Al een tijdje speel ik met het idee om een PC in elkaar te zetten om aan te sluiten op mijn TV in de woonkamer. Graag jullie mening over onderstaande build!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt gaan worden om mee te gamen. Mijn idee is om er Xbox controllers op aan te sluiten. De reden om niet gewoon een console te kopen is de slechtere beeldkwaliteit van consoles, de lagere framerates, en de beperkte game-opties. Ik speel naast sportgames ook graag indie-games en stedenbouw games als Cities Skylines. Dit gamen hoeft niet op 4K te gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max is 1000 euro excl. besturingssysteem, goedkoper is beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De tv is er, een oude 45 inch HD-tv. Daarnaast heb ik ook al een draadloze muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande samenstelling is hopelijk genoeg om de komende 4 jaar met een comfortabele framerate te kunnen gamen op in ieder geval 1080p. Misschien heb ik nog wat extra opslag nodig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD lijkt me op dit moment beter qua prijs-kwaliteit, al ben ik een beetje huiverig voor AMD GPU's
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet in mijn tv-meubel passen, vandaar ook de mini-itx formfactor.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen weten of onderstaande samenstelling voldoet voor mijn wensen en of de onderdelen die ik gekozen heb ook de meest voor de hand liggende versies zijn. Is er bijvoorbeeld additionele processorkoeling nodig? Als iemand nog een goede optie heeft voor een andere behuizing sta ik daar ook voor open. Alvast bedankt voor de suggesties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt gaan worden om mee te gamen. Mijn idee is om er Xbox controllers op aan te sluiten. De reden om niet gewoon een console te kopen is de slechtere beeldkwaliteit van consoles, de lagere framerates, en de beperkte game-opties. Ik speel naast sportgames ook graag indie-games en stedenbouw games als Cities Skylines. Dit gamen hoeft niet op 4K te gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute max is 1000 euro excl. besturingssysteem, goedkoper is beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De tv is er, een oude 45 inch HD-tv. Daarnaast heb ik ook al een draadloze muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaande samenstelling is hopelijk genoeg om de komende 4 jaar met een comfortabele framerate te kunnen gamen op in ieder geval 1080p. Misschien heb ik nog wat extra opslag nodig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD lijkt me op dit moment beter qua prijs-kwaliteit, al ben ik een beetje huiverig voor AMD GPU's
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet in mijn tv-meubel passen, vandaar ook de mini-itx formfactor.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik willen weten of onderstaande samenstelling voldoet voor mijn wensen en of de onderdelen die ik gekozen heb ook de meest voor de hand liggende versies zijn. Is er bijvoorbeeld additionele processorkoeling nodig? Als iemand nog een goede optie heeft voor een andere behuizing sta ik daar ook voor open. Alvast bedankt voor de suggesties.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi | € 130,05 | € 130,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G | € 280,05 | € 280,05 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon QB One | € 41,99 | € 41,99 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C19D-16GVRB | € 83,34 | € 83,34 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 116,90 | € 116,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 884,23 | ||