• glen123
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-01-2022
Hi forumleden,

Ik ben voor mijn PS4 opzoek naar een externe HDD.
Ik neem geen SSD aangezien de PS5 eraan komt en de SSD's nog behoorlijk duur zijn.
Nu ben ik op twee verschillende HDD's terecht gekomen, namelijk de:
WD My Passport Gaming 2TB PS4 5400 RPM
Seagate Gamedrive 2TB 5400 RPM

Nu las ik veel verhalen over dat Seagate drives sneller kapot gaan?
Is dat zo en zo ja is het dan verstandiger om een tientje meer uit te geven aan een WD?
Verder las ik ook veel positieve reacties over de seagate drive alleen dat deze 1 jaar minder garantie heeft.
Dus nu mijn vraag: met welk merk hdd kan ik beter in zee gaan?

Ik zie jullie feedback graag tegenmoet. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Just saying; volgens "de berichten" kan je een externe HDD alleen op de PS5 gebruiken om backwards-compatible PS4-games te spelen. Wil je "echte" PS5-games extern opslaan, moet je een SSD: https://www.gamesradar.com/ps5-ssd/

Dat gezegd; en ik heb een Xbox en absoluut geen PS4; het verschil tussen 5400rpm / 7200rpm of SSD is bij Microsoft zeer merkbaar. Ongetwijfeld heb je al wat reviews en benchmarks bekeken om tussen deze 2 voorgestelde drives te kiezen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:03
Over Seagate hoor je verhalen dat het rommel is, en over WD vind je die verhalen ook. Het zijn allebei redelijk betrouwbare merken, met misschien af en toe een slechte reeks ertussen. Dat is op voorhand niet te weten, en ik denk eigenlijk niet dat de verschillen in betrouwbaarheid dusdanig groot zijn om een prijsverschil van meer dan enkele euro's te verantwoorden.

Moest je gevoel anders ingeven kan je altijd 10 euro meer uitgeven voor het ene of het andere merk om het gevoel te hebben dat je de betrouwbare keuze gemaakt hebt. Zo is die 10 euro toch niet weggegooid.

Rationeel denk ik niet dat een verschil van meer dan enkele euro's te verantwoorden is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee