Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadzer
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05-2020
Hallo,

Van de ene op de andere dag is de microfoon van mijn oordopjes gestopt met werken op de ps4. Ik gebruikte dit al ruim een jaar op deze manier en dit beviel prima. Ik heb het volgende getest;

- dezelfde oordopjes in andere controllers. Resultaat: microfoon doet niks.

- Andere oordopjes in alle 3 mijn controllers.
Resultaat: microfoon doet niks

- dezelfde oordopjes in mijn telefoon.
Resultaat: microfoon werkt goed

De microfoon van mij oordopjes heeft voor zo ver ik kan ontdekken ook geen mute functie.

Het lijkt er dus op dat ik misschien per ongeluk iets in de instellingen op mijn ps4 heb veranderd maar ik kan er simpelweg niet uit komen wat
Dat kan zijn.

De oordopjes die ik gebruik zijn de Sony MDR-XB510AS

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit op kan lossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:53
Hoe staan de instellingen? Lijkt mij het meest voor de hand liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadzer
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05-2020
Ja lijkt mij dus ook maar bij apparaten of audio instellingen kan ik niks ontdekken van mic muten of iets dergelijks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00dles
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-07-2020
Hi Quadzer,

Ik heb sinds gisteren ook plotseling exact hetzelfde probleem als dat jij beschrijft. Verschillende oortjes getest, andere controllers, ps en controller gereset, etc..
Vanalles getest, waaronder de ook opties op de volgende website https://nl.k2rx.com/fix-ps4-mic-not-working. Dit mocht allen niet baten, misschien bij jou wel.

Enige dat gelukt is om onder Devices mijn mic te testen, gaf een tijdje alleen een hoge piep, maar ook die is nu weg.

Ben momenteel radeloos en geen opties meer, dus heel benieuwd wie een oplossing weet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00dles
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-07-2020
Hi Quadzer,

ondertussen heb ik een ps compatibel koptelefoon gewerkt. En wat blijkt? Dit werkt direct.. ik kan het niet verklaren, behalve dat deze specifiek bedoelt zijn voor de PS. Overigens heb ik deze besteld: https://www.gamemania.nl/...%3A%3A%3A%3A%3A1585554098

Groeten,
Joran

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furkan95
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-11-2020
Goedenavond,

Ik heb ineens sinds vandaag een probleem, dat mijn microfoon ook niet werkt.
Ik hoor alles en alle instellingen staan goed en hij geeft ook aan dat er een mic. Aanwezig is.
Wel geeft ie een melding van mic.gedempt, maar dit kan ik nergens terug vinden.
Koptelefoon ook op telefoon geprobeerd en daar doet ie het wel.

Enig idee of tip?
Turtle Beach Ear Force Recon 50P Red Headset is de type koptelefoon

Ge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32
verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xidak
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-01 17:59
Ik heb dit probleem sinds gister. Is hier toevallig een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEN3_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-09-2022
Ik was vandaag aan het streamen en kijker gaf aan hij hoorde mij niet, ik heb spontaan exact hetzelfde probleem, ineens... ik gebruik al jaren Turtle Beach, Stealth 520, nooit problemen gehad tot vandaag.

Hebben jullie een oplossing weten te vinden?

Ik heb het headset op andere apparaten getest en daar werkt het naar behoren, ik heb oortjes geprobeerd, diverse, en PS4 blijft zeggen dat mijn mic is gedempt, ik heb alle instellingen 10x nagelopen, alles staat zoals het hoort, ik hoor alle geluiden etc.

Het is echt puur de mic. die op de PS4 niet werkt, andere apparaten wel...

Help! Iemand? 🙃✌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaBbJaW024
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik heb al 2 weken hetzelfde probleem ps4 heeft updates gehad.

Ik heb normaal de microfoon via de ps4 camera voor me Kids, maar dat werkte ook niet meer daarna verschillende oordopjes gebruikt (ook de standaard bijgeleverde van ps4) en alle geen resultaat.

Hopelijk heeft hier iemand een oplossing voor!

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaBbJaW024
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik ben eruit,

Bij mij was het probleem opgelost,als je de ps4 even opnieuw initialiseert

Hopelijk werkt het bij jullie ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• playdan
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-12-2020
Beste,
Heb gelijkaardig probleem (noch microfoon van Playstation camera, noch de bijgeleverde headset in controller) en na het volgen van elk advies m.b.t. instellingen op PS4 tot het veranderen van koptelefoon, lukt het me niet te chatten via mic. Enige wat nog niet geprobeerd is, is de initialisatie. Maar vrees dat dit erg lang gaat duren en ik hierdoor opgeslagen data kwijt zal zijn. Is toch een soort 'formatteren', niet? Wat raden jullie aan, eerst alles op de 'online Cloud 'zetten en dan initialiseren?
Alvast bedankt voor jullie reacties

DJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShooterTR58
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-04 18:45
Beste,

Ik heb precies de zelfde probleem, ik heb van alles geprobeerd, maar hij werkt gewoon niet.
Kan iemand mij misschien helpen, want ik hoor iedereen alleen me mic doet het niet.

1) Ik heb headset USB gebruikt doet het niet.
2) Ik heb oortjes van Samsung gebruikt mic staat op mute krijg ik te zien als melding.
3) Veilig modus al gedaan ook geen optie.

Iemand die me graag wilt helpen aub.

Mvg,
ShooterTR58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jill2393
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-08-2022
Hoi weet iemand de oplossing al?
Pagina: 1