Plafond in badkamer komt los --> tips?

Pagina: 1
Acties:

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52
Sinds een paar dagen begint ons opzetplafond (?) in de badkamer los te laten. Ik ben benieuw of er simpele tips zijn om het weer goed te zetten.

Mijn enige idee is om met sterke lijm de latjes die langs de rand lopen vast te lijmen aan de plastic "planken" en die tijdens het drogen met een stok/bezem te ondersteunen. Echter betwijfel ik of dit dan blijft zitten omdat er toch aardig wat gewich omlaag duwt. Moet ik dan ook de latjes tegen de muur zelf kitten ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGGMyRgkbLTmJl1CMVNBCKBfYdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdeFL4UZCJcjPkctP4nduHSA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vTi1oRouc-PmrTpyp9DReHAcHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYwKO5I8WV8vNPjshdWP40wM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB0oRfB2EQOd1hYhJMkIEwFMsPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58SPCCI2jVI04NnDGnAA1n0k.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben mensen hier nog ideeen?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
plastic planken? of toch iets van mdf?

Lijkt erg op dat er wat vochtig is geworden en uitgezet is.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Basekid
Tens schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:45:
plastic planken? of toch iets van mdf?

Lijkt erg op dat er wat vochtig is geworden en uitgezet is.
Plastic planken. Ze klikken in elkaar.

Ik kan niet zien hoe ze blijven "hangen" (plafond was er al toen ik het huis kocht), maar als ik puur zo kijk lijkt het alsof de plint loslaat en daardoor de plank omlaag valt.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:48
Ik zou die plintjes even loshalen en dan die laatste "plank" eruit halen.
Ik vermoed dat de laatste plank gelijmd is, en de lijm los laat.
De rest zal wel geschroefd/gespijkerd zitten in de groef.

De plintjes houden nooit alleen het hele plafond omhoog.

Denk niet dat het mdf is wat uitgezet is, want dan krijg je het niet met 1 vinger omhoog gedrukt.

Zou meteen controleren of er geen stoom van het douchen boven het plafond opgesloten komt te zitten, en er daar nu schimmelvorming is.

[ Voor 13% gewijzigd door FRANQ op 26-03-2020 09:54 ]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-01 19:26
Ik zou het kleinste plankje loshalen indien mogelijk en 2 mm van de zijkant (muurkant) eraf halen.

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:01
Zoals boven al genoemd. Plintje los halen en het kleinste plaatje eruit halen, even kijken of het niet het houtwerk erachter is.

Als dat niet het geval is kleine plaatje terugplaatsen en vast zetten met schroeven (achter de plint) en/of lijm. Dan plintje terug plaatsen en lijmen. De high tack montagekit is aan te raden voor dit soort klussen, blijft het vaak direct zitten.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42
Of nu het toch gaar is, verwijderen en vervangen door iets brandveiligs, zoals gipsplaten (de variant die tegen vocht kan, de groene dus).

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijkt of het geheel 'te strak' is gemonteerd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Basekid
Bedankt allen! Dit weekend even eentje loshalen en kijken hoe het zit erachter.

• Basekid
Mocht iemand ooit nog hetzelfde probleem hebben:

We hebben de scheefhangende plaat deels losgetrokken en gecontroleerd op schimmel/rot. Gelukkig was alles nog goed, en ook de houten balken erachter was niks mis mee.

We hebben de plaat met kit vastgelijmd aan de balken. Alles zit weer lekker vast nu :)
Pagina: 1