windows 7 Ultimate 64-bit -- Dit is natuurlijk windows 10 geworden
In 8 jaar tijd is mijn PC nagenoeg hetzelfde gebleven, er is alleen één hdd van 1 TB en een monitor (Samsung LS24R650FDUXEN) bijgekomen.
Nu game ik aanzienlijk minder dan 8 jaar geleden, maar de laatste maanden ben ik dit weer met mate aan het oppakken (al zal het nooit meer zo erg worden).
Games die ik de laatste tijd aan het spelen ben zijn;
- Assetto Corsa
- Killing Floor 2
- Hellblade: Senua's Sacrifice
- Rise of the Tomb Raider
- Dying Light
Misschien als mijn PC het toelaat wil ik F1 2020 aanschaffen bij release.
Zelf heb ik weinig verstand van hardware (dit was 8 jaar geleden ook al), dit is ook de reden waarom ik jullie hulp vraag.
Graag wil ik weten of het een mogelijkheid / of überhaupt de moeite waard is om mijn PC te upgrade.
In de toekomst wil ik ook nieuwere spellen spelen, maar ik ben ook te vrede als dit mogelijk is op de aller laagste settings.
Ik denk zelf aan een nieuwe processor / ssd / meer ram.
Ik heb alleen geen zin om 300+ euro hier aan te besteden (liever rond de 200 euro).
Een ssd is voor mij ook geen must have ( ik ben zelf ook traag dus vindt het niet erg om wat langer te wachten).
Wat is nu een aanschaf wat de prestaties het meest verbeterd?
Vriendelijke Groet,
Patrick
p.s. ik heb nu toevallig een AMD processor en videokaart, dit betekent niet dat ik perse AMD wil hebben.
14:57 Update: iets meer informatie bij specificaties PC
18:24 Update:Ik heb toevallig eenzelfde videokaart gevonden V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5 is zou het helpen om deze eventueel te kopen (dus 2 videokaarten) + een nieuwe processor?
is dit überhaupt mogelijk met de rest van mijn pc?
18:34 Update: ik zie nu dat de gelinkte videokaart niet OC is. is AMD crossfire dan nog wel een mogelijkheid?
18:47 Update: Misschien ben ik nu iets te enthousiast bezig, maar ik bedacht mij net dat als ik een 2de videokaart wil (losstaande of het überhaupt mogelijk is) mijn voeding het ook aan moet kunnen.
Mijn voeding is xfx xps-650w-3xs oftewel 650 W. de OC versie gebruikt dus 255,5 W max.
zie bron: https://nl.hardware.info/...eon-hd-7850-oc-2gb.147441
Als ik dit ook voor de normale versie tel dan kom ik al op 511 W uit. dat betekend dan dat ik 139 W overhoud voor de rest van mijn systeem, ik betwijfel of dat genoeg is.
[ Voor 22% gewijzigd door patty2 op 26-03-2020 18:48 ]