bosch vaatwasser blijft op 1 minuut. van alles geprobeerd!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amigoenkc
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-04-2020
Mijn bosch inbouwvaatwasmachine, blijft op 1 minuut staan. Er blijft geen water in staan. Hij vult zich wel met heel veel hete stoom, en de vaat ruikt te sterk naar vaatwasblok. Dit doet hij op ieder programma, heel of half. Heel af en toe maakt hij hem af. Dit is incidenteel. Ik was de vaat nu op 1 programma, houd de tijd bij, en spoel hem daarna nog eens. Dan reset ik hem.

Het volgende heb ik al gedaan:
filters schoon gemaakt, en de zijkant open gemaakt om het labyrinth schoon te maken. Ook de vlotter was verstopt, en heb ik schoongemaakt. Wat kan ik nog meer doen? de machine is net 5 jaar oud, en heeft me 900,- gekost.
Hartelijke groet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:42
Stroom eraf en stroom erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amigoenkc
dat heb ik inderdaad ook gedaan, toen ik hem eruit trok voor het reinigen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Normaal is dit de vlotter die blijft hangen als hij op 1 minuut blijft staan, dan blijft hij namelijk pompen omdat hij denkt dat er nog water instaat. Ik zou dus aanraden om deze nog eens na te kijken of hij wel echt goed vrij kan bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.t.boersma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05 13:24
word die wel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amigoenkc
hij wordt loeiend heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magin12
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 09:34
en wat was de oplossing?
Die van ons blijft nu ook op 1 minuut staan. Wordt goed heet tijdens de wasbeurt. pomp draait ook goed, maar blijft op 1 minuut doorgaan.

DEYE SUN 20K-SG01HP3-EU-AM2 met Tesla Model 3 60kw accu. 20x580wp bifacial panelen op dak. Quatt Duo warmtepomp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T!mothy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 18:43
Beste tweaker.

Zelf heb ik een tijd lopen stoeien met een tweedehands Siemens vaatwasser. Alles uit elkaar, allerlei schoonmaak middelen, leidingen checken. Eerst bleef hij hangen op 1 minuut, later moesten we ook water toevoegen om het programma verder te laten gaan. Al met al werd het niet beter.

Ergens in mijn brein zat nog wel een zinnetje die ik had gelezen ergens op een verdwaald forum, namelijk: een te hoge waterdruk zou voor problemen kunnen zorgen, de oplossing: de kraan een beetje dicht draaien, niet helemaal, maar gewoon de water toevoer een beetje afknijpen.

Uren! Echt uren! Heb ik gestoken in alle mogelijke oplossingen die ik naar kon vinden mbt de 1 minuut. Nu lijkt de oplossing dus te zijn: de watertoevoer een beetje afknijpen. Hij heeft nu voor het eerst in maanden een complete wasbeurt netjes doorgelopen.

Mogelijke symptomen zijn dat het mij opviel dat ergens halverwege het programma de water toevoer nogal schokkerig ging, alsof de aquastop iedere keer de water toevoer stopte (te hoge druk?) waardoor de vaatwasser onvoldoende water kreeg. Daarbij leken de sproeiarmen ook niet echt lekker te draaien (onvoldoende water?)

Hoe dan ook, omdat de oplossing zo onlogisch is voor mij, wilde ik deze even delen.

Nog even wat steekwoorden/zinnen zodat potentiele zoekers deze oplossing ook lezen. Bosch (is tenslotet hetzelfde als Siemens), maakt programma niet af, vaatwasser blijft hangen op 1 minuut, problemen watertoevoer, alles geprobeerd.
Pagina: 1