Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HARMIEWARMIE
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn vraag
Weet iemand een goedkoop USB C dock die een HDMI 2.0 (4k 60Hz) poort + USB A poort heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een HP Zbook Studio G4 en heb een Philips 4k monitor, maar doordat mijn laptop maar HDMI 1.4 poort heeft run ik nu mijn monitor op 4k 30Hz.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op internet veel gezocht, maar ik vind alleen maar dure USB C docks die 60Hz ondersteunen en ook nog eens een USB A poort hebben.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 18:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HARMIEWARMIE
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-12-2024
Dankjewel Sjoak,
Ik had deze al gevonden inderdaad, maar ik zocht eigenlijk iets wat onder de 100 euro ging. Ik weet niet of dat dit mogelijk hoor, maar ik vroeg het me af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 11:38

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Je zou ook eens kunnen kijken naar een Dell D6000 dock, die gebruik ik nu en dat bevalt me prima :) Echter de prijs is wat minder leuk, voor een slordige 180 euro is ie koop.

Ik heb helaas geen dock gevonden voor onder de 100 euro, maar hopelijk kun je er snel eentje vinden die aan de wensen voldoet voor die prijs!

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Als het je voornamelijk om het aansluiten van een 4K-scherm op 60Hz gaat:
Je kunt ook gewoon 1 van je Thunderbolt 3-aansluitingen proberen en een usb-c naar Displayport-kabel gebruiken. Dat is ook heel wat goedkoper dan een dock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De officiële Apple multiport adapter: HDMI poort doet 4k @ 60Hz, heeft 1 USB-A poort en 1 USB-C power passthrough poort. Kosten? 79 euro bij Apple zelf: https://www.apple.com/nl/...pter%26fh%3D4595%252B45b0

Realiseer je wel dat wanneer je 4k @ 60Hz je bij gewoon USB-C wel alle alternate mode channels gaat gebruiken waardoor er geen ruimte meer is voor USB snelheden hoger dan die van USB2.0 (USB3.0 en hoger vereist namelijk een alternate mode channel die er niet meer is). Daarom zie je dat de meeste adapters met ten hoogste 4k @ 30Hz werken, dan is er nog wat bandbreedte voor zaken als de USB poorten, cardreader en netwerkpoort.
Pagina: 1