Muislag ofzoiets ?

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 11:20
Met games zoals Quake 3 enz. lopen wel goed alleen als ik ga sturen met mijn muis is het net of het beeld gaat schokken
Voor de rest loopt het wel goed
Maar het vreemde is met de demo's die standaard in Quake zitten die lopen gewoon pefect
Kan iemand mij helpen dit is namelijk behoorlijk iritant

Verwijderd

Is het toevallig een usb-muis? Daar heb ik ook alleen maar gezeik mee hehad, en weer heel snel op de ps2 gezet.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Aan USB ligt het niet, als je een draadloze muis hebt kun je hierdoor wel een lag hebben. Mijn muis is een USB (loghitech mouseman ifeel) stuurt als het goed is een paar duizend keer per seconde een signaal met de positie van de pointer, bij een draadloze muis ligt veel minder hoog ivm met energie besparing (zo iets dan)...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=9] naar [forum=6] :).

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 21:41 schreef AK47 het volgende:
Aan USB ligt het niet, als je een draadloze muis hebt kun je hierdoor wel een lag hebben. Mijn muis is een USB (loghitech mouseman ifeel) stuurt als het goed is een paar duizend keer per seconde een signaal met de positie van de pointer, bij een draadloze muis ligt veel minder hoog ivm met energie besparing (zo iets dan)...
Kan zeker wel aan de usb liggen, ik heb ook een draadloze muis maar aan de usb is het echt een stuk schokkender, en op ps2 loopt ie als een zonnetje

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Kan zeker wel aan de usb liggen, ik heb ook een draadloze muis maar aan de usb is het echt een stuk schokkender, en op ps2 loopt ie als een zonnetje
In theorie zou een USB muis zelfs (onmerkbaar?) beter moeten reageren; USB is sneller dan PS/2.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Misschien ligt het aan dma settings in bios

Verwijderd

USB is 125 Hz en PS/2 kan je op 200 zetten.
Boven de 100 merk je IMO niet meer.

• Henkpaulus
Daar heb ik veel over gehoord dat je de DMA aan moet zetten maar kan iemand mij vertellen waar ik dat moet instellen in de bios en waar staat dat onder ?

Verwijderd

DMA zet je aan in apparaatbeheer, je brander opzoeken in apparaatbeheer/device manager en dan staat er ergens zo'n vakje wat je kunt aankruisen.

Verwijderd

Eh, DMA is voor IDE devices toch? Of ben ik nu wazig bezig, ik gaf gewoon antwoord op de vraag, maar bij nader inzien heeft DMA weinig met een muis te maken.

• Henkpaulus
Uh ik heb het geprobeerd te zoeken maar kan het niet vinden .. kan het eraan liggen dat ik met win 2000 draai ?

Verwijderd

Mja dat probleem had ik ook, dan moet je in q3 gewoon
de swapInterval op 1 zitten zoals hieronder:

seta r_swapInterval "1"
in q3config.cfg

of in quake3 zelfs /r_swapinterval "1"
en dan /vid_restart.

Moet lukken :)
heeft te maken met dat je veel fps hebt ofzo
Pagina: 1