Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget HTPC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een compacte HTPC die in staat is om 1080p bestanden af te spelen met
DTS-HD of Dolby HD-MA support. Het liefst gebruik ik OpenELEC hiervoor. Gamen is niet nodig. Alleen het afspelen van video via Kodi met HD-audio.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 150 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al geheugen modules.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik nog nodig heb is:
  • Voeding
  • Processor
  • Moederbord
  • Behuizing
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een HTPC behuizing die plat is te gebruiken.
Streamen hoeft niet, enkel output via HDMI is voldoende.

Wat verwacht je van ons?[i]
Heeft iemand een idee/optie? Het belangrijkste is dat 1080p met HD-audio mogelijk is.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Denk dat we allen wel gokken dat je voor €150 geen nieuwe onderdelen op de kop tikt; dus https://tweakers.net/aanbod/ zou een aardig begin zijn?

Tegelijkertijd zijn er zat "Kodi" doosjes die ver onder de €150 kosten. Denk aan een RPi4? Denk aan een Vero 4K? Tenminste, als je op Linux moet / wil blijven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:51
Een RPi had tof geweest, maar er is geen software die daarvoor Bitstream toelaat. Inmiddels heb ik het een-en-ander van andere Tweakers kunnen overnemen. Als het allemaal geleverd word dan eindig ik met een:

Cooler Master 130
Intel i5 6500
Asus B150I PRO GAMING/WIFI/AURA
8GB RAM
350W voeding

Ik denk dat ik daar voorlopig aardig mee vooruit kom met Plex, Kodi of Emby.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x