Ik ben aan het overwegen om m'n huidige PC (7 jaar oud) te gaan vervangen. Graag zou ik wat feedback willen op hetgeen ik nu bij elkaar gevonden heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen die-hard gamer maar vind het wel leuk om met enige regelmaat een spelletje te spelen. Dit is voornamelijk Cities: Skylines (veel mods en assets dus CPU & RAM intensief), FM 2020 en GTA 5 (offline). Daarnaast ben ik met Blender een voorzichtig stapje in het 3d modelling aan het zetten, maar daar ga ik niet een paar honderd euro extra voor betalen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur maximaal 1.000-1.200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou eventueel m'n huidige behuizing, een Corsair Carbide 200R, kunnen gebruiken. Geen must.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen AMD GPU vanwege het gedoe met de drivers.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik, ook vanuit bang for buck perspectief.
Alvast heel erg bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben geen die-hard gamer maar vind het wel leuk om met enige regelmaat een spelletje te spelen. Dit is voornamelijk Cities: Skylines (veel mods en assets dus CPU & RAM intensief), FM 2020 en GTA 5 (offline). Daarnaast ben ik met Blender een voorzichtig stapje in het 3d modelling aan het zetten, maar daar ga ik niet een paar honderd euro extra voor betalen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur maximaal 1.000-1.200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou eventueel m'n huidige behuizing, een Corsair Carbide 200R, kunnen gebruiken. Geen must.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Vanwege het feit dat ik vooral Cities: Skylines speel moeten de CPU en RAM goed voorzien zijn.
- Lastige keuze vind ik de GPU, wat is goed genoeg en wanneer is het overkill? Ga gewoon op een 1080p monitor gamen. Heb hieronder 2 verschillende kaarten in het lijstje staan.
- Is een processorkoeler noodzakelijk?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 114,85 | € 114,85 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 188,08 | € 188,08 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Super Armor OC | € 462,- | € 462,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 68,97 | € 68,97 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 162,90 | € 162,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 129,05 | € 129,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.513,85 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen AMD GPU vanwege het gedoe met de drivers.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik, ook vanuit bang for buck perspectief.
Alvast heel erg bedankt!