SD cardreader werkt niet meer in laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumpie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 21:59
Hallo allemaal,

Heb een vraag betreft mijn SD card reader in mijn Hp pavilion laptop. Gisteren was ik bezig om van mijn laptop Home assistant te etchen naar een sd card. De sd card (Sandisk extreme 32 GB) werd toen nog goed herkend door de laptop. Na het etchen werd ineens mijn SD card onzichtbaar en kon ik die nergens meer terug vinden bij "deze computer". Wel hoor ik elke keer als ik de SD card in de reader doe het geluid dat hij is ingeplugged en dus gekoppeld is. Vervolgens op een andere computer gekeken en daar is die ook onzichtbaar. Tot slot nog geprobeerd om een andere nieuwe SD card (Sandisk ultra 16gb) in mijn laptop te pluggen en hetzelfde resultaat wel een geluid maar niets zichtbaar bij deze computer. Erg vreemd dat de reader het eerst wel deed en zomaar uit het niets niet meer goed alles aangeeft. Heb op mijn laptop windows 10 staan.

Al in meerdere topics gekeken maar helaas nog niet het juiste antwoord gevonden. Daarnaast ook al bezig geweest om mijn drivers te updaten maar ook dat heeft niet mogen baten. Zelfs nog een bios update gedaan wat ook niet gewerkt heeft.

Kan iemand mij hier bij helpen want zal graag weer verder willen om home assistant te installeren op mijn raspberry pi.

Alvast bedank voor alle hulp.

Beste antwoord (via Schumpie op 26-03-2020 09:18)

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Heeft de sd kaart wel een drive letter toegekent bij schijfbeheer?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kijk es in schijfbeheer. Met wat geluk staat hij daar nog tussen en kan je 'm opnieuw formatteren en nog es proberen je image te schrijven.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumpie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 21:59
@Borromini Heb de oplossing gevonden, had schijnbaar de letter van het usb station verwijderd. Nu heb ik deze weer toegezegd en nu kan ik hem ook weer vinden bij "deze computer" bedankt voor de reactie :)

[ Voor 61% gewijzigd door Schumpie op 26-03-2020 09:12 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Heeft de sd kaart wel een drive letter toegekent bij schijfbeheer?