Neostrada: 60 euro incasso voor een ongebruikt product

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-09 19:06
Ik heb een maand geleden bij neostrada een offerte aangevraagt voor een webhosting voor 3 maanden (die zij normaal niet leveren) en werd gevraagt om mijn domein waarna ze gelijk mijn reseller webhosting hebben aangemaakt met de verloopdatum op de dag van aanmaken (als offerte nam ik aan). ik heb hier uiteindelijk niks mee gedaan.

Nou kreeg ik een dag of 3 geleden een mail van hun incassobureau van 18 euro + 40 incassokosten. Na wat gemail naar neostrada werd geantwoord dat dit mijn fout was en ik moest betalen.

Ik ben 17 en 60 euro is nog best wat geld voor iets waar ik nooit akkoord ben gegaan en ik heb ook niet exact zin in een rechtzaak alhoewel ik deze wel zou winnen omdat ik nooit akkoord ben gegaan met enige prijs of algemene woorwaarden. Wat zou ik het beste kunnen doen? Ik heb neostrada al laten weten dat ik sowieso niet die 60 euro ga betalen.

Tevens ook leuk dat ik geen enkel mailtje heb ontvangen tot de incasso, mag dat uberhaupt?

Met dank aan jullie goede tips zijn de incassokosten nu weggehaald. Helaas niet alles maar dat zal ik mijn eigen schuld maar noemen door de slechte communicatie.

[ Voor 13% gewijzigd door LucHa op 27-03-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
LucHa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:06:
Ik heb een maand geleden bij neostrada een offerte aangevraagt voor een webhosting voor 3 maanden (die zij normaal niet leveren) en werd gevraagt om mijn domein waarna ze gelijk mijn reseller webhosting hebben aangemaakt met de verloopdatum op de dag van aanmaken (als offerte nam ik aan).
De hamvraag is natuurlijk: wat is er precies door beide partijen gecommuniceerd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaat het inderdaad om wat er gecommuniceerd, hoe heb je om een offerte gevraagd, waar heb je akkoord toe gegeven, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
mijn berichten tussen quotes
Goedenmorgen. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de reseller webhosting ook per maand of per 3 maanden te bestellen. Wij verwachten redelijk snelle groei maar hebben op het moment nog niet het budget om gelijk voor een jaar te bestellen (en helemaal als je dan over een maand weer moet ugpraden)
Bedankt voor je interesse in Neostrada. Om welk pakket zou het gaan? Dan kijk ik wat er mogelijk is.
Dit zou om een beginner of small reseller pakket gaan aan het begin.
Ja hoor dat kan. Wat mag het hoofddomein worden?

(mijn domein)

hierna kwam de geautomatiseerde bericht van uw account is aangemaakt:

Goedemiddag,
Van harte welkom als (nieuwe) klant van Neostrada. Wij danken je zeer voor jouw bestelling!
en dan de hele logins

ik was hierop ingelogt en zag dat de einddatum gezet was op de datum dat die mail was verstuurd, dus ik zag het als offerte wat naar mijn mening logisch is. Hierna was het volgende mailtje een maand later van hun incassobureau

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

paQ

geen factuur, geen herinnering?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LucHa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:16:
mijn berichten tussen quotes

[...]

Bedankt voor je interesse in Neostrada. Om welk pakket zou het gaan? Dan kijk ik wat er mogelijk is.

[...]

Ja hoor dat kan. Wat mag het hoofddomein worden?

(mijn domein)

hierna kwam de geautomatiseerde bericht van uw account is aangemaakt:

Goedemiddag,
Van harte welkom als (nieuwe) klant van Neostrada. Wij danken je zeer voor jouw bestelling!
en dan de hele logins

ik was hierop ingelogt en zag dat de einddatum gezet was op de datum dat die mail was verstuurd, dus ik zag het als offerte wat naar mijn mening logisch is. Hierna was het volgende mailtje een maand later van hun incassobureau
Een offerte komt op papier, niet als product. Hier had je direct op moeten reageren dat je om een offerte vroeg, niet een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
paQ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:18:
geen factuur, geen herinnering?
Nope, geen van beiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:20:
[...]

Een offerte komt op papier, niet als product. Hier had je direct op moeten reageren dat je om een offerte vroeg, niet een product.
je maakt ook niet zomaar een product aan voor 1 dag lijkt me? en dan voor 3 maanden chargen en een incassobureau erbovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

en staat dat account op jou als prive persoon, of heb je dat zakelijk gedaan?. (je spreekt over wij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:20:
[...]

ik heb er trouwens die paar dagen geleden nog op geregeaeert zonder antwoord, dus dat zou ook niet geholpen hebben volgends mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

LucHa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:26:
[...]

ik heb er trouwens die paar dagen geleden nog op geregeaeert zonder antwoord, dus dat zou ook niet geholpen hebben volgends mij
wat heb je geschreven dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:53
Ik zou dat niet hebben gezien als offerte(al was dat waarschijnlijk wel je bedoeling).

Op het moment dat je een mailtje krijgt met welkom als nieuwe klant bedankt voor je bestelling zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat het om een offerte gaat(eerder andersom). En ik zou dan ook niet zonder juridische kennis zomaar roepen dat je gaat winnen. Zeker gezien je zelf inlogt(dus gelezen) en geen tegen reactie hebt gegeven.

En zakelijke heb je geen consumenten bescherming.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 26-03-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
paQ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:26:
[...]

en staat dat account op jou als prive persoon, of heb je dat zakelijk gedaan?. (je spreekt over wij)
Ik heb mijn eigen bedrijfje dus dit was zakelijk gedaan. Wij is inderdaad niet helemaal een goede bewoording maar ik wissel nogal tussen wij/ik omdat ik wel met een aantal vrienden samenwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
loki504 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:27:
Ik zou dat niet hebben gezien als offerte(al was dat waarschijnlijk wel je bedoeling).

Op het moment dat je een mailtje krijgt met welkom als nieuwe klant bedankt voor je bestelling zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat het om een offerte gaat(eerder andersom). En ik zou dan ook niet zonder juridische kennis zomaar roepen dat je gaat winnen. Zeker gezien je zelf inlogt(dus gelezen) en geen tegen reactie hebt gegeven.
als er een service wordt gelevert voor 1 dag kan ik er lijkt me vanuit gaan dat die verloopt als ik hem niet betaal en er dus geen verplichtingen aanzitten? Dat is mijn ervaring met de andere bedrijven waar ik mee heb gewerkt (wat er ook wel een flink aantal zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

OK even voor de helderheid:

Je vraagt naar een mogelijkheid
de host reageert en vraagt op welk pakket je doelt
Je geeft antwoord
de host maakt direct een account aan op het betreffende pakket, maar voor slechts 1 dag
je schrijft nog een bericht daarop maar krijgt geen reactie. Wat schreef je?
het blijft een maand stil

Een maand later krijg je bericht van hun incassopartner met een verzoek tot betaling 1 maand + kosten

klopt dit zo'n beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
LucHa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:29:
[...]

als er een service wordt gelevert voor 1 dag kan ik er lijkt me vanuit gaan dat die verloopt als ik hem niet betaal en er dus geen verplichtingen aanzitten? Dat is mijn ervaring met de andere bedrijven waar ik mee heb gewerkt (wat er ook wel een flink aantal zijn)
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat iets verloopt zonder tegen bericht. En betaling heeft daar weinig mee te maken. Het gaat er allemaal om wat je afspreekt met een bedrijf. En als je vermoeden hebt dat je worden verkeerd geïnterpreteerd worden moet je dit direct recht zetten. En niet vanuit gaan dat het wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
paQ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:31:
OK even voor de helderheid:

Je vraagt naar een mogelijkheid
de host reageert en vraagt op welk pakket je doelt
Je geeft antwoord
de host maakt direct een account aan op het betreffende pakket, maar voor slechts 1 dag
je schrijft nog een bericht daarop maar krijgt geen reactie. Wat schreef je?
het blijft een maand stil
Een maand later krijg je bericht van hun incassopartner met een verzoek tot betaling 1 maand + kosten

klopt dit zo'n beetje?
Mijn laatste mailtje in die chain was 3 dagen geleden:
Hallo, ik heb zojuist een mail gekregen van jullie incassobureau terwijl ik deze service nooit in gebruik heb genomen en hij maar alleen voor 1 dag aanstond ter test. Is het mogelijk dat jullie deze cancellen en terugdraaien?
voor de rest klopt het ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
loki504 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:33:
[...]

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat iets verloopt zonder tegen bericht. En betaling heeft daar weinig mee te maken. Het gaat er allemaal om wat je afspreekt met een bedrijf. En als je vermoeden hebt dat je worden verkeerd geïnterpreteerd worden moet je dit direct recht zetten. En niet vanuit gaan dat het wel goed komt.
ik had werkelijk geen vermoeden. Dit is altijd zo geweest met alle bedrijven waarmee ik heb samengewerkt. ik kan was missen maar het is logisch dat een product verloopt na zijn verloopdatum en dat je er dan niet meer extra voor hoeft te betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laat dat maar snel een belangrijke les zijn. NOOIT van uit gaan!

Als je een overeenkomst aangaat kan je die niet zomaar cancellen door niet te betalen. Je zit er aan vast. Dit gaat je een hoop leergeld kosten als je dat verwachtingspatroon niet aanpast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik zie niet in hoe een pakket wat 1 dag actief was (en waarom eigenlijk maar 1 dag) 17 euro moet kosten, en het volgende bericht een incassobrief is :?
Trustpilot bevestigt eigenlijk wel dit handelen :/
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Als je een overeenkomst aangaat kan je die niet zomaar cancellen door niet te betalen.
nah, ik waag het te betwijfelen dat hier ooit een overeenkomst tot stand is gekomen.

[ Voor 47% gewijzigd door paQ op 26-03-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Als je een overeenkomst aangaat kan je die niet zomaar cancellen door niet te betalen. Je zit er aan vast. Dit gaat je een hoop leergeld kosten als je dat verwachtingspatroon niet aanpast.
ik heb mijn lesje wel geleerd. maarja hier kan ik weinig aan veranderen dus? Is het slim voor mij om dan maar het geld op te hoesten of moet ik de hele chain maar afwachten en hopen dat ze niks doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

LucHa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:36:
[...]

ik heb mijn lesje wel geleerd. maarja hier kan ik weinig aan veranderen dus? Is het slim voor mij om dan maar het geld op te hoesten of moet ik de hele chain maar afwachten en hopen dat ze niks doen.
Je moet zowiezo niet afwachten maar duidelijke acties ondernemen.

Aangeven dat je enkel om een offerte hebt gevraagd, nergens akkoord hebt gegeven voor aanschaf, en als ze vinden van wel dat je graag ziet waar je deze overeenkomst bent aangegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucHa
paQ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:35:
Ik zie niet in hoe een pakket wat 1 dag actief was (en waarom eigenlijk maar 1 dag) 17 euro moet kosten, en het volgende bericht een incassobrief is :?
Trustpilot bevestigt eigenlijk wel dit handelen :/
ik zie de trustpilot nu ook al, gebeurt vaker zo te zien.

Het idee was waarschijnlijk dat ik dan kon verlengen. naar mijn ervaring met dit soort betalingsystemen kan je vaak het makkelijkst op deze manier custom producten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Aangeven dat je enkel om een offerte hebt gevraagd, nergens akkoord hebt gegeven voor aanschaf, en als ze vinden van wel dat je graag ziet waar je deze overeenkomst bent aangegaan.
en pin me er niet op vast, maar volgens mij moet je daarvoor met een kort bericht de vordering betwisten bij het incassobureau.
Een van de juridisch onderlegde tweakers kan dat vast beter uitleggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Zal ik inderdaad vragen als ze doorzeuren. ik hoop dat ze gewoon denken dat het de moeite niet waard is en op ebgeven moment gewoon ophouden maarja, ik zal het er niet op wagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

LucHa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Zal ik inderdaad vragen als ze doorzeuren. ik hoop dat ze gewoon denken dat het de moeite niet waard is en op ebgeven moment gewoon ophouden maarja, ik zal het er niet op wagen
probleem is, als iedereen zo reageert, ze doorgaan met dit soort praktijken en men geld blijft verliezen.

ik zou misschien via je ouders o.i.d. aankloppen bij een juridisch loket, kan je zo gratis even naar toe bellen en het probleem toelichten.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucHa
NeFoRcE schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:41:
[...]

probleem is, als iedereen zo reageert, ze doorgaan met dit soort praktijken en men geld blijft verliezen.

ik zou misschien via je ouders o.i.d. aankloppen bij een juridisch loket, kan je zo gratis even naar toe bellen en het probleem toelichten.
Ah ik wist niet dat zulke loketten bestonden, bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Je mag als minderjarige zonder toestemming van ouders toch geen "abonnement of dienst" afsluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door henkyyyyyyy op 26-03-2020 14:49 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
henkyyyyyyy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:48:
Je mag als minderjarige zonder toestemming van ouders toch geen "abonnement of dienst" afsluiten?
Een hele kromme wet aangezien ik gewoon van mijn ouders toestemming heb gekregen om binnen mijn bedrijfsbudget aankopen te doen (en zij ook hebben meegetekend op de KVK)

Volgends mij geld dit uberhaupt niet als je iets zakelijk koopt maar het kan van hulp zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik zou die kant vooralsnog zo snel niet op gaan.
Jij betwist dat je een (die) overeenkomst bent aangegaan.
Je hebt gevraagd naar de mogelijkheden, en daarop hebben zij zonder daarom te vragen een account voor 1 dag aangemaakt. (is me nog steeds onduidelijk waarom dat je vraag zou beantwoorden, maar soit)
Een maand later krijg je bericht van een incassobureau voor 1 maand (?) termijn + kosten.

Als het zo is gegaan, dan is dat mijns inziens nooit houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
paQ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:55:
Ik zou die kant vooralsnog zo snel niet op gaan.
Jij betwist dat je een (die) overeenkomst bent aangegaan.
Je hebt gevraagd naar de mogelijkheden, en daarop hebben zij zonder daarom te vragen een account voor 1 dag aangemaakt. (is me nog steeds onduidelijk waarom dat je vraag zou beantwoorden, maar soit)
Een maand later krijg je bericht van een incassobureau voor 1 maand (?) termijn + kosten.

Als het zo is gegaan, dan is dat mijns inziens nooit houdbaar.
Nooit houdbaar voor mij of hen?

Ik heb eerder gehad dat dit soort bedrijven het door de drukte gewoon zo doen en dat is prima als er gewoon betaald kan worden via hun systeem. Maar goed het blijkt dus dat dat een loze gedachte was en dat weten we dan nu ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

LucHa schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Nooit houdbaar voor mij of hen?

Ik heb eerder gehad dat dit soort bedrijven het door de drukte gewoon zo doen en dat is prima als er gewoon betaald kan worden via hun systeem. Maar goed het blijkt dus dat dat een loze gedachte was en dat weten we dan nu ook.
voor hen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Blijft zo dat je die 60 euro niet hoeft te slikken. Zonder een factuur en zonder een herinnering kunenn ze niet verwachten dat incassokosten betaald worden.

Laat staan dat je een overeenkomst hebt met de andere partij, daadwerkelijk iets hebt ingekocht of inkoop orders hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Nutral schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:04:
Blijft zo dat je die 60 euro niet hoeft te slikken. Zonder een factuur en zonder een herinnering kunenn ze niet verwachten dat incassokosten betaald worden.

Laat staan dat je een overeenkomst hebt met de andere partij, daadwerkelijk iets hebt ingekocht of inkoop orders hebt gemaakt.
Ik kan niet direct opmaken of de herinnering ook verplicht is richting bedrijven. Of alleen voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

loki504 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:36:
[...]

Ik kan niet direct opmaken of de herinnering ook verplicht is richting bedrijven. Of alleen voor consumenten.
De factuur toch zeker wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt om een offerte gevraagd, en men heeft dat weergegeven in 1 dag account. je hebt zover ik lees geen afspraken gemaakt voor akkoord, kosten van langer gebruik van de dienst etc. Ook lees ik nergens dat je een factuur hebt ontvangen voor de offerte.(dag dienst) leg dit alles duidelijk uit, en maak eerst voor jezelf een documentje. laat dit door een van je ouders doorlezen en stuur dat per e-mail aan zowel het betreffende bedrijf van de offerte en aan het incassobureau.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
[...]

kan ik er lijkt me vanuit gaan dat
Hier ga je de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dat zal wel moeten ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:40
Een eerste herinnering ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:16
loki504 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:36:
[...]

Herinnering niet, aanmaning wel degelijk.
Laat staan de factuur.....

Dubbelcheck of je die inderdaad niet hebt gekregen.
En rekening betwisten wegens niet besteld + nooit factuur & aanmaning ontvangen.

[ Voor 18% gewijzigd door hackerhater op 26-03-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:54
Vergeet ook niet dat een rechtszaak aanspannen ook aardig wat centjes kost, inclusief kosten die ze uiteindelijk niet kunnen verhalen op jou mochten ze het winnen.
Ik zie ze niet zomaar een rechtszaak starten voor €60 omdat er gewoon teveel risico's zijn.

Ik zou ze nog één keer mailen en uitleggen waarom jij het niet eens bent met het bedrag dat zij willen vorderen en daarna er geen tijd meer aan besteden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:01
Is dit letterlijk hoe er gecommuniceerd is?
1) Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de reseller webhosting ook per maand of per 3 maanden te bestellen.

2) Bedankt voor je interesse in Neostrada. Om welk pakket zou het gaan? Dan kijk ik wat er mogelijk is.

3) Dit zou om een beginner of small reseller pakket gaan aan het begin.

4) Ja hoor dat kan. Wat mag het hoofddomein worden?

5) (mijn domein)

6) Van harte welkom als (nieuwe) klant van Neostrada. Wij danken je zeer voor jouw bestelling!
Als dit zo is en er geen belangrijke details ontbreken, denk ik niet dat je die €17 (plus incassokosten) verschuldigd bent.

Voor een overeenkomst moet er sprake zijn van een aanbod en aanvaarding daarvan. Misschien kan mailtje (5) worden uitgelegd als aanvaarding van een aanbod, maar dat ligt eraan wat er precies in mailtje (4) stond. Je hebt gezegd dat je beginner of small wilde, maar geen definitieve keuze daartussen gemaakt. Dan lijkt het me niet dat er al een overeenkomst tot stand is gekomen, want je was immers nog aan het onderhandelen over welk pakket je zou afnemen.

Daar komt nog bij dat er uiteindelijk één dag webhosting geleverd is (en dat je daar niets mee hebt gedaan). Voor zover door mailtje (5) al een overeenkomst tot stand is gekomen, zou dat in ieder geval een overeenkomst voor drie maanden webhosting zijn. Die dienst is niet geleverd.

Als er in mailtje (4) bijvoorbeeld had gestaan "Wat mag het hoofddomein worden, dan maak ik het voor u in orde" zou het mogelijk weer anders zijn want dan kan je mailtje (5) uitleggen als een aanvaarding dat ze het in orde mogen maken. Maar dan nog zit je met het feit dat ze geen dienst hebben geleverd en geen poging hebben gedaan je een factuur te sturen.

Het is alsof je bij de bakker komt, vraagt of je ook een half brood kan kopen, de bakker vraagt welk brood, jij zegt "ik dacht aan waldkorn of maisbrood", de bakker zegt "dat kan, wilt u het gesneden hebben?", jij "ja" zegt, en vervolgens de bakker je één sneetje waldkorn in de handen drukt en daar de prijs van een kwart brood voor berekent.

Ik zou ze laten weten dat je meent dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen en dat je dus niet gaat betalen.
JohanNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:05:
Vergeet ook niet dat een rechtszaak aanspannen ook aardig wat centjes kost, inclusief kosten die ze uiteindelijk niet kunnen verhalen op jou mochten ze het winnen.
Ik zie ze niet zomaar een rechtszaak starten voor €60 omdat er gewoon teveel risico's zijn.
Dat doen bedrijven wél. Als het zo zou zijn dat bedrijven niet voor kleine bedragen zouden procederen zou niemand ooit nog kleine bedragen betalen, want er wordt toch niet geprocedeerd. Bedrijven gaan gerust voor een paar tientjes of zelfs minder nog naar de rechter. Het gaat er niet om dat het zo winstgevend is om te procederen voor €60, maar als je dat niet zou doen zou er niemand ooit nog een incentive hebben om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Neostrada, het bedrijf wat ineens zonder heel duidelijke reden een prijsverhoging van 300% heeft gerekend afgelopen jaar. Na terugzoeken blijkt dat ze dit destijds ergens onderin een nieuwsbrief vermeld hadden. Wat een naar bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Tom-Z Daar gaat het wel degelijk om, op een paar na dan die de andere partij " een lesje willen leren ".
Of de partij die de vordering heeft, heeft zelf de middelen in huis om te procederen en daarbij is het verdienmodel zelfs om al die extra kosten te verhalen op de debiteur, zoals die infomedics waarna je had gelinkt.
Of ze verkopen vorderingen door aan een andere incassoclub die ook de middelen in huis heeft.

Maar TS heeft een goede onderbouwing waarom hij niet wil betalen en het blijft sowieso toch iets voor de verkoper in deze om aan te tonen dat TS een dienst heeft afgesloten.
Dus ( nog één keer ) uitleggen en daarmee moet het dan toch wel klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meneer de TS en sommige anderen hier gaan er wel vrij gemakkelijk aan voorbij dat het een B2B 'contract' betreft en niet even een simpel B2C 'iets'...

Dat de TS meldt dat 'ie maar 17 jaar oud is... Helaas.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door devriesjande op 26-03-2020 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:11
Will_M schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:13:
Meneer de TS en sommige anderen hier gaan er wel vrij gemakkelijk aan voorbij dat het een B2B 'contract' betreft en niet even een simpel B2C 'iets'...

Dat de TS meldt dat 'ie maar 17 jaar oud is... Helaas.
B2B verlies je ook gewoon als je niet aan kunt tonen dat er iets besteld is.

Ik krijg ook wel eens "facturen" van NL domein host, moet ik die ook gewoon klakkeloos betalen omdat ie B2B is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_JGC_ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:52:
[...]

B2B verlies je ook gewoon als je niet aan kunt tonen dat er iets besteld is.

Ik krijg ook wel eens "facturen" van NL domein host, moet ik die ook gewoon klakkeloos betalen omdat ie B2B is?
Jij vraagt als particulier ook 'Reseller' pakketen aan bij een hosting partij, net zoals de TS dat doet?

LucHa in "Neostrada: 60 euro incasso voor een ongebruikt product"

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 27-03-2020 00:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:11
Will_M schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:59:
[...]

Jij vraagt als particulier ook 'Reseller' pakketen aan bij een hosting partij, net zoals de TS dat doet?

LucHa in "Neostrada: 60 euro incasso voor een ongebruikt product"
Er zijn tweakers die dat particulier doen ja.

Waar het hier om gaat is dat TS vraagt of het mogelijk is, vervolgens wordt er gevraagd welk domein en hoppa besteld voor 1 dag, geen factuur en maand later direct incassoprocedure. B2B mag je direct na het verstrijken van de betaaltermijn kosten in rekening brengen overigens, maar dan moet dat wel in de voorwaarden overeengekomen zijn. Er is hier geen opdrachtbevestiging en geen sprake van overeengekomen voorwaarden, dus ik wens Neostrada veel plezier met het najagen van hun 60 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Die 17 euro betalen, vriendelijke verzoeken in het vervolg een factuur + herinnering te sturen alvorens een incasso traject te starten.

Vervolgens jezelf in de spiegel kijken en heel hard jezelf blijven vertellen “ik ben meer dan 17 euro waard”.

Een ding dat je op zakelijk gebied heel gauw moet leren, is dat je je tijd niet moet verspillen aan zaken die discutabel zijn. Neem je verlies, leer ervan en ga door. Binnen ‘n uur heb je het dan terug kunnen verdienen.

Geloof me, ‘t is het niet waard. Waardeer je eigen tijd, gezond verstand, minder stress en problemen boven die 17 euro.

En ja, ze zullen die incasso gewoon annuleren als je ze netjes verteld geen tweemaal herinnering ontvangen te hebben. Gezien dat simpelweg juridisch discutabel handelen is, daar branden ze liever de handen niet aan, ze hebben het geld toch al dan.

[ Voor 15% gewijzigd door graceful op 27-03-2020 00:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Je hebt helemaal niet om een offerte gevraagd. Je vroeg of het mogelijk was om per 3 maanden te bestellen. Het antwoord was 'Ja hoor dat kan'. Daarna vroeg Neostrada wat het hoofddomein zou worden. Door daarop te antwoorden, ben je een overeenkomst aangegaan.

Je zegt dat de een einddatum nog dezelfde dag was. Als je dat kunt bewijzen heb je alsnog een sterke zaak, maar ik gok dat je dat niet meer terug kunt zien. Tenzij Neostrada je gelijk geeft, zou ik die 18 euro gewoon betalen.

De Algemene Voorwaarden van Neostrada zegt dat je een factuur moet krijgen met een betalingstermijn van acht dagen. Neostrada zal moeten stellen, en zonodig moeten bewijzen, dat jij die factuur hebt ontvangen. Zonder die factuur kan Neostrada geen incassokosten in rekening brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Met welke gegevens heeft Neostrada dat account aangemaakt als je ze alleen om een 'offerte' vroeg? Het is best bijzonder dat ze op basis van het noemen van een domeinnaam een account op jouw naam hebben aangemaakt, hebben ze je e-mailadres toevallig goed gegokt? Ik heb het vermoeden dat de vork wat anders in de steel zit en jij niet alles verteld.

Laat me raden, je had al een domeinnaam daar geregistreerd (wellicht meerdere) en wilde upgraden naar een reseller pakket. Via de chat heb je gevraagd of je een andere termijn kan betalen dan het standaard van een jaartermijn. Dat hebben ze voor je geregeld en omdat je niet hebt betaald krijg je nu een incasso aan je broek. Omdat je niet wil betalen en af wil zien van de overeenkomst verzin je nu dat het slechts om een offerte ging, terwijl je wist hoe duur een reseller pakket was. Doorgaans is dat namelijk de insteek van een offerte om te zien wat de kosten worden. Je wilde alleen een andere termijn betalen voor een dienst die je wilde hebben.

Wat rest is of de incassokosten van Neostrada terecht zijn. Kan zijn dat Neostrada, een bedrijf dat al ruim 10 jaar bestaat, niet weet hoe ze betalingen moeten vragen. Ze sturen blijkbaar geen bericht met verzoek tot betaling en gebruiken ook geen automatische incasso. Ze nemen verder de wet niet in acht door niet eerst een mail te sturen en daarna een aanmaning per post te sturen waarin wordt aangekondigd dat de volgende stap een incassobureau is. Ik vind dat echter niet aannemelijk klinken.

Maar goed, laten we TS die als ondernemer denkt dat niet betalen gelijk staat aan een dienst opzeggen en blijkbaar bij een heleboel bedrijven diensten afneemt voor maar één dag op zijn blauwe ogen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die €40 incassokosten zijn onrechtmatig, aangezien Neostrada nooit een 14-dagen brief heeft verstuurd.

Neostrada had jou eerst een betalingsherinnering moeten sturen voordat ze dit incassotraject in gingen, waarin ze vragen om het voldoen van die €18. Daarna hadden ze je een aanmaning moeten sturen met daarin 14 dagen de tijd om die €18 naar hun over te maken. Pas na die 14 dagen mogen ze incassokosten in rekening brengen. Als je weer naar Neostrada communiceert, geef dan aan dat je de incassokosten betwist omdat je nooit een herinnering of een 14-dagen brief hebt gehad.

Daarnaast schort er wel iets aan jullie onderlinge communicatie, maar ik persoonlijk vind dat dit een professionele partij als Neostrada harder aangerekend mag worden dan TS. In jullie gespreksverslagje zie ik wel een aanbod en de aanvaarding daarvan tot stand komen.
Neostrada ging alvast aan het werk voor TS voordat er onderling besproken is hoeveel het gaat kosten en voor hoe lange tijd jullie een overeenkomst aan zouden gaan.

TS: je zegt dat je een inlog voor 1 dag had? Wellicht om even iets te mogen proberen? Kun je bij Neostrada vinden of dat inderdaad €18 kost? Je zou er dan nog voor kunnen kiezen die €18 te betalen en die incassokosten te betwisten (die hoef je sowieso niet te betalen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2020 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:25:
Daarnaast schort er wel iets aan jullie onderlinge communicatie, maar ik persoonlijk vind dat dit een professionele partij als Neostrada harder aangerekend mag worden dan TS.
Neostrada ging alvast aan het werk voor TS voordat er onderling besproken is hoeveel het gaat kosten en voor hoe lange tijd jullie een overeenkomst aan zouden gaan.
Het probleem is dat TS óók een professionele partij is.

Ik denk dat er inderdaad een overeenkomst is afgesloten voor minimaal het kleinste pakket met een looptijd van 3 maanden. Netjes is het niet en ik zou ver weg blijven van Neostrada met dit soort praktijken maar juridisch wordt het voor TS lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55
Had je trouwens al die domeinnaam of hebben ze die ook voor jou geregistreerd?

Ik zou daar zeker even rekening mee houden met hoe je heel deze situatie aanpakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
graceful schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 00:48:
Die 17 euro betalen, vriendelijke verzoeken in het vervolg een factuur + herinnering te sturen alvorens een incasso traject te starten.

Vervolgens jezelf in de spiegel kijken en heel hard jezelf blijven vertellen “ik ben meer dan 17 euro waard”.

Een ding dat je op zakelijk gebied heel gauw moet leren, is dat je je tijd niet moet verspillen aan zaken die discutabel zijn. Neem je verlies, leer ervan en ga door. Binnen ‘n uur heb je het dan terug kunnen verdienen.

Geloof me, ‘t is het niet waard. Waardeer je eigen tijd, gezond verstand, minder stress en problemen boven die 17 euro.

En ja, ze zullen die incasso gewoon annuleren als je ze netjes verteld geen tweemaal herinnering ontvangen te hebben. Gezien dat simpelweg juridisch discutabel handelen is, daar branden ze liever de handen niet aan, ze hebben het geld toch al dan.
Ik wil best die 17 euro betalen, als ik er dan van af ben. maar het lijkt erop dat dat incassobureau ook graag hun deel van het geld wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Freezerator schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:49:
Had je trouwens al die domeinnaam of hebben ze die ook voor jou geregistreerd?

Ik zou daar zeker even rekening mee houden met hoe je heel deze situatie aanpakt
Domein staat niet bij hun maar bij vimexx

Ik had bij neostrada een offerte aangevraagt aangezien die ook cPanel reseller konden leveren

[ Voor 13% gewijzigd door LucHa op 27-03-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:25:
Die €40 incassokosten zijn onrechtmatig, aangezien Neostrada nooit een 14-dagen brief heeft verstuurd.

Neostrada had jou eerst een betalingsherinnering moeten sturen voordat ze dit incassotraject in gingen, waarin ze vragen om het voldoen van die €18. Daarna hadden ze je een aanmaning moeten sturen met daarin 14 dagen de tijd om die €18 naar hun over te maken. Pas na die 14 dagen mogen ze incassokosten in rekening brengen. Als je weer naar Neostrada communiceert, geef dan aan dat je de incassokosten betwist omdat je nooit een herinnering of een 14-dagen brief hebt gehad.

Daarnaast schort er wel iets aan jullie onderlinge communicatie, maar ik persoonlijk vind dat dit een professionele partij als Neostrada harder aangerekend mag worden dan TS. In jullie gespreksverslagje zie ik wel een aanbod en de aanvaarding daarvan tot stand komen.

TS: je zegt dat je een inlog voor 1 dag had? Wellicht om even iets te mogen proberen? Kun je bij Neostrada vinden of dat inderdaad €18 kost? Je zou er dan nog voor kunnen kiezen die €18 te betalen en die incassokosten te betwisten (die hoef je sowieso niet te betalen).
ik kan in de neostrada UI inderaad die 18 euro betalen (en ze hiden ook leuk alle andere datums maar goed). ik ben vooral bang dat dat incassobureau dan weer moeilijk gaat doen.

Gelieve voortaan de edit knop te gebruiken i.p.v. te dubbel dan wel triple posten.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 27-03-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:02
Heb je al contact opgenomen met het incasso bureau? Daar is het namelijk naar overgedragen en die zijn je officiële aanspreekpunt.

Geef bij hun de punten aan die je hier ook noemt en dat je nooit een factuur hebt ontvangen en dit een vervelende situatie vind. Niet reageren naar incasso bureau maakt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
jongetje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:28:
Heb je al contact opgenomen met het incasso bureau? Daar is het namelijk naar overgedragen en die zijn je officiële aanspreekpunt.

Geef bij hun de punten aan die je hier ook noemt en dat je nooit een factuur hebt ontvangen en dit een vervelende situatie vind. Niet reageren naar incasso bureau maakt het alleen maar erger.
Ik heb deze punten inderdaad naar hun doorgestuurd, het antwoord was wel dat ze van mij bewijs verwachtten waarop ik heb gezegt dat zij moeten bewijzen dat er betaald moest worden, het lijkt erop dat dit incassobureau niks meer weet dan bij elke andere klant die het vertikt te betalen en daar ook vanuit gaat bij mij (in principe logisch maar het maakt het niet makkelijker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Neostrada is qua factureren heel moeilijk is mijn ervaring, automatische incasso's die niet goed gaan en zonder herinnering krijg je direct een incasso inderdaad.
Bij mij was het na wat contact wel opgelost zonder dat ik de extra kosten hoefde te betalen.

PS. lekker alles bij Vimexx doen, stuk goedkoper en als je ze mailt is bijna alles wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Ernemmer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:57:
Neostrada is qua factureren heel moeilijk is mijn ervaring, automatische incasso's die niet goed gaan en zonder herinnering krijg je direct een incasso inderdaad.
Bij mij was het na wat contact wel opgelost zonder dat ik de extra kosten hoefde te betalen.

PS. lekker alles bij Vimexx doen, stuk goedkoper en als je ze mailt is bijna alles wel mogelijk.
Ik ben uiteindelijk ook niet op hun "offerte" ingegaan omdat vimexx toch een stuk goedkoper was.

is het slim voor mij om gewoon de 18 euro te betalen in het neostrada paneel en niks naar het incassobureau?

Antwoord incasso:
Geachte heer,

Uw eerdere bericht is voorgelegd aan eiseres.

Wij zijn in afwachting van hun reactie daarop.

[ Voor 10% gewijzigd door LucHa op 27-03-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom heb je ze nog niet gebeld? 0320 711 333

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
LucHa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:58:
[...]
is het slim voor mij om gewoon de 18 euro te betalen in het neostrada paneel en niks naar het incassobureau?
[...]
Nee, je wacht nu gewoon het antwoord af. Als je nu wel betaald dan ga je ermee akkoord dat je iets hebt afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucHa
sypie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:31:
Waarom heb je ze nog niet gebeld? 0320 711 333
Het incassobureau heeft het stuk teruggeschoven naar neostrada dus ik denk dat dat nog wel even duurt. ik had neostrada al gemailt (dezelfde persoon die toen ook de service had aangemaakt als ik de footer moet geloven maar die bleef punt bij been dat ik gewoon wat had gekocht en moest betalen, ik denk dat het beter is om alles per mail te doen zoodat je dingen nog kan terugzoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@LucHa Je kunt ook een spraakrecordings app downloaden eventueel.
En mocht je het opgelost krijgen via de telefoon, vraag dan om dit ook te bevestigen via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emnich schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:32:
[...]

Het probleem is dat TS óók een professionele partij is.

Ik denk dat er inderdaad een overeenkomst is afgesloten voor minimaal het kleinste pakket met een looptijd van 3 maanden. Netjes is het niet en ik zou ver weg blijven van Neostrada met dit soort praktijken maar juridisch wordt het voor TS lastig denk ik.
Gezien wat ik hier lees, zou je kunnen denken aan reflex werking. Maar dan ben je al meer dan 17 euro verder...

Als je geen facturen en herinneringen hebt ontvangen, goed nagaan dat je geen overeenkomst meer heb lopen en die 17 euro betalen. Eventueel onder protest en dat je met die betaling niet toegeeft dat er een overeenkomst is geweest, maar dat je betaald om er vanaf te zijn.
Ernemmer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:57:

Overigens zijn mijn ervaringen als particulier met Neostrada positief en soepeler dan dat ze wettelijk verplicht zijn te handelen. Dus wellicht als je het gewoon netjes communiceert dat je geen nota's hebt ontvangen en daarom alleen de 17 euro betaald dat het daarmee sowieso is afgedaan.

Jouw bestelling is nog wel het een en ander over te zeggen. Je bent 17 jaar en minderjarig. Je hebt formeel dus toestemming van jouw ouders nodig om een overeenkomst aan te gaan. Dan kan jpuw wettelijk vertegenwoordiger het volgende:
Probeert de wettelijk vertegenwoordiger de overeenkomst te vernietigen, dan kan de verkoper zich eventueel beroepen op gegeven toestemming (maar die is er meestal niet, laat staan dat hij dat kan bewijzen) of op het feit dat het een rechtshandeling betreft waarvan het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen die verrichten.
Het lijkt mij niet redelijk te veronderstellen dat het gebruikelijk is dat een minderjarige een reseller account afsluit...

Dus wellicht Pa of Ma even laten mailen dat ze geen toestemming hebben gegeven om dat contract aan te gaan? Of had je dit wel met ze overlegd / is er handlichting geweest?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23

LankHoar

Langharig tuig

JohanNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:24:
@LucHa Je kunt ook een spraakrecordings app downloaden eventueel.
En mocht je het opgelost krijgen via de telefoon, vraag dan om dit ook te bevestigen via de mail.
Pas hier mee op. Ik ben groot fan van het opnemen van gesprekken, en doe dat zelf ook standaard met al mijn telefoongesprekken, maar dit mag alleen als consument. TS handelt hier als zakelijke partij, en ik weet hoe de regels qua opnemen daarvoor zijn (eerst melden, denk ik).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Jouw bestelling is nog wel het een en ander over te zeggen. Je bent 17 jaar en minderjarig. Je hebt formeel dus toestemming van jouw ouders nodig om een overeenkomst aan te gaan. Dan kan jpuw wettelijk vertegenwoordiger het volgende:
[...]

Het lijkt mij niet redelijk te veronderstellen dat het gebruikelijk is dat een minderjarige een reseller account afsluit...

Dus wellicht Pa of Ma even laten mailen dat ze geen toestemming hebben gegeven om dat contract aan te gaan?
Bij een zakelijke overeenkomst? :? Lijkt me toch zeer stug dat je jezelf dan achter papa of mama kunt verschuilen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Gezien wat ik hier lees, zou je kunnen denken aan reflex werking. Maar dan ben je al meer dan 17 euro verder...

Als je geen facturen en herinneringen hebt ontvangen, goed nagaan dat je geen overeenkomst meer heb lopen en die 17 euro betalen. Eventueel onder protest en dat je met die betaling niet toegeeft dat er een overeenkomst is geweest, maar dat je betaald om er vanaf te zijn.

[...]

Overigens zijn mijn ervaringen als particulier met Neostrada positief en soepeler dan dat ze wettelijk verplicht zijn te handelen. Dus wellicht als je het gewoon netjes communiceert dat je geen nota's hebt ontvangen en daarom alleen de 17 euro betaald dat het daarmee sowieso is afgedaan.

[...]

Dus wellicht Pa of Ma even laten mailen dat ze geen toestemming hebben gegeven om dat contract aan te gaan? Of had je dit wel met ze overlegd / is er handlichting geweest?
Nee, er is geen handlichting of dergelijke. Ik heb officieel geen toestemming om contracten af te sluiten(doet volgends mij niemand, maar legaal is het inderdaad een argument). Ik heb met mijn ouders afgesproken dat ik gewoon geen contracten voor langere tijd mag afsluiten zonder hun toestemming, mede daarom had ik al gevraagt om 3 maandelijks ipv jaarlijks betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:04:
[...]

Bij een zakelijke overeenkomst? :? Lijkt me toch zeer stug dat je jezelf dan achter papa of mama kunt verschuilen.
Een 17 jarige kan helemaal zonder toestemming van papa en mama geen zakelijke overeenkomsten aangaan, tenzij dit gebruikelijk is voor een 17-jarige.

Dat laatste kan als hij in loondienst is en uit hofde van zijn werkgever handelt wel beargumenteerd worden. Maar een 17-jarige met eigen bedrijf is ongebruikelijk genoeg dat daar echt toestemming van de ouders voor nodig zal zijn.
LucHa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Nee, er is geen handlichting of dergelijke. Ik heb officieel geen toestemming om contracten af te sluiten(doet volgends mij niemand, maar legaal is het inderdaad een argument). Ik heb met mijn ouders afgesproken dat ik gewoon geen contracten voor langere tijd mag afsluiten zonder hun toestemming, mede daarom had ik al gevraagt om 3 maandelijks ipv jaarlijks betalen.
Laat je ouders ook even meekijken met de aanvragen die je verstuurt. 3 maandelijks betalen kan namelijk ook prima bij een 10 jarige overeenkomst. Maw, de betalingstermijn zegt niets over de overeenkomst duur! Met alle respect, ik krijg uit deze thread niet het idee dat je goed weet waar je mee bezig bent.

Misschien ben je wel een prima web developer, maar zakelijk laat je nogal wat steekjes vallen en dan hebben we het hier alleen nog maar over een enkel onderwerp. Wat doe je met de winsten die je eventueel maakt, doe je aangifte? Ben je ingeschreven bij KvK?

Als jouw ouders jouw toestemming geven, beseffen zij wel dat je een eenmanszaak (of vof met jouw vrienden) zegt te voeren. En dat dus ieder hoofdelijk aansprakelijk gesteld kan worden voor het geheel van de schulden als die er zijn.

Kijk ook even hier: https://ondernemersplein....NZjbNIKYn24EaAqNWEALw_wcB

En niet onbelangrijk, zeker ook voor jouw ouders: https://www.rijksoverheid...ord/schulden-van-kinderen

Begrijp me niet verkeerd, Nederland zou gebaat zijn bij wat meer ondernemende inwoners (en gebaat bij meer ondernemers vriendelijke wetgeving, er is een reden dat internet startups al snel naar de VS verhuizen. Je zit daar niet als het tegenzit je hele leven aan een persoonlijk faillisement vast om maar een vorbeeld te geven). Maar zorg dat je goed op de hoogte bent of iemand hebt die je vertrouwt en die goed op de hoogt is.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Een 17 jarige kan helemaal zonder toestemming van papa en mama geen zakelijke overeenkomsten aangaan, tenzij dit gebruikelijk is voor een 17-jarige.

Dat laatste kan als hij in loondienst is en uit hofde van zijn werkgever handelt wel beargumenteerd worden. Maar een 17-jarige met eigen bedrijf is ongebruikelijk genoeg dat daar echt toestemming van de ouders voor nodig zal zijn.

[...]

Laat je ouders ook even meekijken met de aanvragen die je verstuurt. 3 maandelijks betalen kan namelijk ook prima bij een 10 jarige overeenkomst. Maw, de betalingstermijn zegt niets over de overeenkomst duur! Met alle respect, ik krijg uit deze thread niet het idee dat je goed weet waar je mee bezig bent.

Misschien ben je wel een prima web developer, maar zakelijk laat je nogal wat steekjes vallen en dan hebben we het hier alleen nog maar over een enkel onderwerp. Wat doe je met de winsten die je eventueel maakt, doe je aangifte? Ben je ingeschreven bij KvK?

Als jouw ouders jouw toestemming geven, beseffen zij wel dat je een eenmanszaak (of vof met jouw vrienden) zegt te voeren. En dat dus ieder hoofdelijk aansprakelijk gesteld kan worden voor het geheel van de schulden als die er zijn.

Kijk ook even hier: https://ondernemersplein....NZjbNIKYn24EaAqNWEALw_wcB

En niet onbelangrijk, zeker ook voor jouw ouders: https://www.rijksoverheid...ord/schulden-van-kinderen
Ik weet dat ik qua business nog een hoop te leren heb, jammer dat het zo moet maar so be it.

Ik heb een eenmanszaak ingeschreven bij de kvk. Mijn ouders beseffen naar mijn weten goed dat hier aansprakelijkheid aan zit. Belastingaangifte alleen nog voor dit kwartaal en daarna hoeft het met de KOR gelukkig niet meer. Maar dat regel ik allemaal met mijn ouders. Deze custom "offerte" was omdat neostrada normaalgesproken alleen per jaar levert en dat mij gewoon een te groot risico was.

Als ik je bericht zo lees lijkt het erop dat jij eerder aanraad om die incasso en factuur te betalen en de kosten dan maar te "incasseren". Ik heb het budget er wel voor maar 60 euro is ook weer niet iets wat je graag uitgeeft voor iets wat naar mijn mening niet mijn fout is. (oke, deels wel, ik had wat minder vertrouwen moeten hebben ._. )

[ Voor 7% gewijzigd door LucHa op 27-03-2020 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

LucHa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:19:
Ik heb het budget er wel voor maar 60 euro is ook weer niet iets wat je graag uitgeeft voor iets wat naar mijn mening niet mijn fout is. (oke, deels wel, ik had wat minder vertrouwen moeten hebben ._. )
Uiteindelijk is het jou gewoon toe te rekenen. Je hebt veel aannames gedaan en erg onduidelijk gecommuniceerd. Je geeft constant aan dat je een offerte gevraagd hebt maar dat heb je gewoon niet gedaan, jij hebt nergens het woord "offerte" gebruikt in communicatie met de tegenpartij.
Daarnaast hebben ze je als nieuwe klant verwelkomt, ook hier heb jij weer de aanname gedaan dat je niet echt klant zou worden. Dat is toch vreemd?

Aan beide kanten is gerommeld maar je kan niet stellen dat jij geen fouten hebt gemaakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Tsurany schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:35:
[...]

Uiteindelijk is het jou gewoon toe te rekenen. Je hebt veel aannames gedaan en erg onduidelijk gecommuniceerd. Je geeft constant aan dat je een offerte gevraagd hebt maar dat heb je gewoon niet gedaan, jij hebt nergens het woord "offerte" gebruikt in communicatie met de tegenpartij.
Daarnaast hebben ze je als nieuwe klant verwelkomt, ook hier heb jij weer de aanname gedaan dat je niet echt klant zou worden. Dat is toch vreemd?

Aan beide kanten is gerommeld maar je kan niet stellen dat jij geen fouten hebt gemaakt.
Klopt dat geef ik toe. Ik heb teveel aannames gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LucHa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:19:
[...]

Ik weet dat ik qua business nog een hoop te leren heb, jammer dat het zo moet maar so be it.

Ik heb een eenmanszaak ingeschreven bij de kvk. Mijn ouders beseffen naar mijn weten goed dat hier aansprakelijkheid aan zit. Belastingaangifte alleen nog voor dit kwartaal en daarna hoeft het met de KOR gelukkig niet meer. Maar dat regel ik allemaal met mijn ouders. Deze custom "offerte" was omdat neostrada normaalgesproken alleen per jaar levert en dat mij gewoon een te groot risico was.

Als ik je bericht zo lees lijkt het erop dat jij eerder aanraad om die incasso en factuur te betalen en de kosten dan maar te "incasseren". Ik heb het budget er wel voor maar 60 euro is ook weer niet iets wat je graag uitgeeft voor iets wat naar mijn mening niet mijn fout is. (oke, deels wel, ik had wat minder vertrouwen moeten hebben ._. )
Jij hebt je bij KvL ingeschreven, top! Dat betekent als minderjarige dus ook dat jouw ouders daarvoor akkoord hebben gegeven, anders zou de KvK die inschrijving niet verwerkt hebben.

In dat geval wordt het ook een lastig verhaal om te zeggen dat ze geen toestemming geven om ie overeenkomst aan te gaan, als die nodig is voor het bedrijf waar ze toestemming voor hebben gegeven.

De communicatie die je hebt gepost blinkt niet uit in duidelijkheid, je zou kunnen proberen er een zaak van te maken en dan moet ik nog zien wie die gaat winnen. Hoe dan ook kost dat je meer dan 60 euro.

Maar dat je geen rekeningen en herinneringen hebt gehad is wel een heel belangrijke, dat betekent namelijk dat ze die incasso kosten niet mogen rekenen! Dat hebben anderen ook al gezegd: betaal alleen de oorspronkelijke rekening met de mededeling dat je die kosten niet betaald omdat je geen eerdere rekeningen hebt ontvangen.

De kans is minimaal dat ze daar moeilijk over gaan doen, aangezien een zaak ze veel geld gaat kosten en zij moeten bewijzen dat jij wel rekeningen en herinneringen hebt gehad. Dat kost ze sowieso meer dan dat het ze oplevert, zelfs al zouden ze winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucHa
Ik heb de openstaande factuur betaald hoewel ik wel vind dat dit in de toekomst beter gecommuniceerd moet worden. Ik zal mijn trustpilot review bijstellen

"Neostrada - Administratie" <administratie@neostrada.nl> schreef op 27 maart 2020 14:21:

Beste Luc,

Je hebt geen offerte aangevraagd maar een dienst besteld. Het is je eigen verantwoordelijkheid om dit tijdig op te zeggen.
Akkoord, je mag de factuur aan ons voldoen. Wij zullen de incassokosten voor onze eigen rekening nemen.

Het is jammer dat je een slechte review op Trustpilot hebt achtergelaten.
We hopen dat je deze naar aanleiding van onze afhandeling zal wijzigen/verwijderen.

Met vriendelijke groet,

(naam)
Neostrada B.V.
Ik heb de factuur betaald (de dienst was overigens al door hun opgezegt hoewel er een factuurdatum in april stond). Ik vind het jammer dat het zo moet maar dan zeggen we dan maar dat het ook een beetje mijn schuld was. Ik ben toch blij dat die review sites bestaan aangezien het wel werkt om druk uit te oefenen op bedrijven. de topic mag gesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
LucHa schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:52:
[...]

Ik ben toch blij dat die review sites bestaan aangezien het wel werkt om druk uit te oefenen op bedrijven.
Waar wanbetalers gretig gebruik van maken d:)b
Overigens gaan vrijwel alle slechte reviews altijd over betalingen, ongeacht het bedrijf, dus ik betwijfel of een bedrijf druk voelt op basis van een slechte review.

Ik blijf het bijzonder vinden dat Neostrada zonder dat jij heb gegevens hebt gegeven, toch jouw gegevens wist om een account te maken, maar dat zal altijd wel een mysterie blijven. Je bent er ook erg laconiek over dat een bedrijf uit het niets jouw gegevens weet te achterhalen, daar zou ik me dan weer veel drukker over maken dan 17 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucHa
Droefsnoet schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Waar wanbetalers gretig gebruik van maken d:)b
Overigens gaan vrijwel alle slechte reviews altijd over betalingen, ongeacht het bedrijf, dus ik betwijfel of een bedrijf druk voelt op basis van een slechte review.

Ik blijf het bijzonder vinden dat Neostrada zonder dat jij heb gegevens hebt gegeven, toch jouw gegevens wist om een account te maken, maar dat zal altijd wel een mysterie blijven. Je bent er ook erg laconiek over dat een bedrijf uit het niets jouw gegevens weet te achterhalen, daar zou ik me dan weer veel drukker over maken dan 17 euro.
Ik had daar al een account op dezelfde email waarmee ik ze had gemaild. vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

@LucHa De crediteur is je officiële aanspreekpunt. Met hen heb je als dan niet een overeenkomst. Met het incassobureau heb je niets te maken. Maar ik snap dat je als minderjarige nog niet dit deel van de volwassen wereld hebt gezien en dat bedoel ik niet neerbuigend.

Wat je het beste kunt doen is wat @GlowMouse zegt: die EUR 18,00 rechtstreeks betalen en beide partijen laten weten dat er geen herinnering is gestuurd en het daarbij als afgerond ziet.

Heb je wel een factuur gehad? Zonder factuur is het lastig betalen.

@Verwijderd als ik met niet vergis moeten de incassokosten ook aangezegd worden. M.a.w.: melden in de herinnering dat bij uitblijven van betaling kosten à EUR xx,xx bovenop de factuur komen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:05:
Wat je het beste kunt doen is wat @GlowMouse zegt: die EUR 18,00 rechtstreeks betalen en beide partijen laten weten dat er geen herinneringfactuur is gestuurd en het daarbij als afgerond ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:05:

@Verwijderd als ik met niet vergis moeten de incassokosten ook aangezegd worden. M.a.w.: melden in de herinnering dat bij uitblijven van betaling kosten à EUR xx,xx bovenop de factuur komen.
Precies. Dat noemen we de 14-dagen-brief, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:10:
[...]

Precies. Dat noemen we de 14-dagen-brief, toch?
Nee die 14 dagen is een vriendelijke herinnering dat er nog niet betaald is. Deze is niet verplicht bij B2B. Bij B2C wel. Maar voor B2B ben je alsnog wel verplicht om een aanmaning te sturen. En deel je mee dat hij als nog zijn afspraak nakomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Nee die 14 dagen is een vriendelijke herinnering dat er nog niet betaald is. Deze is niet verplicht bij B2B. Bij B2C wel. Maar voor B2B ben je alsnog wel verplicht om een aanmaning te sturen. En deel je mee dat hij als nog zijn afspraak nakomt.
Ik durf nog wel een balletje op te gooien dat er nogal wat haken en ogen aan deze casus zitten, met name met betrekking tot de minderjarigheid van TS en het aangaan van zakelijke overeenkomsten.

Maar aangezien TS al betaald heeft, heeft het mijns inziens niet zoveel zin meer dit nog heel erg uit te diepen. Feit is wel dat het zakelijk allemaal nét iets anders ligt, daar TS minderjarig is.

Toch nog even dit punt, over de onduidelijkheid van de 14-dagen-brief:

"1. Geldt de veertiendagenbrief ook voor Business to Business (B2B)?

Ja en nee. In principe is het vereiste van de veertiendagenbrief niet van toepassing indien u zaken doet met bedrijven. De wet (art. 6:96 lid 4 BW voor de juristen onder ons) regelt namelijk dat buitengerechtelijke incassokosten reeds zijn verschuldigd vanaf de dag nadat de (afgesproken) betalingstermijn van de factuur is verlopen en deze niet is betaald. In de praktijk zal echter geen enkel crediteur het daadwerkelijk zo nauw nemen met deze bepaling, doch geeft het wellicht stof tot nadenken over uw eigen debiteurenbeheer.

Ter volledige juridische correctheid dienen wij wel kort de uitzondering op bovengenoemde regel te bespreken, namelijk de zogenoemde ‘reflexwerking’. Kort komt deze term er op neer dat zeer kleine ondernemers (voornamelijk eenmanszaken) onder bepaalde omstandigheden kunnen worden beschouwd als ‘consument’ en derhalve beroep kunnen doen op de bescherming welke de veertiendagenbrief aan consumenten biedt. Indien u deze partijen geen veertiendagenbrief stuurt, dan moet het incassobureau alsnog een veertiendagenbrief sturen."

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Ik durf nog wel een balletje op te gooien dat er nogal wat haken en ogen aan deze casus zitten, met name met betrekking tot de minderjarigheid van TS en het aangaan van zakelijke overeenkomsten.

Maar aangezien TS al betaald heeft, heeft het mijns inziens niet zoveel zin meer dit nog heel erg uit te diepen. Feit is wel dat het zakelijk allemaal nét iets anders ligt, daar TS minderjarig is.

Toch nog even dit punt, over de onduidelijkheid van de 14-dagen-brief:

"1. Geldt de veertiendagenbrief ook voor Business to Business (B2B)?

Ja en nee. In principe is het vereiste van de veertiendagenbrief niet van toepassing indien u zaken doet met bedrijven. De wet (art. 6:96 lid 4 BW voor de juristen onder ons) regelt namelijk dat buitengerechtelijke incassokosten reeds zijn verschuldigd vanaf de dag nadat de (afgesproken) betalingstermijn van de factuur is verlopen en deze niet is betaald. In de praktijk zal echter geen enkel crediteur het daadwerkelijk zo nauw nemen met deze bepaling, doch geeft het wellicht stof tot nadenken over uw eigen debiteurenbeheer.

Ter volledige juridische correctheid dienen wij wel kort de uitzondering op bovengenoemde regel te bespreken, namelijk de zogenoemde ‘reflexwerking’. Kort komt deze term er op neer dat zeer kleine ondernemers (voornamelijk eenmanszaken) onder bepaalde omstandigheden kunnen worden beschouwd als ‘consument’ en derhalve beroep kunnen doen op de bescherming welke de veertiendagenbrief aan consumenten biedt. Indien u deze partijen geen veertiendagenbrief stuurt, dan moet het incassobureau alsnog een veertiendagenbrief sturen."
Er zitten zeker wat hakken en ogen aan. Maar ook aan zijn kant. En ja reflexwerking kan een uitweg zijn. Maar ik zou niet met alleen dat item richting een rechter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Er zitten zeker wat hakken en ogen aan. Maar ook aan zijn kant. En ja reflexwerking kan een uitweg zijn. Maar ik zou niet met alleen dat item richting een rechter gaan.
Ik zou sowieso voor 60 euro niet naar de rechter gaan, dat is kapitaalvernietiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:46:
[...]

Ik zou sowieso voor 60 euro niet naar de rechter gaan, dat is kapitaalvernietiging...
En wat nu als het er 100 mensen zijn?
Ook voor lage bedragen moet je er gewoon naar een rechter kunnen gaan. Anders betaald niemand meer kleine bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:46:
[...]

Neostrada gaat voor zo'n klein bedrag ook naar de deurwaarder.

Ik vind het nog netjes dat TS betaald aan neostrada. Als ze zo met mij als klant waren omgegaan had ik echt niets betaald. Geen duidelijke overeenkomst en dan ook nog direct een incassobureau op hem afsturen. Mag hij 17 zijn maar dat staat er volkomen los van. Ik ben "iets" ouder maar zou niet zo snel betalen. Misschien had de TS sneller moeten reageren op die welkomstmail maar die was ook weer onduidelijk met vage datums. Ik vind dat neostrada zijn/ haar? hand in eigen boezem moet steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
jongetje schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Neostrada gaat voor zo'n klein bedrag ook naar de deurwaarder.

Ik vind het nog netjes dat TS betaald aan neostrada. Als ze zo met mij als klant waren omgegaan had ik echt niets betaald. Geen duidelijke overeenkomst en dan ook nog direct een incassobureau op hem afsturen. Mag hij 17 zijn maar dat staat er volkomen los van. Ik ben "iets" ouder maar zou niet zo snel betalen. Misschien had de TS sneller moeten reageren op die welkomstmail maar die was ook weer onduidelijk met vage datums. Ik vind dat neostrada zijn/ haar? hand in eigen boezem moet steken.
Je vraagt of iets mogelijk is tegenpartij geeft ja om welk pakket gaat het? Jij geeft antwoord(weliswaar 2 pakketten). Dan heb je een overeenkomst. En als je dan niets terug communiceert. Dan zou ik het ook als bindend zien. Zeker bij B2B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:05:
[...]

En wat nu als het er 100 mensen zijn?
Ook voor lage bedragen moet je er gewoon naar een rechter kunnen gaan. Anders betaald niemand meer kleine bedragen.
Dan nog niet, aangezien die voor een situatie als deze allemaal los naar de rechter moeten gaan. Tenzij de communicatie met allen exact gelijk is geweest, zullen het losstaande zaken zijn. Elke zaak met kosten.

Voor kopers is de oplossing niet meer kopen bij foute partijen, wat ik in deze Neostrada niet vind. Beide kanten zijn m.i. slordig geweest.

Verkopers zullen wel naar de rechter moeten om hun geld te krijgen om de situatie die jij bedoelt dat niemand meer betaald te voorkomen. Maar die nemen incasso bureaus in de hand die een advocaat in vaste dienst hebben om dit af te handelen en profiteren van schaal grootte; vaste (loon)kosten en weinig variabele kosten. Er is een reden dat fatsoenlijke incasso bureaus claims droppen als jij aangeeft de nota te betwisten en hun klant niet de benodigde documentatie kan leveren om succesvol naar de rechter te gaan.

En dan zijn er nog de dubieuze incasso bureaus die jaren lang blijven bellen en dreigen met rechtsgang en nooit die stap maken. Ik heb het telefoonnummer van iemand met schulden gekregen. Ben daarop 5 jaar lang gebeld door een incasso bureau dat maar bleef dreigen met rechtsgang voor een bedrag van 500 euro. Wat men dus duidelijk 5 jaar lang niet deed. Trek zelf je conclusie maar wat dat bureau dacht over de kosten baten afweging van een rechtsgang.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2020 14:54 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Dan nog niet, aangezien die voor een situatie als deze allemaal los naar de rechter moeten gaan. Tenzij de communicatie met allen exact gelijk is geweest zullen het losstaande zaken zijn. Elke zaak met kosten.

Voor kopers is de oplossing niet meer kopen bij foute partijen, wat ik in deze Neostrada niet vindt. Beide kanten zijn m.i. slordig geweest.

Verkopers zullen wel naar de rechter moeten om hun held te krijgen om de situatie die jij bedoelt dat niemand meer betaald te voorkomen. Maar die nemen incasso bureaus in de hand die een advocaat in vaste dienst hebben om dit af te handelen en profiteren van schaal grootte; vaste (loon)kosten en weinig variabele kosten. Er is een reden dat fatsoenlijke incasso bureaus claims droppen als jij aangeeft de nota te betwisten en hun klant niet de benodigde documentatie kan leveren om succesvol naar de rechter te gaan.

En dan zijn er nog de dubieuze incasso bureaus die jaren lang blijven bellen en dreigen met rechtsgang en nooit die stap maken. Ik heb het telefoonnummer van iemand met schulden gekregen. Ben daarop 5 jaar lang gebeld door een incasso bureau dat maar bleef dreigen met rechtsgang voor een bedrag van 500 euro. Wat men dus duidelijk 5 jaar lang niet deed. Trek zelf je conclusie maar wat dat bureau dacht over de kosten baten afweging van een rechtsgang.
Uiteraard zal het apart moeten. Maar het moment dat er 1 de sjaak is zullen de overige 99 wel nadenken. Want die zien de bui al hangen. En kost de tegenpartij veel meer geld als ze verliezen.

En ja ik ben ook nog lang lastig gevallen door incasso omdat ik een huis had gekocht. En dat ging om een kleine 150.000 euro... Maar ze konden hem zogenaamd niet vinden.. dus ja soms gaat het niet zo makkelijk om iemand voor de rechter te slepen.(als hij niet wil).
Maar goed we dwalen af. In dit geval vind ik die 18 euro fair. En is het voor iemand van 17 prima leer geld met het gezeur wat hij er bij heeft gekregen.

En uiteraard zijn er voorderingen die in een grijs gebied zitten. En die gaan dan ook naar die dubieuze incasso's om misschien toch nog iets te krijgen via dreigen.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 29-03-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
loki504 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Uiteraard zal het apart moeten. Maar het moment dat er 1 de sjaak is zullen de overige 99 wel nadenken. Want die zien de bui al hangen. En kost de tegenpartij veel meer geld als ze verliezen.
Dit zou werken als je een soort angst-cultuur om je bedrijf heen wilt hebben en als het wellicht niet om het geld gaat.
Want uiteindelijk kost dit je als bedrijf alleen maar geld en verlies je hierdoor klanten.

En dan alsnog kan het misgaan, uit de post van @Tom-Z : https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2019:8244

TS heeft wellicht niet goed opgelet, maar Neostrada gedraagt zich hier ook niet bepaald klantvriendelijk, om het nog maar netjes te houden :)
En ineens is de factuur genoeg en " betalen ze de incassokosten zelf ", die een veelvoud hoger zijn dan de factuur, huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

JohanNL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:05:
[...]

En ineens is de factuur genoeg en " betalen ze de incassokosten zelf ", die een veelvoud hoger zijn dan de factuur, huh?
Ik weet niet wie het incassobureau is, maar wellicht hebben ze er zelf een opgericht, dan kun je dat makkelijk wegschrijven.
Dubbel verdienmodel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
JohanNL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:05:
[...]

Dit zou werken als je een soort angst-cultuur om je bedrijf heen wilt hebben en als het wellicht niet om het geld gaat.
Want uiteindelijk kost dit je als bedrijf alleen maar geld en verlies je hierdoor klanten.

En dan alsnog kan het misgaan, uit de post van @Tom-Z : https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBAMS:2019:8244

TS heeft wellicht niet goed opgelet, maar Neostrada gedraagt zich hier ook niet bepaald klantvriendelijk, om het nog maar netjes te houden :)
5 cent tegenover 60 euro?

En zoals je in de link kan lezen zijn daar HEEL veel fouten gemaakt aan de kant van infomedics. En dit is normaal ook niet de werkwijzen van infomedics.

Ik geef ook nergens aan dat Neostrada hier geen fouten heeft gemaakt. Maar je gaat mij niet zeggen dat je niets meer onder de 50 euro hoeft te betalen omdat een bedrijf toch niet naar de rechtbank kan? Of niet wil wegens angstcultuur?

De rechter vind voornamelijk belangrijk (in de 5 cent en 14 cent van Anderzorg). Dat het overgrote deel al wel betaald is.

Het zou fijn zijn als je een soort junior rechter zou hebben(niet beledigend bedoeld naar beginnen rechters). Waar je voor minder kosten kan procederen om bedragen van minder dan x bedrag. Zodat je als consument maar ook als bedrijf laag drempelig je gelijk kan halen. Zonder extreme kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 29-03-2020 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:01
@JohanNL Even voor de duidelijkheid: Ik heb die rechtspraak alleen maar aangehaald als enigszins amusant voorbeeld van het feit dat bedrijven ook voor (zeer) lage bedragen naar de rechter stappen. In het geval van TS zouden de incasso- en gerechtelijke kosten niet onevenredig met de vordering van €17 zijn.
Pagina: 1