Excelformule

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Hoi Allen,

Ik ben op zoek naar een excelformule, indien deze bestaat, waarmee onderstaande gedaan kan worden:
onderstaand voorbeeld betreft een eenvoudige en compacte versie van het werkelijke bestand

Het werkblad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwDDVKPsOjPmFnSawFZ8eufOF8s=/f/image/gQtZRE2NRxUdOow59FGCaKE3.png

Tabblad met de coderingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ADsIrhKLNeoCu_uqSgqyZlaMNI=/f/image/DdcR1KfQfq1CahrgehnhIg5R.png

Ik zoek een formule voor in kolom B (tabblad werkblad), welke de code in kolom A (tabblad werkblad) koppelt aan de bijbehorende omschrijving zoals genoemd in het tabblad met de coderingen.

Het bestand waarvoor ik deze formule zoek bestaat uit 430.000 regels en 1000 verschillende codes, vandaar dat ik hier een formule voor zoek.

Zelf heb ik al Gegoogeld, maar met met zoekwoorden ben ik niet gekomen tot een oplossing. Dus jullie hulp wordt op prijs gesteld.

Beste antwoord (via PilzTech op 25-03-2020 20:10)

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:09
simpel gezegd:

als je in a2 een getal invoert moet in b2 een beschrijving komen?

vert zoeken is je zoekterm. Je moet dus een lijst maken met code omschrijving

[ Voor 25% gewijzigd door Tens op 25-03-2020 19:47 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Bedankt voor de snelle reacties.
Blijkt wel dat ik en niet goed gezocht heb en mijn Excelkennis niet voldoende is.

Het is gelukt met deze formule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:34

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Als het over 430000 rijen gaat wil je misschien INDEX en MATCH overwegen. Deze werkt een stukje sneller dan VLOOKUP

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Woei :)

Omdat dit letterlijk in de CSA Beleid staat als meestgezochte functie ;) kan dit topic m.i. wel dicht. Ajb de volgende keer trouwens ajb een topictitle nemen die de vraag wat meer beschrijft, er wordt immers wel vaak om een excelformule gevraagd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.