Ik ben een behoorlijk poosje op zoek geweest hoe ik weer automatsch kon inloggen in mijn Windows 10 Enterprise omgeving.
Voorheen kon ik via Uitvoeren => netplwiz een vinkje weghalen, daarna mijn wachtwoord invoeren en vervolgens zonder wachtwoord inloggen.

Bij mijn laatste installatie van Windows 10 bleek die optie niet meer te bestaan. De checkbox is gewoon weg. Daarnaast vraag ik me af, na het zoeken naar oplossingen, of deze optie nog terugkomt,

Wat voor mij gewerkt heeft was de volgende oplossing.
Best een simpel dingetje wat wat lastiger op te lossen was voor me. Ik hoop dat dit een ander nog helpt in zijn zoektocht. Het koste mij in ieder geval meer tijd dan ik wilde. Er staat veel verouderde informatie op het internet.
Uiteindelijk ben ik hier terechtgekomen voor een oplossing: Bron
Voorheen kon ik via Uitvoeren => netplwiz een vinkje weghalen, daarna mijn wachtwoord invoeren en vervolgens zonder wachtwoord inloggen.

Bij mijn laatste installatie van Windows 10 bleek die optie niet meer te bestaan. De checkbox is gewoon weg. Daarnaast vraag ik me af, na het zoeken naar oplossingen, of deze optie nog terugkomt,

Wat voor mij gewerkt heeft was de volgende oplossing.
- Uitvoeren: regedit
- Zoek: Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
- Binaire Waarde met de naam: AutoAdminLogon en zet de waarde op 1
- Tekenreekswaarde met de naam: DefaultUserName en voer je gebruikersnaam in
- Tekenreekswaarde met de naam: DefaultPassword en voer je wachtwoord in
Best een simpel dingetje wat wat lastiger op te lossen was voor me. Ik hoop dat dit een ander nog helpt in zijn zoektocht. Het koste mij in ieder geval meer tijd dan ik wilde. Er staat veel verouderde informatie op het internet.
Uiteindelijk ben ik hier terechtgekomen voor een oplossing: Bron
´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)