• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-10 08:14
Hallo allemaal,

Sinds een half jaartje heb ik de televisie Samsung QLED QE55Q64R. Af en toe krijg ik het idee dat deze TV een eigen wil heeft ;-). Ik ervaar de volgende dingen:
  1. TV springt soms weer aan nadat ik deze heb uitgezet
  2. Als ik even op mijn telefoon zit (ook samsung) dan vraagt de TV direct of ik toestemming geef om scherm te delen terwijl ik niets aan klik. Ook als ik op accepteren klik gebeurt er niets
  3. Mijn XBOX springt random aan
is iemand bekend hier mee? ik zou deze problemen graag oplossen.

Alvast bedankt

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:54
Bij mij gebeurt dit, bij een wat oudere philips tv. En bij mij gebeurt het als auto's langsrijden en de zon op een bepaalde manier op de tv spiegelt. Ik denk dat het net genoeg lijkt op het IR-signaal van de afstandsbediening... Oplossing, tv niet op standby maar uit :)

• mrjobby
Marber schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:08:
Bij mij gebeurt dit, bij een wat oudere philips tv. En bij mij gebeurt het als auto's langsrijden en de zon op een bepaalde manier op de tv spiegelt. Ik denk dat het net genoeg lijkt op het IR-signaal van de afstandsbediening... Oplossing, tv niet op standby maar uit :)
Helaas gebeurt het hier ook 's avonds wanneer het donker buiten is en de gordijnen dicht zijn

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Neem aan dat je TV via wifi of kabel in je netwerk hangt? Haal deze eens los of zet deze in een apart netwerk, mijn LG heeft namelijk leuk aspect dat bij elke update hij 'inschakelen bij koppelen' optie inschakelt, elke keer als ik dus via de wifi op mijn mobiel youtube open, gaat mijn TV ook direct aan.

Even loshalen en kijken of de problemen blijven, weet je in ieder geval waar je moet zoeken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:38

TommieW

Numa numa.

Welke devices hanger er allemaal aan? Het zou best kunnen dat via HDMI-CEC dit soort dingen gedaan worden. Eventueel zou je kunnen proberen HDMI-CEC uit kunnen zetten, volgens mij heet dat bij Samsung "AnyLink".

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• mrjobby
thanks, ik ga beide opties proberen. Het gebeurd ook niet zo vaak dus het kan een paar dagen duren voordat het weer gebeurd (of hopelijk helemaal niet meer ;-))
Pagina: 1