Ik zoek een?
Moederbord + CPU. Mijn CPU heeft het jammer genoeg begeven... Om deze reden heb ik dus een nieuwe CPU nodig. Het probleem is dat mijn moederbord (Asus B85-PRO GAMER ATX LGA1150) nogal verouderd is. Mijn pc is namelijk 6 jaar oud. Hierdoor is het aantal processoren dat ik kan kopen eerder beperkt (vaak tweedehands, maar weinig aanbod). Ook wil ik richting de toekomst ervoor zorgen dat ik andere componenten zou kunnen vervangen. Onderaan kunnen jullie mijn specs terugvinden. Mijn vraag is dus:
Welk moederbord is nu compatibel met de onderdelen die ik al heb? Dit is misschien een domme vraag, maar ik ben helemaal niet vertrouwd met PC-building.
Wat is je budget?
Tussen de 300-500 euro. Tweedehands CPU's zijn ook welkom.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij in principe niet uit. Ik ben zeer tevreden over ASUS en Intel als CPU, maar het maakt mij eigenlijk niet uit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hier de specs van mijn pc:
• Case: Corsair SPEC-02 ATX Mid Tower Case
• Memory: Corsair Vengeance LP 8 GB (2 x 4 GB) DDR3-1600 Memory
• PSU: Corsair RM (2019) 650 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
• Graphics card: Asus GeForce GTX 760 2 GB DirectCU II Video Card
• CPU cooler: Gelid Solutions Rev. 2 Tranquillo 58 CFM CPU Cooler
• Storage: Western Digital Blue 1 TB 3.5" 5400RPM Internal Hard Drive
• SSD: Samsung T5 250 GB External SSD (x2)
• Optical drive: Asus DRW-24D5MT DVD/CD Writer
Moederbord + CPU. Mijn CPU heeft het jammer genoeg begeven... Om deze reden heb ik dus een nieuwe CPU nodig. Het probleem is dat mijn moederbord (Asus B85-PRO GAMER ATX LGA1150) nogal verouderd is. Mijn pc is namelijk 6 jaar oud. Hierdoor is het aantal processoren dat ik kan kopen eerder beperkt (vaak tweedehands, maar weinig aanbod). Ook wil ik richting de toekomst ervoor zorgen dat ik andere componenten zou kunnen vervangen. Onderaan kunnen jullie mijn specs terugvinden. Mijn vraag is dus:
Welk moederbord is nu compatibel met de onderdelen die ik al heb? Dit is misschien een domme vraag, maar ik ben helemaal niet vertrouwd met PC-building.
Wat is je budget?
Tussen de 300-500 euro. Tweedehands CPU's zijn ook welkom.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij in principe niet uit. Ik ben zeer tevreden over ASUS en Intel als CPU, maar het maakt mij eigenlijk niet uit.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hier de specs van mijn pc:
• Case: Corsair SPEC-02 ATX Mid Tower Case
• Memory: Corsair Vengeance LP 8 GB (2 x 4 GB) DDR3-1600 Memory
• PSU: Corsair RM (2019) 650 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
• Graphics card: Asus GeForce GTX 760 2 GB DirectCU II Video Card
• CPU cooler: Gelid Solutions Rev. 2 Tranquillo 58 CFM CPU Cooler
• Storage: Western Digital Blue 1 TB 3.5" 5400RPM Internal Hard Drive
• SSD: Samsung T5 250 GB External SSD (x2)
• Optical drive: Asus DRW-24D5MT DVD/CD Writer