Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• stefano0134
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-06-2021
Beste tweakers,

Mijn pc stond vanmiddag gewoon aan en had niet veel zware taken te doen totdat deze ineens uitviel. Als ik de pc opnieuw op probeer te starten gaat die 3 seconde aan en daarna valt hij uit om vervolgens weer 3 seconde aan te gaan en daarna weer uit. Alle fans gaan dan wel draaien en de verlichting gaat ook aan.

Weet 1 van jullie waardoor dit komt en hoe ik het op kan lossen?

Alvast bedankt met vriendelijke groet Stefano.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin eens met een lijstje van waar je pc uit bestaat en wat je zelf hebt geprobeerd. Die vragen kreeg je ook voorgeschoteld toen je je topic opende. Waarom je die weglaat is me dus niet helemaal duidelijk, want nu moeten we er alsnog naar vragen...

• stefano0134
Sorry dat ben ik vergeten erbij te vermelden

Mijn pc specs:
Processor: Intel core2quad q6600
Videokaart: amd radeon R9 270x
Moederbord: acer wg43m
Ram: 8gb kingston
Voeding: 450 watt (merk staat er niet op)

Deze onderdelen zijn wel een beetje aan vervanging toe.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

stefano0134 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:44:

Voeding: 450 watt (merk staat er niet op)

Deze onderdelen zijn wel een beetje aan vervanging toe.
Kan het zijn dat je sinds Voeding voor msi R9 270x 2gb nog steeds je voeding niet vervangen hebt?

Het zal me weinig verbazen (maar ja), dat als de PSU even oud is als de CPU, dat het inderdaad een gevalletje "einde levensduur" is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• stefano0134
Wat ik zelf heb geprobeerd:
Ik heb de kabels op het moederbord er uit getrokken en 5 min zo gelaten. Ook heb ik de cmos batterij er uit gehaald en na 5 min teruggedaan. Dit allemaal zonder resultaat. Ik heb ook een andere hdd gebruikt om te kijken of hij dan wel zou opstarten maar dat werkte ook niet.

• stefano0134
Heb daarnet ook een voeding van mijn andere pc geprobeerd en start nog steeds niet op

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke voedingen gaat het om?

• stefano0134
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TpMNoPNq5cI659b7GZz_Mktl-W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCT8vhrVFClKDaRlrIvfLd0m.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de originele voeding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOE6WP1K-JazEjgrjoY-SnsDnPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4RsspgMmcrJv8AFc3Wuaw5j.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de test voeding

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
Originele voeding is troep en de test voeding is ongeschikt vanwege te laag vermogen op 12v. Hoe sluit je de voeding eigenlijk aan op de videokaart want volgens mij heeft geen van beiden een PEG stekker.
Pagina: 1