driedubbel glas met uv filter en toch heet???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abramelin
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik las net een topic over glas plaatsen in een woning, zo kwam ik hier terecht. Wel, vorige zomer de laatste week van juli was het heet buiten, en wij waren met verlof. Dus de buitenzonwering van de lichtstraat in het plat dak bleef open staan om geen storm of onweerschade op te lopen tijdens onze afwezigheid. Wel is er een binnenzonwering die minder efficient is maar die heeft geen last van regen en wind. Die bleef dus dicht. En wat dacht je? het werd warm, ondanks de airco die wel bleef draaien op ca 25°C.
de bekleding van de lichtstraat werd vervormd door de hitte. Er is een toegestane temperatuur bij deze pvc tot 60°C. Het is er dus meer geweest dan 60°C. Dat is 'zonne'klaar.
Hoe heet wordt het bij driedubbel glas met UV coating dan wel? Dat zou ik heel graag weten. ik vond al een tabel waar 3 kunststoffen zijn opgelijst die 120°C kunnen verdragen ook. Bestaat er een tabel met deze thermische waardes die je kan verwachten achter glas?

Ik heb dit in de verkeerde rubriek staan, en kan niet verplaatsen. Wil een moderator dit even regelen voor me?

[ Voor 5% gewijzigd door Abramelin op 07-04-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18
Juist doordat de binnenzonwering dicht zat wordt het daar bijzonder heet in die tussenzone.
Misschien een idee een folie of verf aan te brengen in de zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abramelin
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-01-2024
Een folie heb ik ook al aan gedacht ja, maar dan liever een permanente met nog een extra uv filtering. de zon komt rond de middag aan de bovenkant, waar we de schade hebben opgelopen. De buitenzonwering ga ik in het vervolg een 15cm laten zakken, dat is voldoende voor wat schaduw daar boven bij hoogstaande zon, en daar komt normaal geen storm of onweerschade van denk ik. En de binnenzonwering ook enkele cm open laten staan moet dan ook kunnen. Maar hoe heet wordt het dan? Zijn daar door producenten testen mee gedaan, of doen die zo maar wat in hun hoofd opkomt op het moment zelf?
Ik nam ook contact op met de producent van deze beglazing, die liet de firma die de lichtstraat geplaatst heeft reageren; gewone pvc lijkt voor hun geen probleem. Ik reageerde daarop dat er wel degelijk een probleem is opgetreden en wacht nu nog even tot na deze corona obsessie waar nog te veel mensen mee lopen. Dan ga ik hun eens vragen te komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:18
Meestal als het erg heet is is er weinig kans op stormschade, die 2 weertypen gaan niet goed samen. En als er onweersschade op je zonwering zit is er wel meer aan de hand.
Met HR++ of HR+++ glas moet je oppassen dat je niet een gedeelte van het raam afdekt, er kan dan een te groot temperatuurverschil in het glas onderlink komen wat dan weer breuk kan veroorzaken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:30

servies

Veni Vidi Servici

UV coating is niet/nauwelijks van invloed op de warmte...
Wat jij zoekt is warmte/zonwerend glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:52
Ik heb 3 dubbel glas met een zonwerende coating, en dit scheelt aanzienlijk.
Mijn woning staat met de raampartij op het Zuiden en was voorheen met de oude ramen ontzettend heet binnen.
Nu doe ik zelfs de zonneschermen niet eens altijd uit wat voorheen echt wel nodig was om het "normaal" te houden met zonnig weer.
Welk type etc weet ik niet precies die ik heb, mijn ramen/kozijnen kwamen bij de firma Knipping vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vantage92
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-01 12:31
Is het niet een idee om je buitenzonwering te automatiseren? Dat die automatisch omhoog gaat als er storm op komst is. Zijn veel oplossingen voor!

https://duurzamehuizenroute.nl/woning/vrijstaande-woning-2019-ommen

Pagina: 1