Toon posts:

Terratec 512i uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een Terratec 512i gekocht. Niks bijzonders, maar ik verwacht wel dat ik op een uitgang m'n versterker kan aansluiten en op de andere m'n headphones.
Ik ga echt niet meemaken dat je maar 1 uitgang kan gebruiken voor en de headphones en de versterker. :(
Uit de front uitgang komt geluid. Uit de rear uitgang komt nix.

Iemand nog nuttige info of ervaring?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

als je met je koptelefoon wilt gaan luisteren, moet je een paar jumpers verplaatsen op die 512,

ik weet niet of je koptelefoon én een versterker kan aansluiten,

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ohw ja en bij de '512 digital control panel'
daar moet je 4 speakers selecteren om alle 2 de outputs te activeren

Verwijderd

Moet dat met die jumpers ook op de 1024 DMX fire?

Volgens mij moet je gewoon front en rear hetzelfde geluid met hetzelfde volume kunnen horen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het effe gechecked.
Je moet inderdaad de jumper omzetten anders kan je niet met de headphones luisteren (hoezo primitief?).
Als je in het 'control panel' de 'four speaker' optie aanzet kun je nog steeds niet en naar de headphones luisteren en naar de versterker :(

Conclusie: Terratec 512i is een zware baut kaart die maandag terug naar de winkel gaat.
Dan maar een iets duurdere Creative zoals de pci512

Verwijderd

Heb je al eens de nieuwste drivers geprobeerd ? Ik heb zelf deze kaart ook gehad en werkte prima..

Over de drivers..
De standaard drivers bij de dmx en de 512 zijn brak als het om de 4 speaker output gaat
dus het advies is zowiezo ff een bezoekje doen aan www.terratec.net

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 23:23 schreef poekie het volgende:
Heb het effe gechecked.
Je moet inderdaad de jumper omzetten anders kan je niet met de headphones luisteren (hoezo primitief?).
Als je in het 'control panel' de 'four speaker' optie aanzet kun je nog steeds niet en naar de headphones luisteren en naar de versterker :(

Conclusie: Terratec 512i is een zware baut kaart die maandag terug naar de winkel gaat.
Dan maar een iets duurdere Creative zoals de pci512
Nadeel is ook dat je geen 2 geluiden tegelijk kunt afspelen (dat had ik tenminste toen ik die kaart een uur had).
Ik heb nu een DMX Fire 1024, kost wat, maar dan heb je ook wat.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 05 augustus 2001 08:10 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Nadeel is ook dat je geen 2 geluiden tegelijk kunt afspelen (dat had ik tenminste toen ik die kaart een uur had).
Ik heb nu een DMX Fire 1024, kost wat, maar dan heb je ook wat.
Inderdaad, DMX XFire 1024 roeleert wel heel erg hard. Ik vond het eigenlijk helemaal niet nodig dat er een nog goedkopere versie op de markt kwam. Was eigenlijk helemaal niet nodig want ik vind 159 piek wel meevalen.

BTW, Ik had mijn DMX XFire 1024 op 15 augustus gekocht, met een drivercd van 01-08-2000 :) Ik was ook werkelijk echt de allereerste hiero.

20*350ZO45°

Pagina: 1