Intel vs AMD

Pagina: 1
Acties:

• Hardlegend
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-04-2020
Hallo ik ben opzoek naar een nieuwe moederbord/processor/ram geheugen ik heb hier niet super veel verstand van mawr mijn pc is al aan de oudere kant en ik kan nieuwe spellen nog moelijk spelen zonder dat ie gaat haperen of laggen.

Mijn vraag is nu ik heb 2 upgrade kits gevonden waarvan ze beide aanzienlijk beter zijn dan wat ik nu heb alleen weet ik niet welke van de 2 beter bij mij past.

Ik ben geen streamer maar ik gebruik wel 2 schermen en wil tijdens het game wel gemakkelijk kunnen alt+tabben zonder dat me pc half vastloopt en ik gemakkelijk nog iets anders kan doen zoals google chroom of iets dergelijks.

De 2 upgrade kits die ik gevonden heb zijn:

MPG X570 GAMING PLUS / R9 3900X / 16GB

En

Z390 GAMING SLI / i7-9700K / 16 GB

Graag hoor ik hierover verschillende meningen waarbij u denkt dat deze beter bij mij past.

Mvg

Hardlegend

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom ben je op die twee uitgekomen? Ik neem aan dat je met een bepaalde zoekopdracht op deze resultaten bent gekomen.

Ik zou de rest van je specs wel plaatsen, dat zorgt voor een compleet plaatje.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 12:12
Een R9 3900x is zwaar overkill.
Een R5 3600 is al voldoende of een R7 3700x mocht je een beetje extra willen.

prijs/kwaliteit is intel nu geen interessante optie.

• Hardlegend
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-04-2020
Ik heb momenteel een be quite voeding van 730w en een videokaart 970x die ik later pas wil vervangen ivm het geld ik heb ook 2ssd kaarten 1 van 512 en 1 van 256. Samen met een hhd vam 1 TB deze wil ik allemaal overplaatsen in het nieuwe systeem want ik heb momenteel een z97 gaming 5 moederbord met intel Core i5-4690K met 8gb ram maar die kunnen de spellen van nu niet meer aan

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder is het het best om je post even te structureren want je schrijft erg onduidelijk.

1. Wat heb je nu exact in je pc zitten? Dus onderdeel voor onderdeel, inclusief het merk en type.
2. Wat gaat er exact mis? Welke games? Welke resolutie? Welke instellingen? Waar loop je tegenaan? Heb je bijvoorbeeld al eens Afterburner aangezet en gekeken waar precies de bottleneck zit?
3. Wat is je budget en wat wil je precies bereiken?

Dat lijkt veel werk, en dat is het misschien ook als je er weinig verstand van hebt, maar alleen dan krijg je echt goede hulp. Zonder budget en doel kan ik immers nu ook gewoon zeggen, upgrade alles.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hardlegend schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:22:
Hallo ik ben opzoek naar een nieuwe moederbord/processor/ram geheugen ik heb hier niet super veel verstand van mawr mijn pc is al aan de oudere kant en ik kan nieuwe spellen nog moelijk spelen zonder dat ie gaat haperen of laggen.

Mijn vraag is nu ik heb 2 upgrade kits gevonden waarvan ze beide aanzienlijk beter zijn dan wat ik nu heb alleen weet ik niet welke van de 2 beter bij mij past.

Ik ben geen streamer maar ik gebruik wel 2 schermen en wil tijdens het game wel gemakkelijk kunnen alt+tabben zonder dat me pc half vastloopt en ik gemakkelijk nog iets anders kan doen zoals google chroom of iets dergelijks.

De 2 upgrade kits die ik gevonden heb zijn:

MPG X570 GAMING PLUS / R9 3900X / 16GB

En

Z390 GAMING SLI / i7-9700K / 16 GB

Graag hoor ik hierover verschillende meningen waarbij u denkt dat deze beter bij mij past.

Mvg

Hardlegend
Ryzen 3600 met B450 bordje en 16GB RAM is een mooie upgrade tov je 4690k

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1