Geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-08 08:39
Mijn vraag
Hallo allemaal, ik heb een probleem. Ik heb een schitterend Samsung televisie met 4 hdmi poorten. Op de hdmi-arcpoort heb ik mijn jbl soundbar zitten. Dan heb ik nog een hdmi poort voor mijn upc/ziggo horizon box, de andere hdmi poort zit mijn nintendo switch op en op de laatste hdmi poort heb ik een splitter waarop mijn blueray speler en mijn chrome cast op zit. Nu heb ik als mijn Kids een DVD willen kijken. Heb ik geen geluid op mijn tv/soundbar. Hoe los ik dit op? Op mij DVD speler zat vroeger allemaal boxen gedraaid aan. Daar wilde ik vanaf vandaar de soundbar. Hoe los ik dit op?
Mvg
Cartman75

Beste antwoord (via Cartman75 op 28-03-2020 20:51)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Dat je instelt dat geluid over HDMI gaat? De set is nu ingesteld dat geluid over de externe speakers gaat. Die zijn niet meer aangesloten en er is dus geen geluid. Blu-rayspeler instellen op audio uitvoer via HDMI en het geluid zou, via HDMI ARC, bij de Soundbar moeten komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik geloof dat de meeste (zo niet alle) tv's inderdaad niet als een hub kunnen dienen als het om hdmi gaat.
De tv kan enkel het signaal verwerken van de hdmi poort die op dat moment in gebruik is. Hdmi-arc is zover ik weet enkel bedoeld voor content die op de tv zelf afgespeeld wordt. Los ziggo kastje werkt niet, zo'n insteek module werkt wel.

Wil je dit oplossen, dan heb je denk ik andere audio apparatuur nodig.

Edit: of doen de andere bronnen het wel op de soundbar?
Belangrijkste om te checken is of de chromecast het doet. Doet die het ook niet, dan verdenk ik de splitter, doet die het wel, dan kan het de hdmi kabel van de blu-ray zijn. Het zou ook kunnen dat de splitter enkel stereo kan doorsturen, een surround track zou dan niet kunnen werken. Probeer de bluray eens rechtstreeks aan te sluiten.

Stap1 in troubleshooting is dingen uitsluiten.

Ik vind je tekst overigens erg lastig te lezen

[ Voor 59% gewijzigd door LA-384 op 25-03-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
Nou... Zowel de horizon box als de switch doen het wel op de soundbar, de chromecast ga ik nu even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
Chromecast werkt ook op de soundbar, het is dus puur de blueray speler, waar geen geluid bij zit.

[ Voor 46% gewijzigd door Cartman75 op 25-03-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:44
Begrijp ik het goed dat de DVD player zelf een versterker heeft waar in het verleden de speakers op aangesloten waren? Als dat het geval is dan zou het maar zo kunnen dat er geen geluid over de
HDMI uitgang gaat naar de switch/tv.

Misschien dat je in de instellingen nog aan kan geven de het geluid extern via de tv moet worden weergegeven.

Je kan ook nog proberen de DVD rechtstreeks op een HDMI poort van de tv aan te sluiten.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:40
Relevante software en hardware die ik gebruik

Handig om de template volledig in te vullen, dus welke blu-ray speler gebruik je?

Want dan is het een kwestie van in de handleiding kijken en dan hebben we zo een antwoord volgens mij.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
OK, als ik de bluray direct op de tv aansluit heb ik ook geen geluid.
Ik heb een Panasonic sa-btt590.

Zou het misschien ook kunnen lukken om de audio via een optische kabel te laten lopen en beeld via hdmi?

Hdmi kabel gaat via blu ray hdmi out naar normale hdmi poort van tv.

[ Voor 19% gewijzigd door Cartman75 op 28-03-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Cartman75 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:05:
Zou het misschien ook kunnen lukken om de audio via een optische kabel te laten lopen en beeld via hdmi?
Dat gaat ook niet omdat de optische aansluiting van de genoemde Blu-rayspeler een ingang is en je juist geluid uit wilt voeren.

Maar ik wijs je graag naar Pagina 37 van de Nederlandse handleiding:
HDMI-audio-uitgang
Deze instelling selecteert of de audio wel dan niet van HDMI moet uitgevoerd worden.
≥ Er zal audio uitgegeven worden door de luidsprekers van het systeem wanneer "Uit" geselecteerd is.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 28-03-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
Wat stel je dan voor, want ik kom hier niet meer uit.
Moet ik hem dan aansluiten op mijn soundbar?
Moet ik een andere blu ray speler kopen?
???

[ Voor 47% gewijzigd door Cartman75 op 28-03-2020 20:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat je instelt dat geluid over HDMI gaat? De set is nu ingesteld dat geluid over de externe speakers gaat. Die zijn niet meer aangesloten en er is dus geen geluid. Blu-rayspeler instellen op audio uitvoer via HDMI en het geluid zou, via HDMI ARC, bij de Soundbar moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
Hij werkt!!!!!! Top FEAR!!!!
Pagina: 1