Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem als development pc en om te gamen. Qua games speel ik verschillende dingen. Hoofdzakelijk Flightsim games, die vrij cpu heavy zijn, maar ik speel ook vele andere games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit liefst rond de 800€, met een absolute max richting de 900€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem sowieso mijn SSD's en HDD mee, verder dacht ik eraan van ook mijn behuizing (Coolermaster N300) en PSU (Antec VPF650) mee te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU, MOBO, RAM en GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een echte voorkeur voor CPU is er niet.
Qua GPU heb ik eerst een GTX950 gehad, en dan een RX580. Ik heb wel wat driver problemen gehad met de RX580, en hij werd ook heel luid/warm. Ik lees vrij veel over driver problemen met de huidige RX kaarten en dat vind ik wel minder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen fancy dingen, hoe stiller hoe beter maar performance mag er wel niet onder lijden.
Ga je overklokken?
Ik lees dat het de moeite niet meer echt is tegenwoordig dus dan liever niet?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb twijfels over een aantal componenten, en ik hoopte dat jullie mij konden helpen.
Qua CPU twijfel ik nog tussen:
Momenteel neig ik naar de Ryzen 5 3600, tenzij de Ryzen 7 zoveel meer biedt? Of zie ik een andere optie over het hoofd? De intel is alleen een optie als de single core performance daar nog zoveel beter is.
Qua GPU:
De performance van de RX5700 XT lijkt me beter, maar ik weet niet of ik er de driver problemen wil bijnemen...
Als die er nog steeds zijn, dan kijk ik liever naar Nvidia.
Qua moederbord hangt het ervan af welke CPU ik neem, maar ik heb deze opties in het hoofd momenteel:
16GB RAM is voldoende. Ik dacht aan dit setje:
Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen bij het kiezen van de juiste componenten. De bedoeling is toch wel om hier weer een dikke 5 jaar mee verder te kunnen, mits waarschijnlijk een GPU upgrade en het bijplaatsen van RAM.
Bedankt alvast!
Ik gebruik mijn systeem als development pc en om te gamen. Qua games speel ik verschillende dingen. Hoofdzakelijk Flightsim games, die vrij cpu heavy zijn, maar ik speel ook vele andere games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit liefst rond de 800€, met een absolute max richting de 900€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem sowieso mijn SSD's en HDD mee, verder dacht ik eraan van ook mijn behuizing (Coolermaster N300) en PSU (Antec VPF650) mee te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU, MOBO, RAM en GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een echte voorkeur voor CPU is er niet.
Qua GPU heb ik eerst een GTX950 gehad, en dan een RX580. Ik heb wel wat driver problemen gehad met de RX580, en hij werd ook heel luid/warm. Ik lees vrij veel over driver problemen met de huidige RX kaarten en dat vind ik wel minder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen fancy dingen, hoe stiller hoe beter maar performance mag er wel niet onder lijden.
Ga je overklokken?
Ik lees dat het de moeite niet meer echt is tegenwoordig dus dan liever niet?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb twijfels over een aantal componenten, en ik hoopte dat jullie mij konden helpen.
Qua CPU twijfel ik nog tussen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 163,47 | € 163,47 |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 273,99 | € 273,99 |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed (SRELU) | € 234,90 | € 234,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 672,36 | ||
Momenteel neig ik naar de Ryzen 5 3600, tenzij de Ryzen 7 zoveel meer biedt? Of zie ik een andere optie over het hoofd? De intel is alleen een optie als de single core performance daar nog zoveel beter is.
Qua GPU:
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Windforce 8G (rev. 1.0) | € 466,74 | € 466,74 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 431,05 | € 431,05 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 423,- | € 423,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.320,79 | ||
De performance van de RX5700 XT lijkt me beter, maar ik weet niet of ik er de driver problemen wil bijnemen...
Als die er nog steeds zijn, dan kijk ik liever naar Nvidia.
Qua moederbord hangt het ervan af welke CPU ik neem, maar ik heb deze opties in het hoofd momenteel:
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Moederborden | MSI Z390-A PRO | € 119,95 | € 119,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 219,90 | ||
16GB RAM is voldoende. Ik dacht aan dit setje:
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 87,25 | € 87,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 87,25 | ||
Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen bij het kiezen van de juiste componenten. De bedoeling is toch wel om hier weer een dikke 5 jaar mee verder te kunnen, mits waarschijnlijk een GPU upgrade en het bijplaatsen van RAM.
Bedankt alvast!