Discussie met vloerlegger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11-2024
Hi all,
Ik heb met de verbouwing van onze beneden verdieping onze vloer laten leggen. Na het leggen van de vloer is onze keuken op deze vloer geplaatst. Nu hebben we dus een discussie over de vloer dat deze niet waterpas ligt. Hierdoor heb ik verschil in mijn plinten. En verschil in de ruimte onder de tussendeur.
De discussie met de vloerlegger is dus dat hij zegt dat de vloer wel vlak ligt en dat dit dus niet door hem komt. Nou ben ik dus op zoek sta ik in mijn recht om dit aan te vechten? Zij gooien het op de vlakheid van de vloer is goed. Maar in mijn offerte wordt hier helemaal niet over gesproken
Er zit namelijk verschil in de plinten.
Keukenplint 10,5 cm rechts en 11,5 cm links
Deur 1,5 links en 2,1 cm rechts
Plint 3,2 links en 4,5 cm rechts.
Ik ga er vanuit als “leek” dat de vloer recht komt te leggen.
Alvast bedankt,

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:32

Rmg

ja recht ten opzichte van de ondergrond, of je moet eerst egaliseren, dat kan wel maar dat zal dan wel afgesproken moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:55
De plinten kunnen scheef geplakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat voor vloer? Wat is de ondergrond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 15:31
Ik snap niet zo heel veel van je post maar een foto erbij zou helpen. Verder, als er beweging is in je vloer kan je aannemen dat hij niet recht ligt. Als hij solide is, is je ondergrond helaas niet recht maar daar kan de legger niet zoveel aan doen tenzij jij van te voren hebt aangegeven dat je de vloer geëgaliseerd wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
In principe zal de afwerkvloer op de ondervloer aanliggen.
En kan een vloerenlegger geen rekening houden met hoogte verschil.
Mocht de afwerkvloer 'veren' dan is de ondervloer niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:52

MLLL

Palm Treo 650

Ga maar eens Googelen wat de marges zijn, hoeveel mm per meter verschil in cementdekvloer mag zitten.
Volgens mij is dat 7mm per meter voor de gemiddelde vloer, maar er zijn gradaties in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittemans
sorry ben inderdaad niet helemaal duidelijk geweest
Er is vloerverwarming aangelegd in mijn huidige ondergrond. Dit is een zand.cement vloer. De vloer welke gelegd is, is een keramieke vloer. Houtlook stenen tegels.30 bij 120 cm

Ik zal even wat foto's toevoegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Tl_59LUmbhxe08vp8oKIxtXKw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgakZ83P3iVpRbiABUeqT7ez.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmYnDj_zKFo3GTodpvLoZS3r-kQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIa5z9NInDvfKAWCDoOlSvs3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Pittemans op 25-03-2020 16:18 . Reden: te snel willen zijn ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Ik zie niks geks op de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
Vervelend. Heeft de vloerlegger iets met de vloerverwarming / ondergrond gedaan, of was dit een andere partij?
Als er vloerverwarming is aangelegd (en de zand cement vloer weer is afgewerkt) door een andere partij vind ik het overigens wel logisch dat een vloerlegger niet gaat controleren of alles helemaal waterpas is, als de vloer verder wel keurig vlak is. Zeker als er niet is gesproken over het waterpas leggen van de vloer heeft de vloerlegger gewoon werk conform afspraak geleverd lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:17
Niks geks? Je ziet toch dat de vloer niet recht loopt? Ruimte onder de deur links is veel minder dan rechts.
Als je een volledige nieuwe ondervloer hebt laten storten vanwege de vloerverwarming mag je toch aannemen dat je tegelvloer er goed in komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:59
Pittemans schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:09:
Er is vloerverwarming aangelegd in mijn huidige ondergrond. Dit is een zand.cement vloer. De vloer welke gelegd is, is een keramieke vloer.
Maar is dit door dezelfde partij gebeurd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Knielen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:21:
[...]

Niks geks? Je ziet toch dat de vloer niet recht loopt? Ruimte onder de deur links is veel minder dan rechts.
Als je een volledige nieuwe ondervloer hebt laten storten vanwege de vloerverwarming mag je toch aannemen dat je tegelvloer er goed in komt te liggen.
Ik zie een keramiek tegel die van zichzelf al niet vlak of glad is want houtlook. Dat er ergens iets niet helemaal recht loopt is dus vanzelfsprekend.

Als ik kijk naar de plinten dan zie ik echt niks geks. Heel normaal met tegels. Die deur vertekent heel erg omdat de lichtinval aan beide zijden anders is. Zit er wat verschil in? Ja, maar mijn inziens dus niks abnormaals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pittemans
Alles is aangstuurd door een partij.
Maar een partij heeft de vloerverwarming gelegd en een andere persoon.(ZZP) heeft de vloer gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 11:05
Twijfels schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:21:
Vervelend. Heeft de vloerlegger iets met de vloerverwarming / ondergrond gedaan, of was dit een andere partij?
Als er vloerverwarming is aangelegd (en de zand cement vloer weer is afgewerkt) door een andere partij vind ik het overigens wel logisch dat een vloerlegger niet gaat controleren of alles helemaal waterpas is,
Tegelijkertijd is die vloerenlegger de expert, en zou ik verwachten dat hij vooraf wel even kijkt waar hij mee werkt. Daarbij hoort dan ook een heads-up van "hey, je ondervloer ligt niet recht. Als we dat niet verder eerst rechttrekken komt je nieuwe vloer een klein beetje schuin te liggen".

Maar of je 't 'm zover kan verwijten dat hij die vloer op eigen kosten opnieuw zou moeten leggen, da's de hamvraag. En dat weet ik niet.
Pittemans schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:25:
Alles is aangstuurd door een partij.
Maar een partij heeft de vloerverwarming gelegd en een andere persoon.(ZZP) heeft de vloer gelegd.
Zijn die mensen dan onderaannemers van die partij? Ik zou het waar mogelijk in ieder geval met die tussenpartij regelen. Die sturen de boel aan om dit soort dingen te voorkomen lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Freeaqingme op 25-03-2020 16:27 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:52
De vraag is dan of de deur scheef is of de vloer.

Leg er maar eens een waterpas op, en maak dan foto's.
Er zijn normen voor toegelaten afwijkingen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een beetje afwijking heb je altijd in vloeren. Als je van tevoren niet hebt afgesproken hoeveel er afgeweken mag worden is er denk ik juridisch weinig te eisen. Wel mag je er vanuit gaan dat de vakman weet wat ie doet en de vloer dus minimaal aan een eis uit de NEN voldoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uY0CpzpV-TMbHpf7NLeQL05yCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Or0sjDoPcouObxR7AjKkDccP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Freeaqingme schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Tegelijkertijd is die vloerenlegger de expert, en zou ik verwachten dat hij vooraf wel even kijkt waar hij mee werkt. Daarbij hoort dan ook een heads-up van "hey, je ondervloer ligt niet recht. Als we dat niet verder eerst rechttrekken komt je nieuwe vloer een klein beetje schuin te liggen".

Maar of je 't 'm zover kan verwijten dat hij die vloer op eigen kosten opnieuw zou moeten leggen, da's de hamvraag. En dat weet ik niet.
Dat zou dan dus betekenen dat je de voorgaande partij altijd maar moet wantrouwen en alles moet gaan controleren, worden klusjes allemaal een stuk duurder van. Ja het was inderdaad netjes geweest zo'n heads-up, maar ik vind het volkomen logisch dat het in deze situatie niet gecontroleerd is. Als er net een nieuwe vloer in is gelegd mag je er ook vanuit gaan dat die waterpas is toch? Linksom of rechtsom zou ik eerder verhaal halen bij de partij die de vloerverwarming heeft aangelegd dan de vloerlegger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 14:21
Bij mij heeft de vloerenman eerst de oude vloer uitgebroken, daarna egaliseren met egaline. Dan krijg je een hele vlakke vloer, maar zeker niet per definitie een vloer die waterpas ligt. Bij mij zit er dus ook hoogteverschil wat met plintjes inderdaad lastig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bekijk De Rijdende Rechter: Hobbel de bobbel op https://www.npostart.nl/KN_1712729

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:10

dragonhaertt

@_'.'

Even belangrijk:
Er is een verschil tussen waterpas en vlak.
"recht" zoals jij het noemt is nogal ongedefinieerd. Een vloer die niet waterpas is kan best goed vlak zijn. Een vlakke vloer betekend alleen dat er geen oneffenheden in het oppervlak zitten, en geen vervorming.

Wil je een waterpas vloer of een vlakke vloer?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Twijfels schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Dat zou dan dus betekenen dat je de voorgaande partij altijd maar moet wantrouwen en alles moet gaan controleren, worden klusjes allemaal een stuk duurder van. Ja het was inderdaad netjes geweest zo'n heads-up, maar ik vind het volkomen logisch dat het in deze situatie niet gecontroleerd is. Als er net een nieuwe vloer in is gelegd mag je er ook vanuit gaan dat die waterpas is toch? Linksom of rechtsom zou ik eerder verhaal halen bij de partij die de vloerverwarming heeft aangelegd dan de vloerlegger.
Ik controleerde altijd het oppervlakte wat ik moest betegelen toen ik nog tegelzetter was. Gewoon om dit soort gezeik te voorkomen. Ook maakte ik altijd foto's van eventuele scheuren in de vloer, om zo goed te kunnen bepalen of de tegel gescheurd was of dat het kwam omdat de vloer er onder gescheurd was.

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 25-03-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Twijfels schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Dat zou dan dus betekenen dat je de voorgaande partij altijd maar moet wantrouwen en alles moet gaan controleren, worden klusjes allemaal een stuk duurder van.
Niet wantrouwen. Wel het deel waar jij op voortborduurt controleren. Juist om achteraf discussies te voorkomen, c.q. vooraf verwachtingen goed te managen.

Dat 'heel stuk duurder' zal dan wel meevallen. Vaklieden hebben vaak een 'timmermansoog' en zien minieme afwijkingen al op grote afstand. Voor zover ze dat niet doen, kunnen ze ongetwijfeld heel snel wat oppervlaktes opmeten - juist omdat ze het zo vaak doen.

Daarnaast is vooraf iets voorkomen bijna altijd goedkoper dan het achteraf corrigeren.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittemans
Dit zijn de andere foto's Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEuPvsy5n6SeajQa8aFMAGkpy-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1ipMNLFlgUa1zV6qxlyV7G3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULp-zTbXlkP4uXceT1BO-UGhF9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoZZa90O1rI06uVbeEAy1eem.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgtgReMsqiwqZPZlxgIMAsNtTa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rM3MsZmz4nGHY0svNUldfh5l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Freeaqingme schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:34:
[...]

Niet wantrouwen. Wel het deel waar jij op voortborduurt controleren. Juist om achteraf discussies te voorkomen, c.q. vooraf verwachtingen goed te managen.

Dat 'heel stuk duurder' zal dan wel meevallen. Vaklieden hebben vaak een 'timmermansoog' en zien minieme afwijkingen al op grote afstand. Voor zover ze dat niet doen, kunnen ze ongetwijfeld heel snel wat oppervlaktes opmeten - juist omdat ze het zo vaak doen.

Daarnaast is vooraf iets voorkomen bijna altijd goedkoper dan het achteraf corrigeren.
Ben het er mee eens hoor dat het achteraf discussies kan voorkomen. Maar verplaats je eens in die vloerlegger, er is een nieuwe vloer ingekomen, waarbij je mag verwachten dat wensen als waterpas maken ook aan bod zijn gekomen. Moet de vloerlegger dan controleren of de vloer vlak is, zodat de vloer er strak in ligt, of moet de vloerlegger zorgen dat de vloer zowel vlak als waterpas is.

Ja de communicatie / controle had beter gekund, maar de vloerlegger heeft toch gewoon werk conform afspraak geleverd. De vraag is of TS in zijn recht staat om dit aan te vechten. In mijn ogen: ja wellicht wel, maar dan niet bij de vloerlegger, maar bij de partij die de vloerverwarming aan heeft gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
Tja, de grote vraag is natuurlijk: wat heb he afgesproken? Zoals @Ernemmer al aangaf, hoeft een vloer niet waterpas te liggen. Van de vorige eigenaren begreep ik dat in onze woning de vloer in de woonkamer over een lengte van 5,5 meter ruim 5cm afliep. De tegelzetter kwam daar achter omdat de grote tegels niet vlak kwamen te liggen. De bouwer (woning was destijds nieuwbouw) gaf niet thuis, want binnen de marge. De vorige eigenaren hebben toen de vloer meer waterpas laten maken.

Kortom: als jij niets hebt afgesproken over het waterpas maken van de vloeren en alleen opdracht hebt gegeven tot het infrezen van een vloerverwarming + egaliseren (= vlak maken, niet waterpas) + vloer leggen, dan kun je dit krijgen. Neemt niet weg dat ik vind dat de professional je hierop vooraf had moeten wijzen.

Heb je een nieuwe vloer laten storten, dan zul je na moeten gaan of de afwijking binnen de marge valt (die je hebt afgesproken of anders zie tabel van @Ernemmer). Zo niet, dan klagen. Zo ja, pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittemans
Ik had graag een waterpas rechte vloer willen hebben. Hier ben ik ook vanuit gegaan daarvoor automatisch zou zijn. Nergens in de offerte kan ik hier iets over terug vinden. Ik ben zelf vanuit gegaan dat dit ook zo zou zijn maar blijkbaar vinden zij dat de vloer vlak zou moeten zijn.

Dit maakt het het lastigste. Wat is standaard. Maar zoals ik jullie reactie zou lezen lijkt het erop dat ik mogelijk te veeleisend zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:12
Een waterpas vloer is niet te betalen. Dan praat over vloeren voor fabrieken en drukkerijen waarbij een kleine offset al een puinhoop kan veroorzaken; buiten het stelwerk van machines zelf natuurlijk.

Zo te zien wel een levelersysteem voor de tegels onderling? Want eerlijk gezegd valt dit je nu op omdat het nieuw is. Als je een huis zo kocht, had je het nooit gezien. De stukken bij de keukenkastjes vallen mij wel mee qua aansluiting op de plint? Hoeveel mm heb je nodig om de bel wel vlak te krijgen? Denk minder dan de 4mm uit de tabel van @Ernemmer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pittemans schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:58:
Hi all,
Ik heb met de verbouwing van onze beneden verdieping onze vloer laten leggen. Na het leggen van de vloer is onze keuken op deze vloer geplaatst. Nu hebben we dus een discussie over de vloer dat deze niet waterpas ligt. Hierdoor heb ik verschil in mijn plinten. En verschil in de ruimte onder de tussendeur.
De discussie met de vloerlegger is dus dat hij zegt dat de vloer wel vlak ligt en dat dit dus niet door hem komt. Nou ben ik dus op zoek sta ik in mijn recht om dit aan te vechten? Zij gooien het op de vlakheid van de vloer is goed. Maar in mijn offerte wordt hier helemaal niet over gesproken
Alvast bedankt,

Patrick
Heb je afgesproken dat de vloer vlak zou zijn of waterpas. dat is nogal een verschil namelijk. ik zou er zelf dan ook de balen van hebben als er verschil zichtbaar is bij plinten of kieren onder de deur.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Doorgaans wordt er door vloerleggers gewoon gesproken over een vlakke vloer, die hoeft zeker niet waterpas te zijn. In dit geval zou waterpas-maken ook veel meer implicaties hebben, want je ziet het nu bij relatief kleine stukjes als een deur of een stukje plint, maar dat wil dus zeggen dat de hele vloer niet waterpas is en je dus zo een paar centimeter moet overbruggen van het ene uiterste naar het andere uiterste van de ruimte. Da's niet alleen veel duurder (want: Veel meer werk), maar ook kun je jezelf afvragen of je dit wel echt wilt (want: Je hebt opeens aan één kant ruimte over of aan de andere kant kom je ruimte tekort (bv onder een deur)).
Ik kan het mis hebben, maar de plinten lijken ook niet altijd even recht te zijn, vooral in deze foto lijkt dit heel erg een 'hobbelige' plint te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 25-03-2020 17:54 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raemir
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 15:19
Wij hebben drie jaar geleden ook een vloer van keramisch parket laten opleveren, en hadden ook dat de vloer niet 100% vlak liep en soms zelfs hoogteverschillen had tussen planken. De aannemer heeft toen een onafhankelijke keurder laten langskomen die inderdaad vaststelde dat het hoogteverschil tussen verschillende tegels te groot was (>1,5 mm). De tegelzetter heeft de betreffende tegels toen vervangen.

Echter werd ons door de keurder ook verteld dat dit eigen is aan dit soort tegels. Omdat keramisch parket zo langwerpig is, is het onmogelijk om een dergelijke tegel volledig recht te maken. Je krijgt een soort bolling in iedere plank. Als je de planken dan versprongen laat leggen, krijg je automatisch hoogteverschillen omdat de planken niet overal even dik zijn.

Wij zijn nog altijd tevreden met de vloer, maar als je rondkijkt, dan zie je zeker bij de plinten hierdoor kieren ontstaan. Volgens de keurder had de verkoper dit kunnen weten en was het wel zo netjes geweest als we van tevoren gewezen waren op deze eigenschap van keramisch parket. Maar goed, we waren op dat moment blij dat de ergste hoogteverschillen tenminste verholpen werden.

Wellicht kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03
Je deur hangt linksonderin ook lager in het kozijn dan rechtsonderin.

Wat betreft je plint. Ik zou me er persoonlijk niet aan ergeren maar ik zou zelf wel een keukenplintprofiel plaatsen. Niet voor de oneffenheid maar om geen stof achter je plinten te krijgen.

[ Voor 69% gewijzigd door Deef_K op 25-03-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:52
Wellicht ligt het aan de club maar het is zeker niet zo dat het niet altijd waterpas wordt opgeleverd.

Ik heb zelf PVC laten leggen en die is inderdaad gewoon gelegd op de bestaande vloer. Mijn vader heeft natuursteen laten leggen, en die is geheel met een waterpas gelegd (om scheuren te voorkomen) met meer/minder tegellijm om de oneffenheden van de vloer op te vangen. Het kan dus wel zeker zo zijn, maar geen idee of dit vooraf besproken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Raemir schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:59:
Echter werd ons door de keurder ook verteld dat dit eigen is aan dit soort tegels. Omdat keramisch parket zo langwerpig is, is het onmogelijk om een dergelijke tegel volledig recht te maken. Je krijgt een soort bolling in iedere plank. Als je de planken dan versprongen laat leggen, krijg je automatisch hoogteverschillen omdat de planken niet overal even dik zijn.
Mijn ouders hebben ook een dergelijke vloer. Die heeft de aannemer toen door een gespecialiseerd bedrijf uit Duitsland laten leggen, juist omdat 't zo precies kwam. Die vloerlegger heeft voor iedere tegel een aparte onderlaag gegeven, afhankelijk van de dikte van iedere tegel. Op die manier is de vloer (tamelijk?) recht geworden, zonder merkbare hoogteverschillen tussen de vloertegels.

Ik weet niet hoe bijzonder dit is, maar er zijn dus bedrijven die hierin specialiseren om in ieder geval die dikte verschillen van iedere tegel te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Ik persoonlijk zou me over deze afwijkingen geen minuut druk maken en iets leuks gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:35
Als ik die foto's zie zijn er 2 "problemen":

1. De vloer ligt helemaal niet waterpas. Een vloer waterpas leggen is echter vaak niet mogelijk bij renovaties: als de rest van het gebouw niet waterpas is, kan je niet zomaar even de vloer waterpas leggen: je gaat dan in de problemen komen bij deuren en doorgangen naar andere ruimtes die niet meer gaan aansluiten op de vloer.
2. Op de eerste foto zit een kier onder de plint. Die kier zit er echter niet aan de zijkanten van de tegel. Dus ofwel zit er een kromming in de plint, ofwel in de tegel. Als ik de foto zie zou ik zeggen dat het aan de plint ligt, maar het kan gezichtsbedrog zijn.

EDIT: Eigenlijk zeg ik hetzelfde als @naitsoezn , niet goed gelezen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door mathias82 op 25-03-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
Pittemans schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:24:
Ik had graag een waterpas rechte vloer willen hebben. Hier ben ik ook vanuit gegaan daarvoor automatisch zou zijn. Nergens in de offerte kan ik hier iets over terug vinden. Ik ben zelf vanuit gegaan dat dit ook zo zou zijn maar blijkbaar vinden zij dat de vloer vlak zou moeten zijn.

Dit maakt het het lastigste. Wat is standaard. Maar zoals ik jullie reactie zou lezen lijkt het erop dat ik mogelijk te veeleisend zou zijn.
Als je een waterpas vloer wil hebben, dan moet je dat afspreken. Hoe kan de aannemer weten dat je dat wil als je het niet kenbaar maakt? Vlak is het uitgangspunt, niet waterpas. Maar het is niet onbegrijpelijk dat je uit bent gegaan van waterpas, dit komt vaak voor. Juist daarom vind ik dat de professional je op het verschil tussen vlak en waterpas moet wijzen.

Wat standaard is bij het storten van een nieuwe vloer, zijn de marges uit de tabel van @Ernemmer. Wat standaard is bij het plaatsen van een nieuwe tegelvloer, is dat je zorgt voor een vlakke vloer (dus niet per se waterpas) en dan zal er bij goed tegelwerk geen/nauwelijks hoogteverschil zijn.

Je bent niet te veeleisend, maar wat jij wil is heel duur en je hebt er niet om gevraagd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:31
Op deze is het antwoord sowieso 'kit'.

Kun je alleen de plint er niet zo makkelijk meer afhalen, da's wel een afweging.

Edit: het voorstel van Deef_k hieronder is in principe beter natuurlijk. Is de vraag of je die dan wel strak tegen de vloer krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Wilke op 26-03-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03
Wilke schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Kun je alleen de plint er niet zo makkelijk meer afhalen, da's wel een afweging.
Zoals ik al eerder zei: keukenplintprofiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:21
Een tegelzetter maakt jou vloer niet waterpas of vlak maar plakt de tegels er zo goed en zo kwaad in als dat de ondervloer toelaat. De beste man doet zijn werk en hoeft niet het gebrek aan vakmanschap van zijn voorganger te herstellen. Een zandcementvloer hoeft niet vlak/ waterpas te zijn, egaliseren maakt het ook niet waterpas maar haalt alleen de oneffenheden weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:12
Wilke schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Edit: het voorstel van Deef_k hieronder is in principe beter natuurlijk. Is de vraag of je die dan wel strak tegen de vloer krijgt.
Daarom heeft dat profiel ook een speciale 'neus' om aan te sluiten op de vloer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:57

Oef, dan ga je van een koude kermis thuis komen, want een vloer die waterpas is, is er vrijwel nooit
Natuurlijk kan zoiets, maar ik denk dat je dan schrikt van de prijs ;)

Egaline lost hier niets aan op, dat haalt alleen de oneffenheden weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Sommige situaties zijn wel erg scheef. Ik geef je gelijk dat je dit tegenvalt.
Maar dan ligt de fout nog steeds bij de zandcementvloeren legger.
Echter moet je je afvragen of het een probleem is. Jij let er nu op. Maar ik verwacht dat niemand anders ziet dat het niet waterpas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

Ik snap je gevoel helemaal. De eerste keer dat ik een pvc vloer liet leggen ging ik er ook van uit dat de vloer waterpas zou zijn. Ik dacht dat daar de egaline voor was (gratis was dat al niet voor 100m²). Niets was minder waar. En dat is de meest gemaakte denkfout: Met egaliseren krijg je een vloer niet waterpas. Egaliseren zorgt er voor dat de vloer vlak genoeg wordt om er een andere vloer (pvc/ keramiek) overheen te leggen.
De hoogteverschillen vallen bij jou nog alles mee. Ik heb soms over een meter gemeten een 'dal' van bijna 1 centimeter (of twee toppen van 1 centimeter, afhankelijk hoe je kijkt natuurlijk). Op mijn zolder heb ik laatst pvc laten leggen, de zoldervloer is in het midden 2 centimeter lager dan aan beide zijkanten. Als je dat waterpas wil laten maken met egaline ben je zo een paar duizend euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-04 23:05
Pittemans schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:58:
Hi all,
Alvast bedankt,

Overigens is recht en vlak een heel ander iets he! heel belangrijk om daar op te letten in de communicatie met je vloerlegger.
Een vloer kan prima vlak zijn, maar niet recht (dus waterpas) liggen.
Als een vloer perfect +/- 1CM afloopt, maar dat wel netjes geleidelijk en recht doet is hij recht. maar niet vlak
Patrick

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1