Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

driedubbel glas met uv filter en toch heet???

Pagina: 1
Acties:

• Abramelin
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 26-03 11:39
Ik las net een topic over glas platsen in een woning, zo kwam ik hier terecht. Wel, vorige zomer de laatste week van juli was het heet buiten, en wij waren met verlof. Dus de buitenzonwering van de lichtstraat in het plat dak bleef open staan om geen storm of onweerschade op te lopen tijdens onze afwezigheid. Wel is er een binnenzonwering die minder efficient is maar die heeft geen last van regen en wind. Die bleef dus dicht. En wat dacht je? het werd warm, ondanks de airco die wel bleef draaien op ca 25°C.
de bekleding van de lichtstraat werd vervormd door de hitte. Er is een toegestane temperatuur bij deze pvc tot 60°C. Het is er dus meer geweest dan 60°C. Dat is 'zonne'klaar.
Hoe heet word het bij driedubbel glas met UV coating dan wel? Dat zou ik heel graag weten. ik vond al een tabel waar 3 kunststoffen zijn opgelijst die 120°C kunnen verdragen ook. Bestaat er een tabel met deze thermische waardes die je kan verwachten achter glas?

Ik heb dit in de verkeerde rubriek staan, en kan niet verplaatsen. Wil een moderator dit even regelen voor me?

[Voor 5% gewijzigd door Abramelin op 26-03-2020 11:38]

• lothar
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 02-04 14:38
Juist doordat de binnenzonwering dicht zat wordt het daar bijzonder heet in die tussenzone.
Misschien een idee een folie of verf aan te brengen in de zomer?

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True