Meerdere schermen op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Hoi Tweakers!

Zoals half Nederland zit ik gedwongen thuis te werken. Dat betekend dat ik momenteel op mijn prive 13" laptopje met extern 22" scherm zit te werken waar ik op de zaak 3x 24" voor mijn neus heb staan. Helaas was het niet mogelijk deze pc mee naar huis te nemen dus werk ik op mijn prive laptop. Ik merk dat ik "wat" schermruimte te kort kom en wil dus proberen één of twee schermen toe te voegen. Het is allemaal redelijk statische data wat op mijn schermen staat dus echt snel hoeft het niet te zijn, maar moet wel een resolutie van 1920x1080 kunnen trekken.

Nu is dit al een wat ouder model uit de tijd pre-usb-c en moet ik het dus doen met één hdmi aansluiting, één usb-a 3.0 poort en een paar usb 2 poorten. Ik heb wat gezocht en kwam enkele usb-a naar hdmi converters tegen met vaak slechte reviews of schikbarend dure. Ook zie ik diverse hdmi splitters langs komen, maar dit is volgens mij enkel om twee schermen in mirror mode aan te sturen. Overigens zijn dockingstations van rond de €180 niet echt een optie.

Iemand een suggestie hoe ik dit het beste prijs effectief aan kan pakken?
Mijn voorkeur heeft 3 schermen aansluiten, maar die oplossingen vallen ben ik bang buiten mijn budget. Met 2 ben ik al erg tevreden. (2x extern + laptop).

Alvast bedankt voor de suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12
Een dell d6000 heb je voor rond de 100 euro op marktplaats.
De hp 3005pr voor rond de 30-40.

De dell heb ik momenteel in gebruik, de hp ligt op dit moment ergens in de kast maar heeft mij ook nooit in de steek gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Je zou ook eventueel nog kunnen kijken naar een betaalbare ultrawide als 2e scherm. Dat moet prima kunnen en zo duur zijn die schermen ook niet.

Zoiets:
pricewatch: LG 25UM58-P Zwart

(Even snel een willekeurige goedkope ultrawide met een vertikale resultie van 1080 gepakt.)

Hoef je niet te gaan klooien met docks en heb je voortaan een zinvol thuiswerkscherm.

Ik realiseer me dat die erg slecht leverbaar is. Dit is dan wellicht een betere optie:
pricewatch: LG 29WK500 Zwart

Dit het totale overzicht waar ik doorheen bladerde met andere alternatieven:
categorie: Monitoren

Of anders eens 2e hands speuren. Met 1 goede ultrawide kun je best veel, effectief heb je dan 2 beelschermen voor je neus. (Zelf heb ik een 27" ultrawide, 1080 of 1050 pixels hoog die ik redelijk regelmatig voor mijn vrouw heb ingezet als zij moest thuiswerken.)

[ Voor 47% gewijzigd door unezra op 25-03-2020 19:27 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
Bedankt voor de reacties!
mkroes schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:13:
Een dell d6000 heb je voor rond de 100 euro op marktplaats.
De hp 3005pr voor rond de 30-40.

De dell heb ik momenteel in gebruik, de hp ligt op dit moment ergens in de kast maar heeft mij ook nooit in de steek gelaten.
Als je weet wat je moet zoeken, zijn die tweedehands dockingsstations goed te doen qua prijs zo te zien. Lees trouwens op internet over wat problemen met de drivers voor windows 8, enig idee hoe dit inmiddels voor windows 10 zit?

Bedankt voor het meedenken, maar helaas (of naja, gelukkig) heb ik de schermen hier al staan dus een nieuw scherm ondanks dat deze kosten tegenwoordig inderdaad mee vallen is prijstechnisch niet te meest gunstige oplossing voor mij.
unezra schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:19:
Je zou ook eventueel nog kunnen kijken naar een betaalbare ultrawide als 2e scherm. Dat moet prima kunnen en zo duur zijn die schermen ook niet.
Bedankt voor het meedenken, maar aangezien ik de schermen al heb staan ga ik voor de optie hierboven. Wie weet in de toekomst iets om naar te kijken mocht ik meer thuis werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12
Heb/had met beide nooit problemen.
Gebruik de Dell d6000 bijna dagelijks met hierop 2 schermen met een resolutie van 1920x1200 en een gigabit netwerkverbinding.
Gebruik ze gewoon met Windows 10 Pro.

[ Voor 12% gewijzigd door mkroes op 25-03-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
Na aanleiding van het voorzetje hier wat verder gezocht en uiteindelijk een Dell D3100 gekocht. Drie scherm aansluitingen en qua prijs net wat gunstiger dan de D6000. Momenteel 2 schermen eraan hangen, nog even wachten tot ik de displayport kabel binnen heb en dan kan ook de derde getest worden.
Pagina: 1