Hey allen!
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de template iets aangepast, maar het leek me verstandig om deze vraag bovenaan te hebben. Zodat mijn vraag duidelijk is.
Ik zit momenteel in een interne strijd tussen het kind en de volwassene in mijzelf (herkennen jullie vast wel). Als ik in de buurt van de 1500 incl. monitor kan komen is de volwassene ook tevreden en kan ik de order gaan plaatsen.
Mijn vraag aan jullie is dus; waar zijn de besparingen mogelijk? Waar moet ik gewoon echt aan vasthouden en wat is overkill?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze build is puur gefocust op gaming, ik zal hier natuurlijk ook de "gewone"(word, excel, browsen etc.) maar daar zal geen speciale aandacht aan besteed hoeven te worden imo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs die ik in mijn wensenlijstje heb staan is toch wel de maximum prijs ~2000€ incl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Steelseries muis en headset neem ik mee.
Een niet noemenswaardig 2e scherm (HDMI), puur voor de handigheid.
Verder heb ik momenteel:
Over deze huidige componenten twijfel ik nog, de kast vind ik eigenlijk nog steeds heel mooi. Goed formaat, stil en voor zover ik weet een goede airflow. Als het allemaal past zou ik het geen probleem vinden om deze kast te blijven gebruiken.
De opslag twijfel ik over, het is allemaal wat ouder en het zal dus allemaal wat trager zijn. De HDD heb ik nu gewoon heel veel foto's en andere bestanden op staan die niet snel opgeroepen hoeven te worden. Als het mogelijk is vind ik het fijn om deze mee te nemen. De SSD's, 1 bevat windows en de andere is nog niet zo heel oud. Als het allemaal matcht en past vind ik het een fijn idee om een mee te nemen en daar mijn windows op te zetten en de SSD in mijn huidige build te gebruiken voor de spellen van 100gb tegenwoordig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn wensenlijst wat betreft de build:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel + Nvidia(Shadowplay!) zal altijd een plek in mijn hart hebben, heb daar nu 6 jaar onwijs veel plezier van gehad. Momenteel is het echter gewoon geen slimme investering als je kijkt naar de concurrentie.
Qua randapparatuur is Steelseries wel een favorietje, daar kom ik straks nog even op terug bij de randapparatuur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil heel graag de huidige games weer op hoge graphics spelen met goede FPS, momenteel is het overal compromissen sluiten met wat ik wil en wat de pc kan.
Ik wil heel graag een 27" 1440p scherm en daar ook daadwerkelijk gebruik van kunnen maken. Vandaar mijn lijstje.
De 27" schermen waar ik tussen twijfel:
Dan heb ik verder nog de wens om mijn toetsenbord te vervangen in verband met een ongelukje met cola + mechanisch toetsenbord. Ik heb momenteel de Logitech G710+ hier ben ik eigenlijk altijd super tevreden mee geweest! Ik twijfel dus ook of ik deze misschien niet nog een keer ga kopen. Verder zag ik in de BBG en na wat verder neuzen de volgende toetsenborden nog voorbij komen:
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Alvast bedankt!!
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de template iets aangepast, maar het leek me verstandig om deze vraag bovenaan te hebben. Zodat mijn vraag duidelijk is.
Ik zit momenteel in een interne strijd tussen het kind en de volwassene in mijzelf (herkennen jullie vast wel). Als ik in de buurt van de 1500 incl. monitor kan komen is de volwassene ook tevreden en kan ik de order gaan plaatsen.
Mijn vraag aan jullie is dus; waar zijn de besparingen mogelijk? Waar moet ik gewoon echt aan vasthouden en wat is overkill?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze build is puur gefocust op gaming, ik zal hier natuurlijk ook de "gewone"(word, excel, browsen etc.) maar daar zal geen speciale aandacht aan besteed hoeven te worden imo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs die ik in mijn wensenlijstje heb staan is toch wel de maximum prijs ~2000€ incl. randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Steelseries muis en headset neem ik mee.
Een niet noemenswaardig 2e scherm (HDMI), puur voor de handigheid.
Verder heb ik momenteel:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 112,05 | € 112,05 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO M.2 250GB | € 99,90 | € 99,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 211,95 | ||
Over deze huidige componenten twijfel ik nog, de kast vind ik eigenlijk nog steeds heel mooi. Goed formaat, stil en voor zover ik weet een goede airflow. Als het allemaal past zou ik het geen probleem vinden om deze kast te blijven gebruiken.
De opslag twijfel ik over, het is allemaal wat ouder en het zal dus allemaal wat trager zijn. De HDD heb ik nu gewoon heel veel foto's en andere bestanden op staan die niet snel opgeroepen hoeven te worden. Als het mogelijk is vind ik het fijn om deze mee te nemen. De SSD's, 1 bevat windows en de andere is nog niet zo heel oud. Als het allemaal matcht en past vind ik het een fijn idee om een mee te nemen en daar mijn windows op te zetten en de SSD in mijn huidige build te gebruiken voor de spellen van 100gb tegenwoordig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn wensenlijst wat betreft de build:
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 114,85 | € 114,85 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 453,75 | € 453,75 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 185,13 | € 185,13 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 104,89 | € 104,89 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 257,05 | € 257,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.545,44 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel + Nvidia(Shadowplay!) zal altijd een plek in mijn hart hebben, heb daar nu 6 jaar onwijs veel plezier van gehad. Momenteel is het echter gewoon geen slimme investering als je kijkt naar de concurrentie.
Qua randapparatuur is Steelseries wel een favorietje, daar kom ik straks nog even op terug bij de randapparatuur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil heel graag de huidige games weer op hoge graphics spelen met goede FPS, momenteel is het overal compromissen sluiten met wat ik wil en wat de pc kan.
Ik wil heel graag een 27" 1440p scherm en daar ook daadwerkelijk gebruik van kunnen maken. Vandaar mijn lijstje.
De 27" schermen waar ik tussen twijfel:
| 1 | Monitoren | AOC Q27G2U/BK Zwart | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 484,06 | € 484,06 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 793,06 | ||
Dan heb ik verder nog de wens om mijn toetsenbord te vervangen in verband met een ongelukje met cola + mechanisch toetsenbord. Ik heb momenteel de Logitech G710+ hier ben ik eigenlijk altijd super tevreden mee geweest! Ik twijfel dus ook of ik deze misschien niet nog een keer ga kopen. Verder zag ik in de BBG en na wat verder neuzen de volgende toetsenborden nog voorbij komen:
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Red, US) | € 145,05 | € 145,05 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G710+ Brown Mechanical Gaming Keyboard qwerty | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toetsenborden | Steelseries Apex 7 (QX2 Brown, Qwerty US) | € 157,53 | € 157,53 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 357,48 | ||
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Alvast bedankt!!