python script automatisch running binnen hosting omgeving

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipe annie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 09:05
Ik ben bezig met een hobby project waarbij ik een webscraper, die ik heb geschreven in python elke dag automatisch wil laten runnen.

Het script werkt en het automatisch importeren van de data werkt ook. Waar ik nog niet uit kom is hoe ik het script in mijn hosting omgeving kan laten draaien en in kan stellen dat het elke dag draait.

Ik heb hosting via Antagonist en zij bieden wel de tools om python draaien, maar geven daar nog geen ondersteuning op.

Het idee was om van mijn python script een webapp te maken die ik elke dag kan laten runnen door middel van een cronjob. Helaas is me dit tot op heden niet gelukt en op internet vind ik ook geen goede uitleg of tutorials hoe dit zou moeten werken.

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik/wat is de beste manier om een python script runnen en schedule via mijn hosting?

Beste antwoord (via leipe annie op 26-03-2020 15:09)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar komt die drang naar een Webapp vandaan? Je wilt toch gewoon je Python-schipt schedulen? Dat doe je met Cron. Die handleiding van @Kalentum is precies wat je zoekt. Alleen draai je dan python in plaats van php.

Je command line is dan (waarschijnlijk) /usr/bin/python3 /path/naar/jouw/python-schipt.py

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:55
Kan je geen cronjobs bij je hoster? https://www.antagonist.nl...bhosting/advanced/cronjob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leipe annie
Hoi Kalentum,

Jawel, maar de stap daarrvoor is dat het script ergens binnen de hosting omgeving moet kunnen draaien. Antagonist biedt wel de mogelijkheid om een web applicatie aan te maken. Maar daar komt ik (nog) niet helemaal uit hoe dat werkt, en ik vraag me ook af of je met een cronjob een webapplicatie kan laten werken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waar komt die drang naar een Webapp vandaan? Je wilt toch gewoon je Python-schipt schedulen? Dat doe je met Cron. Die handleiding van @Kalentum is precies wat je zoekt. Alleen draai je dan python in plaats van php.

Je command line is dan (waarschijnlijk) /usr/bin/python3 /path/naar/jouw/python-schipt.py

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leipe annie
Ik was in de veronderstelling dat een python script in een framework zoals django, flux of als webapp gedraaid moest worden. Maar als ik jullie zo aan(lees)hoor, ben ik veel te moeilijk aan het denken en is een cronjob voldoende.

@Room42 @Kalentum thanks voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, dat is niet nodig. Het kán wel, je kunt de Python vanuit PHP draaien (als exec/system/passthru/etc niet uitgeschakeld zijn) maar het is voor jouw doel niet nodig.

Pagina: 1