Firefox android soms erg traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Sinds ongeveer een maand gebruik ik Firefox ipv Chrome zowel op labtop, tablet en mobiel.
U-block origin heb ik als ad-blocker geïnstalleerd.
Over z'n geheel ben ik tevreden over Firefox en vooral ook over de ad-blocker.
Echter soms komt het voor dat Firefox erg traag is of niet/heel laat reageert.
Stel ik ga bij een autobedrijf zoeken naar een bepaald type auto en moet dan vinkjes plaatsen voor merk, type, brandstof etc etc dan komt het voor dat de site totaal niet reageert alsof er op de achtergrond nog iets draait. Als ik dit kunstje herhaal in Chrome dan gaat dit vlotjes.
Bij de site wunderstation van mijn weerstation blijft deze wel eens hangen bij ophalen van gegevens en krijg wel eens de melding dat een script niet afgemaakt wordt. Ook hier gaat dit probleemloos in Chrome.
Bij de Firefox staan de privacy instellingen zoals standaard geïnstalleerd.
Bij de U-block-instellingen durf ik niet zomaar wat te rommelen.
Iemand tips?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Firefox en U-block origin voor android op Samsung tablet en Samsung mobiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Adblockers en onverwacht gedrag gaan soms hand in hand. Een blocker blokkeert soms te veel zodat de site zich anders gedraagt. Schakel als test de blockers eens uit.

Ook begint Chrome helaas 'het nieuwe IE' te worden in de zin dat developers zich richten op vooral Chrome/Chromium.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Adblocker uit .... probleem blijft.
Was net overgestapt vawege kunnen gebruiken van adblocker .... maar dit schiet niet op.
Omdat het via chrome wel goed werkt neem ik aan dat de virusscanner (safe online via ziggo) geen rol speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Ik wil nog terugmelden dat ik van ergernis firefox van pc, tablet en mobiel verwijderd heb.
Nadat ik een positief bericht gelezen had over de nieuwe "new edge" windows10 browser heb ik die geïnstalleerd op pc en de androidversie op tablet en mobiel .... en zie daar: draait als een tierelier. Synchronisatie van o.a. favorieten/bladwijzers werkt prima en adblock is bij android al voorgeïnstalleerd (alleen aanzetten) en op pc als extensie te installeren.
Ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@51bert Dat (de "new Edge") is namelijk gewoon Chrome. Als Firefox echt niet bevalt (ook niet met een vers profiel) dan zou ik eerder een andere Chromium-gebaseerde browser proberen, zoals Brave. Zelf geen fan van, ik hou toch meer van Firefox. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 11-04-2020 06:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
@Room42 op mijn tablet en mobiel heeft New Edge, in elk geval t.o.v. Chrome, het voordeel dat een adblocker geactiveerd kan worden en daar was het mij oorspronkelijk om te doen.
De lay-out m.n. op mobiel is ook totaal anders.

[ Voor 11% gewijzigd door 51bert op 11-04-2020 09:04 ]

Pagina: 1