Netwerk met meerdere netgear routers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 00:25
Hallo,

Ik heb thuis naast mijn Ziggo modem nog 2 Netgear r7000 routers. Ik wil deze gebruiken als accesspoint (AP). Op de bovenverdieping lijkt dit goed te werken, ik denk ook omdat de afstand tussen de router en Ziggo modem groot is. In de woonkamer lijkt het niet goed te werken. Het lijkt alsof wifi trager is geworden. Ik wil dat mijn telefoon automatisch het sterkste signaal pakt.

Deze vraag is al eens eerder gesteld en ik heb gelezen, maar ik heb naar mijn idee het niet goed gedaan ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:19
Zend sterkte op beide netgears op minimaal zetten om te beginnen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:40
En de kanalen juist instellen. Nu lijkt het erop dat de Ziggo modem en AP woonkamer op hetzelfde kanaal uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 00:25
De kanalen had ik ook al gelezen. Ze staan nu op auto, ik hoop(te) dat de router slim genoeg is om op een ander kanaal te ziiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:40
Nee, daar mag je niet van uit gaan. In sommige gevallen kunnen ze elkaar zelfs gaan volgen en gaan ze steeds op hetzelfde kanaal zitten.

Voor 2,4 GHz geldt: instellen op kanaal 1, 6 en 11, met een kanaalbreedte van 20 MHz.
Voor 5 GHz heb je meer mogelijkheden, afhankelijk van de ingestelde kanaalbreedtes van 20, 40 of 80 MHz op de R7000's.