Ik las net een topic over glas plaatsen in een woning, zo kwam ik hier terecht. Wel, vorige zomer de laatste week van juli was het heet buiten, en wij waren met verlof. Dus de buitenzonwering van de lichtstraat in het plat dak bleef open staan om geen storm of onweerschade op te lopen tijdens onze afwezigheid. Wel is er een binnenzonwering die minder efficient is maar die heeft geen last van regen en wind. Die bleef dus dicht. En wat dacht je? het werd warm, ondanks de airco die wel bleef draaien op ca 25°C.
de bekleding van de lichtstraat werd vervormd door de hitte. Er is een toegestane temperatuur bij deze pvc tot 60°C. Het is er dus meer geweest dan 60°C. Dat is 'zonne'klaar.
Hoe heet wordt het bij driedubbel glas met UV coating dan wel? Dat zou ik heel graag weten. ik vond al een tabel waar 3 kunststoffen zijn opgelijst die 120°C kunnen verdragen ook. Bestaat er een tabel met deze thermische waardes die je kan verwachten achter glas?
Ik heb dit in de verkeerde rubriek staan, en kan niet verplaatsen. Wil een moderator dit even regelen voor me?
de bekleding van de lichtstraat werd vervormd door de hitte. Er is een toegestane temperatuur bij deze pvc tot 60°C. Het is er dus meer geweest dan 60°C. Dat is 'zonne'klaar.
Hoe heet wordt het bij driedubbel glas met UV coating dan wel? Dat zou ik heel graag weten. ik vond al een tabel waar 3 kunststoffen zijn opgelijst die 120°C kunnen verdragen ook. Bestaat er een tabel met deze thermische waardes die je kan verwachten achter glas?
Ik heb dit in de verkeerde rubriek staan, en kan niet verplaatsen. Wil een moderator dit even regelen voor me?
[ Voor 5% gewijzigd door Abramelin op 07-04-2020 08:00 ]