Aaargh! Bios verkeerd geflashed

Pagina: 1
Acties:

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jaja, ik dacht altijd als ik de verhalen las, 'dat overkomt mij toch niet', maar nu is het toch gebeurd: ik heb mn bios verkeerd geflashed.

Het gaat om een KT7A. Hij was klaar met flashen, alles ok. Onderin staat : F1 Reset, en F10 Exit. Ik haal de floppy eruit en druk op F10. Begint de floppy drive opeens te reutelen! Blijkt dat het boot progje de floppy nog nodig had om af te sluiten |:( (Althans, dat denk ik).

Anyway, 3 lange piepjes en het was gedaan met mn bios. Als ik de pc aanzet gebeurt er niks anders dan dat de fans gaan draaien |:(

Ik heb de search al gebruikt, maar kan iemand nog ff precies vertellen wat voor mogelijkheden ik heb? Zo'n hotflash zie ik niet zo zitten, alhoewel ik hier nog wel een andere KT7A heb. En hoe zit dat nou met die ISA videokaart? :?

Heel erg bedankt!!!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

gewoon met Abit contact op nemen, die sturen gratis nieuwe BIOS-chips op...

Verwijderd

Erg lullig voor je, maar het verhaal klopt niet.

Klaar is klaar dus met of zonder floppy zou het goed moeten zijn. Er is dus iets anders mis gegaan, verkeerde bios of zo..

• Artcore
  • Niet online
Hmmm, nee, het is deze, en bovendien, deze heb ik ook al geflashed op de KT7A van mn broertje waar ik nu op zit te werken.

Maarre, zo'n bios chip van Abit, die prik je er gewoon op ofzo?

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 04 augustus 2001 21:20 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Hmmm, nee, het is deze, en bovendien, deze heb ik ook al geflashed op de KT7A van mn broertje waar ik nu op zit te werken.

Maarre, zo'n bios chip van Abit, die prik je er gewoon op ofzo?
Jah, die zit in een soort socket, kan je er gewoon uithalen en vervangen...

Maar ik bedenk opeens... heb je je CPU-fan wel op de 1e aansluiting zitten en niet de 2e? :D

• Artcore
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:22 schreef BrZ het volgende:

[..]

Jah, die zit in een soort socket, kan je er gewoon uithalen en vervangen...

Maar ik bedenk opeens... heb je je CPU-fan wel op de 1e aansluiting zitten en niet de 2e? :D
Nope, de pc was gewoon helemaal in orde voordat ik em flashte.

• DizzyD
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02-2025

DizzyD

DUS . . .

I flashed my BIOS and now the machine is dead. What can I do?
If your BIOS appeared to flash properly, then you had one good reboot, but all subsequent reboots have left you with a blank screen, you most likely failed to use your one chance to reset the CPU speed from the default 500 MHz back to the proper clock setting. This results in a machine that won't go. You need to clear the CMOS and then immediately enter SoftMenuIII in the BIOS and set the correct CPU speed.

Otherwise, you have probably somehow corrupted your BIOS whilst flashing to the later version. If you are lucky, the boot-block BIOS will remain, which means you may be able to reflash your BIOS using a bootable floppy. Your screen may remain dead during this activity, and so you might have to guess when the process is finished (wait 5-10 minutes). You must do the following:

Create a bootable DOS floppy using Windows 95 or 98
Remove all memory management files from the floppy disk and AUTOEXEC.BAT
Download a new version of the BIOS file and copy to the floppy disk (don't use the version which killed your BIOS - it's probably corrupted!)
Download a new version of the AWDFLASH.EXE file and copy to the floppy disk
Add the line "AWDFLASH newbios.bin /py /cc /sn /cd" to the end of the AUTOEXEC.BAT file (where newbios.bin is the name of new BIOS file)
Power off your machine, insert the floppy, power up
After five-ten minutes, remove floppy and reboot!
Good luck! To prevent these problems in the future you may wish to consider using a BIOS Saviour.

KT7 AMD TB800@800 | 512MB Dane-Elec | 2x Quantum LM 30,0 GB RAID 1| Asus 7100 Geforce2MX 32MB | W2k AS SP2 | WNTE 4.0 SP6 | W98SE

Verwijderd

heb ik ook is gehad met een Abit px5 mobo
ik heb toen bij een vriend die het zelfde mobo had de eprom er uit gehaald.
deze in mijn mobo gepropt en er uit gehaald nadat ik de comp opgestart had toen de oude eprom er weer in en die nog een keer geflasht

bij mij toen gelukt het kan natuur lijk ook fout gaan omdat je de goede eprom er onder spanning uit moet halen
klein truukje leg een touwtje onder de eprom
en druk deze niet te hard aan.

hoop voor je dat je broer er mee in stemt:)

• Speedy-J
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Wel es van bios hotswappen gehoord ?
Je broertje heeft een zelfde mobo beweer je
Dus je ken hem swappen

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Artcore
  • Niet online
Phew, hij doet het weer. Ik heb de CMOS nog eens gecleared, met de stroom er helemaal vanaf. (dwz, de stekker uit het stopcontact ;) )

Toen deed ie het opeens weer :? Ik sla hier lekker een modderfiguur |:(

Nou, iig bedankt voor de moeite.

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 14:46
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:45 schreef Speedy-J het volgende:
Wel es van bios hotswappen gehoord ?
Je broertje heeft een zelfde mobo beweer je
Dus je ken hem swappen
hmmz... ik heb er zeker van gehoord, en ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven doen, maar hoe werkt het nou precies?

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 14:46
sorry, te snel geweest... |:( ff gesearched en found it!!!!! :)

• Speedy-J
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Geen dank :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• me1299
  • Laatst online: 02:47

me1299

$ondertitel

Ik had m'n bios chip eergisteren verkracht door zo'n klote logo proberen te flashen.

Dat probeer dus echt nooit meer.

Kreeg geen beeld, kon na enig kloten gelukkig wel booten, en na een zooi parameters uitgezocht te hebben is het me gelukt om weer goed bios te flashen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 21:14 schreef BrZ het volgende:
gewoon met Abit contact op nemen, die sturen gratis nieuwe BIOS-chips op...
Niet gratis, ik d8 iets van 35 piek.

• me1299
  • Laatst online: 02:47

me1299

$ondertitel

Nah das gratis, heb ik al eens meer een paar van besteld.

Ze sturen ze vrij snel op en het kost 0,00

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1