Ik heb het volgende probleem: Ik heb een lijst met gegevens van veldmetingen, waarin er per postcode meerdere rijen zijn. Nu wil ik een formule maken waarmee ik de laatste invoer per postcode laat terugkomen. De datum per invoer is bekend en staat in een aparte kolom. Dus, het grootste/hoogste rijnummer per postcode is ook de laatst ingevoerde regel.
In de onderstaande afbeeldingen heb ik de situatie in het klein weergegeven:
:strip_exif()/f/image/rvW7BTRhRKuytjNSiMbXS8Ur.jpg?f=fotoalbum_large)
In Cel B2 van Blad1 wil ik de waarde retourneren die voor postcode 1111 AA als laatste is ingevoerd in blad2 (3 dus). De datum is dus bekend en daarnaast is de laatst ingevoerde regel per postcode ook altijd de onderste, en dus het hoogste rijnummer.
Ik heb al wat zitten rommelen met Index en vergelijken, maar het lukt me niet om het criterium toe te voegen dat alleen de rij met de laatste datum wordt geretourneerd. Ik weet niet of ik überhaupt in de goede richting zit.
Wie helpt mij uit de brand?
In de onderstaande afbeeldingen heb ik de situatie in het klein weergegeven:
:strip_exif()/f/image/rvW7BTRhRKuytjNSiMbXS8Ur.jpg?f=fotoalbum_large)
In Cel B2 van Blad1 wil ik de waarde retourneren die voor postcode 1111 AA als laatste is ingevoerd in blad2 (3 dus). De datum is dus bekend en daarnaast is de laatst ingevoerde regel per postcode ook altijd de onderste, en dus het hoogste rijnummer.
Ik heb al wat zitten rommelen met Index en vergelijken, maar het lukt me niet om het criterium toe te voegen dat alleen de rij met de laatste datum wordt geretourneerd. Ik weet niet of ik überhaupt in de goede richting zit.
Wie helpt mij uit de brand?